کد خبر: 1064846
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۶
معاون سازمان جهاد کشاورزی اردبیل:
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: امسال ۶۰ هزار تن پنبه به عنوان طلای سفید از مزارع شمال استان اردبیل برداشت می‌شود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، احمد شهریار در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: با پایداری هوا و شرایط جوی مناسب در شمال استان برداشت پنبه از مزارع پارس‌آباد و بیله‌سوار آغاز شده است.

وی تصریح کرد: امسال با رشد ۲۰ درصدی بیش از ۱۶ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی مغان به کشت طلای سفید اختصاص یافته که انتظار می‌رود تا سه ماه آینده عملیات برداشت و ارسال محصول به کارخانه‌های پنبه پاک‌کنی ادامه پیدا کند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل قیمت تضمینی خرید این محصول را ۲۲۰ تا ۲۷۰ هزار ریال اعلام کرد و گفت: امیدواریم با کیفیت‌ترین محصول پنبه در مزارع شمال استان برداشت و راهی کارخانه‌های نساجی در استان و سایر مناطق شود.

شهریار به احیای کاشت محصول با ارزش پنبه در شمال استان اردبیل اشاره کرد و افزود: با توجه به حاصلخیزی اراضی مغان و سابقه دیرین در کشت این محصول امیدواریم سال به سال کاشت و برداشت طلای سفید را در استان اردبیل رو به افزایش ببینیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در جنوب استان نیز برداشت طلای سبز در حال انجام است و به شکرانه برداشت گردو جشنواره‌ای نیز در کلور پایتخت این محصول برگزار شد.

شهریار اضافه کرد: با کیفیت‌ترین محصول گردو در منطقه کلور و شاهرود برداشت می‌شود که انتظار می‌رود تا نیمه اول آبان ماه برداشت گردو از باغات شهرستان خلخال ادامه پیدا کند.

وی بیان کرد: در قالب این جشنواره سعی شد تا تولیدکنندگان و پرورش‌دهندگان گردو محصولات متنوع غذایی و شیرینی‌جات را عرضه کرده و به نوعی با کیفیت‌ترین محصول گردو را به مردم مناطق مختلف عرضه کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ادامه داد: با نوسازی باغات گردو و اجرای طرح‌های نوین در این راستا سعی شده تا ظرفیت تولید طلای سبز در جنوب استان نیز افزایش پیدا کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر