کد خبر: 1064710
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۹
رئیس مجلس:
رئیس مجلس گفت: فتنه‌انگیزی‌های مذهبی و قومی، پروژه‌ی امنیتی جدید دشمنان مردم افغانستان است که به دست گروه‌های تروریستی با پشتیبانی و حمایت آمریکایی‌ها به انجام می‌رسد.

سرویس سیاسی جوان آ‌نلاین: محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (یکشنبه) پارلمان، در نطق پیش از دستور خود، ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن ماه ربیع، اظهار داشت: در ابتدای این ماه که آن را ماه وحدت مسلمین می‌دانیم، متاسفانه شهادت تعداد زیادی از مردم بی‌دفاع و بی‌گناه افغانستان در مسجد سیدآباد شهر قندوز قلب همه مردم آزاده جهان را به درد آورد. این ضایعه را به تمامی برادران و خواهران افغانستانی تسلیت می‌گویم و برای بازماندگان شهدای این حادثه از خداوند متعال صبر و اجر مسئلت دارم.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این جنایت بی‌رحمانه تروریست‌ های تکفیری را به شدت محکوم می‌کنیم؛ مسئولان کشور افغانستان موظف به تامین امنیت یکایک مردم آن کشور هستند و باید علاوه بر مجازات عاملان و بانیان این حادثه تأسف بار تدابیر لازم را برای جلوگیری از تکرار این گونه حوادث اتخاذ کنند.

وی افزود: فتنه‌انگیزی‌های مذهبی و قومی، پروژه‌ی امنیتی جدید دشمنان مردم افغانستان است که به دست گروه‌های تروریستی با پشتیبانی و حمایت آمریکایی‌ها به انجام می‌رسد؛ سران کشورهای اسلامی باید هوشیارانه با تاکید بر اتحاد ملل مسلمان مانع از تداوم فعالیت گروه‌های تکفیری شوند و اتحاد و امنیت را در سراسر منطقه تامین کنند.

قالیباف با اشاره به وقوع دو زلزله اخیر در منطقه‌ بازفت کوهرنگ در استان چهار محال و بختیاری و اندیکا در استان خوزستان، اضافه کرد: متاسفانه این زلزله‌ها خسارات قابل توجهی بر جای گذاشته است؛ با توجه به گزارش‌های میدانی نمایندگان محترم و گروه‌های جهادی حدود 800 منزل مسکونی در بازفت آسیب جدی دیده است و 400 خانواده عشایری با مشکل تردد روبرو شده‌اند.

رئیس قوه مقننه کشورمان ادامه داد: در اندیکا نیز 130 روستا آسیب دیده که درصد تخریب در 30 روستا بالاست؛ با توجه به اینکه مردم این مناطق محروم پیش از این نیز با مشکلات معیشتی مواجه بوده‌اند و این حوادث مشکلات را تشدید کرده است و همچنین با توجه به در پیش بودن فصل سرما رسیدگی فوری دولت به مشکلات مردم، تأمین مایحتاج ضروری آن‌ها و جبران خسارات وارده به منازل، مدارس، خانه‌های بهداشت، زمین‌های کشاورزی و دام‌ها ضروری است.

وی با بیان اینکه ضروری است کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بر بازسازی سریع روستاهای مذکور و باز شدن کامل راه‌های مواصلاتی و رفع مشکلات عشایر رسیدگی کرده و اهتمام لازم را برای تسریع در این امر به کار ببندد و گزارش آن را به نمایندگان محترم ارائه کند، تصریح کرد: کمیسیون کشاورزی بر جبران خسارات دامداران و کشاورزان نظارت کند و کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز از تسریع در بازسازی مدارس تخریب شده و همچنین متوقف نشدن جریان آموزش در روستاهای زلزله زده اطمینان حاصل کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار