کد خبر: 1064805
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۶

رئیس شورای عالی سیاسی یمن در پنجمین سالروز حمله ائتلاف سعودی به یک مجلس عزاداری در صنعا، با اعلام اینکه این جنایات تحت فرماندهی امریکا صورت گرفته است، از تحریم‌های سنگین امریکا، با عنوان جنایت مستمر علیه ملت یمن یاد کرد.
ائتلاف متجاوز سعودی، اکتبر ۲۰۱۶ با بمباران برگزاری مجلس عزاداری معروف به «الصاله الکبری» در صنعا، بیش از ۴۰ یمنی را به شهادت رساند و دست‌کم ۷۰۰ نفر را زخمی کرد. مهدی المشاط در مراسمی به مناسبت سالگرد این جنایت گفت: «جنایت الصاله الکبری یکی از فجیع‌ترین جنایاتی است که ائتلاف سعودی علیه مردم مسلمان یمن مرتکب شده است و پلیدی این جنایت به حدی بود که امریکایی‌ها را در تنگنا قرار داد و مزدورانش را وادار کرد که این جنایت را انکار کنند.»‌
وی افزود: «با این وجود فرماندهی اتاق‌های عملیات ائتلاف سعودی به فرماندهی امریکا همواره به دنبال هدف گرفتن تجمع‌های بزرگ غیرنظامیان بوده‌اند، زیرا تجاوز ائتلاف سعودی همه فرزندان ملت یمن را بدون هیچ استثنایی هدف گرفته و فجیع‌ترین جنایات را علیه آن‌ها در خانه‌هایشان در مراسم عروسی، بازارها، مساجد و بیمارستان مرتکب شده است.»
‌رئیس شورای عالی سیاسی یمن تصریح کرد: «ائتلاف سعودی به فرماندهی امریکا به ارتکاب جرایم کشتار جمعی و کشتار هر چه بیش‌تر زنان، مردان و کودکان عادت کرده است و جامعه یمن از همه اقشار و مناطق آن را هدف موشک‌ها و سلاح‌های امریکایی قرار داده است. المشاط گفت: «جرایم ائتلاف سعودی به فرماندهی امریکا با لغو حضور تیم کارشناسان محو نخواهد شد، زیرا هر وجب از خاک یمن شاهد بر این جرایم است و با گذر زمان از خاطره‌ها نخواهد رفت. محاصره خفقان آور امریکا علیه ملت یمن جنایت مستمر شمرده می‌شود.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار