کد خبر: 1064742
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۶
رئیس گروه طرح های نیروگاهی آب منطقه ای استان :
شرایط توپوگرافی، رودخانه های متعدد و جریان آب مناسب و مداوم رودخانه های مازندران پتانسیل انرژی برقابی مناسبی ایجاد نموده است که می بایست از آن انرژی استفاده نمود.
مژگان عالیشاه

به گزارش جوان آنلاین مازندران ،  مهندس رحیم عیسی زاده رئیس گروه طرح های نیروگاهی در همین رابطه با اشاره به مطالعات جامعی که از رامسر تا گلوگاه صورت گرفته گفت: در فاز یک 80 نقطه دارای شرایط ایجاد نیروگاه با ظرفیت کل معادل 700 مگاوات شناسایی شده است که این نقاط نوع جریانی بوده که در مسیر رودخانه ها نصب می شوند.

 

وی افزود: قصد داریم با استفاده از سرمایه گذاری بخش خصوصی نسبت به احداث این نیروگاه ها اقدام نماییم و در حال حاضر چند قرارداد با ظرفیت 40 مگاوات منعقد گردیده و مابقی را به فراخوان گذاشته ایم.

 

رئیس گروه طرح های نیروگاهی شرکت آب منطقه ای مازندران اضافه کرد: علاوه بر ظرفیت های فوق، در پای سدها و تاسیسات نیز ظرفیت احداث نیروگاه وجود دارد که به اجرا خواهند رفت. در گذشته برروی سد شهید رجایی نیروگاه اجرا شده است و بر روی سد های گلورد، هراز و البرز نیز طرح های لازم تهیه شده و قرار است اجرایی شود.

 

عیسی زاده خاطر نشان کرد: به دلیل شرایط ارتفاع و فشار آب در لوله ها ، پتانسیل برقابی در طرح های آبرسانی نیز وجود دارد .در این تاسیسات با استفاده از تبدیل انرژی فشار آب به انرژی الکتریسیته برای احداث نیروگاه استفاده خواهد شد

 

وی تصریح کرد: درحال حاضر در مسیر خط آبرسانی، شهید رجایی برای شهر ساری دو واحد نیروگاه نصب شده و در آینده نیز در کلیه طرح های آبرسانی این ظرفیت پیش بینی شده است.

 

رحیم عیسی زاده اظهار داشت :حاصل این اقدامات، افزایش بهره وری از آب و استفاده از ظرفیت های طبیعی در جهت افزایش تولید انرژی پاک ، ایجاد اشتغال و مشارکت مردم در سرمایه گذاری، صرفه جویی در سوخت و حفظ محیط زیست خواهد بود.

 

شایان ذکر است که در حال حاضر تولید انرژی پاک و برقابی نسبت به انرژی بر پایه سوخت در استان حدود 3/0 درصد است که در آینده باید به حدود 15 درصد برسد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر