کد خبر: 1064671
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰
در مراسم تودیع و معارفه رؤسای پیشین و جدید سازمان صدا و سیما
رئیس سازمان صداوسیما در مراسم تودیع و معارفه رؤسای جدید و سابق این سازمان بر تغییر و تحول در رسانه ملی تأکید کرد، از نکات مهم سخنان رئیس جدید سازمان صداوسیما در این مراسم، تأکید بر هویت به عنوان مزیت نسبی رسانه ملی بود.
محمد صادق عابدینی

سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: رئیس سازمان صداوسیما در مراسم تودیع و معارفه رؤسای جدید و سابق این سازمان بر تغییر و تحول در رسانه ملی تأکید کرد، از نکات مهم سخنان رئیس جدید سازمان صداوسیما در این مراسم، تأکید بر هویت به عنوان مزیت نسبی رسانه ملی بود.

مراسم تودیع و معارفه رؤسای پیشین و جدید سازمان صداوسیما با حضور دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
در این مراسم محمدباقر قالیباف، با بیان اینکه رسانه ملی باید فرزند زمانه خویش باشد و طبق همین فرضیه حرکت کند، گفت: «مردم از ما توقع دارند پیشرفت و کشور را درست اداره کنیم.»
قالیباف به نقش تعیین کننده صداوسیما اشاره کرد و تأکید داشت: رسانه ملی بزرگ‌ترین حلقوم برای این مردم مستضعف که طعم تلخ فقر را چشیده‌اند، است.
رئیس قوه مقننه با بیان اینکه فرهنگ دفاع مقدس تنها فرهنگ پیش‌برنده و عزتمندانه‌ای است که می‌توانیم با آن تولید ثروت، عزت، امنیت و معرفت داشته باشیم، گفت: «پس تنها الگوی موفقیت ما همان موفقیت پیروزی انقلاب و دهه اول دوران دفاع مقدس است و هر راه دیگری برویم بیراهه رفته‌ایم، امروز ما میراث خوار آن فرهنگ نیستم بلکه میراث‌دار دوران دفاع مقدس هستیم.»
رسانه ملی باید بین‌المللی باشد
در بخش دیگری از این مراسم رئیس جدید سازمان صداوسیما، خواستار عملکرد صداوسیما به عنوان یک رسانه مرزگستر و بین‌المللی شد.
پیمان جبلی در سخنرانی مراسم معارفه گفت: «رسانه ملی باید مرز گستر و بین‌المللی باشد و همواره برای جهان حرف داشته است. میهن سر افراز ما در گام دوم مسیر روشنی دارد و فیلسوفان دنیا رؤیای ایرانی دارند.»
دکتر جبلی گفت: «امام عظیم‌الشأن انقلاب، پس از فروریختن طاق کسری همان مکتبی که پیامبر (ص) گذاشتند را احیا کرد که از آن چمران‌ها بیرون آمدند، هنر ما بازنمایی چشم‌انداز شیرین است.»
رئیس سازمان صدا و سیما گفت: «راه دراز در بازنمایی زیبایی‌های جغرافیایی ایران باقی است، چه برسد به شکوه معرفتی، مردم ما امروز در جای جای میهن در حال آفرینش زیبایی‌ها و مهربانی‌ها هستند و ما نباید از این آهنگ عقب بیفتیم و باید این هویت را بیابیم و نمایش دهیم.»
جبلی افزود: «اگر هویت تاریخی دینی انقلابی خود را نفی کنیم به هیچ چیز دست نمی‌یابیم. هویت ما مزیت ماست. ما بزرگ‌ترین کنشگر اجتماعی هستیم و نباید منفعل باشیم.»
رئیس رسانه ملی گفت: امروز صدا و سیما با انبوه مطالعات روبه‌رو است که به دنبال میدان می‌گردند، من افتخار می‌کنم از خانواده صدا و سیما هستم.
وی گفت: «رسانه ملی محکوم به تحول است و تحول هم ثبات و هم تغییر نیاز دارد.»
جبلی در ادامه گفت: «رسانه ملی باید آینه خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد. ما باید رسانه بیان خدمات نظام مقدس اسلامی باشیم، شعار ما این است که هیچ معضل مهمی نباید روی زمین بماند و رسانه باید سنگ صبور جمهور باشد.»
رئیس رسانه ملی گفت: «صدا و سیما قرارگاه همه نیرو‌های فرهنگی است، همکاران پیشکسوتی که جامه بازنشستگی را به تن کردند در بخش نخبگان هستند و در‌های صدا و سیما به روی آن‌ها باز است و از همین امروز سامانه‌ای راه اندازی شده که امکان حضورشان است و از تجربه آن‌ها استفاده خواهد شد.»
جبلی گفت: «رسانه ملی باید هویت محور و عدالت مدار باشد و برنامه‌ای از این شاخصه‌ها تهی نباشد.»
رئیس صدا و سیما گفت: «رسانه باید خواب را بر قانون شکنان حرام کند. چه بسیار هستند بزرگانی که رسانه ملی باید به آن‌ها بپردازد. چه بسیارند مخاطبانی از اقصی نقاط جهان که طالب شنیدن رؤیای ایرانی هستند.»
جبلی با اشاره به اینکه رسانه ملی باید گوی سبقت را در فضای رسانه‌ای برباید، خاطرنشان کرد: «اگر پیام هوشمندانه تولید شود می‌تواند از تمام فضا‌ها استفاده کند و فضای مجازی می‌تواند به کمک ما بیاید.»
توصیه رئیس سابق
عبدالعلی علی عسکری، رئیس پیشین سازمان صداوسیما نیز در مراسم تودیع، با عذرخواهی بابت اشتباهاتش، گفت: «برای آقای جبلی آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم بتواند همه آنچه رهبر انقلاب خواستند محقق کند.»
علی عسکری در ادامه گفت: «به آقای جبلی توصیه می‌کنم در شورای سیاستگذاری ماه‌ها درباره طرح تحول صحبت کردیم و درباره قانون سازمان صدا و سیما هم اقدامات خوبی انجام شده است و تلاش شود در آینده با قانونی جامع‌تر بتواند کار خود را جلو ببرد.»
در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین، محمد محمدی گیلانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری، حکم انتصاب رئیس جدید سازمان صداوسیما را قرائت کرد.
هویت مزیت نسبی رسانه ملی
رئیس جدید سازمان صداوسیما در یکی از اولین موضع گیری‌های رسمی خود از «هویت» به عنوان مزیت نسبی رسانه ملی یاد کرد؛ هویتی که برخاسته از هویت تاریخی، دینی و انقلابی ملت بزرگ ایران است. تأکید بر عدم انفعال و حرکت به عنوان یک کنشگر اجتماعی می‌تواند آغازی باشد برای راه نوینی که صداوسیما در پیش رو دارد. تأکید بر مزیت‌های این رسانه فراگیر در رقابت با دیگر رسانه‌ها، می‌تواند عاملی برای موفقیت صداوسیما باشد.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۸
0
0
آقای قالیباف!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار