کد خبر: 1064646
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۰
گزارش «جوان» از آخرین وضعیت معاونت‌های وزارت ورزش با گذشت ۲ ماه از شروع به کار حمید سجادی
در حالی دو ماه از حضور حمید سجای در وزارت ورزش می‌گذرد که همچنان معاونت‌های اصلی وزارت در اختیار مدیران منصوب مسعود سلطانی‌فر وزیر سابق ورزش است.
سعید احمدیان

سرویس ورزشی جوان آنلاین: در حالی دو ماه از حضور حمید سجای در وزارت ورزش می‌گذرد که همچنان معاونت‌های اصلی وزارت در اختیار مدیران منصوب مسعود سلطانی‌فر وزیر سابق ورزش است.

دو ماه پیش بود که حمید سجادی توانست از بهارستان رأی اعتماد بگیرد و روی صندلی وزارت ورزش بنشیند و به عنوان وزیر جدید ورزش کارش را آغاز کند. با گذشت هفته‌های ابتدایی شروع فعالیت وزیر جدید، یکی از مهم‌ترین خبر‌هایی که خیلی‌ها گوش به زنگ شنیدن آن هستند، رونمایی از معاونان جدید وزارت ورزش است، انتظاری که در حال طولانی شدن است و طول کشیدن روند معرفی معاونت‌های مختلف سبب شده گمانه‌زنی‌ها درباره معاونان سجادی بالا بگیرد و نام‌های مختلفی به گوش برسد.


بلاتکلیفی معاونت‌های مهم وزارت ورزش
با رفتن مسعود سطانی‌فر از وزارت ورزش و کارنامه ضعیف و پرحاشیه‌ای که از خودش بجا گذاشت، انتظار‌ها از حمید سجادی به عنوان وزیر ورزش دولت ابراهیم رئیسی بالاتر از هر زمانی است و خیلی‌ها انتظار دارند در دوره جدید وزارت ورزش با انتخاب‌هایی که صورت می‌گیرد، ورزش از وضعیت ناهنجار مدیریتی که در دوران سلطانی‌فر به وجود آمده فاصله بگیرد. به همین خاطر یکی از مهم‌ترین انتخاب‌های حمید سجادی برای برون‌رفت از وضعیت فعلی ورزش به انتخاب مدیرانی بر می‌گردد که بتوانند به عنوان بازو‌های اجرایی وزیر، ورزش را با تصمیم‌هایی که گرفته می‌شود به یک شرایط مناسب برسانند.
معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای، معاونت فرهنگی و ورزش همگانی، معاونت امور مجلس، حقوقی و هماهنگی امور استان‌ها، معاونت توسعه ورزش بانوان و معاونت مالی و توسعه منابع انسانی وزارت ورزش از مهم‌ترین معاونت‌های وزارت هستند که به جز دو مورد در بقیه معاونت‌ها هنوز سجادی برای معرفی معاونان جدیدش به نتیجه نرسیده است.
با گذشت دو ماه از آغاز فعالیت وزیر جدید ورزش، تنها معاونت امور مجلس، حقوقی و هماهنگی امور استان‌ها و معاونت فرهنگی و توسعه ورزش همگانی تعیین تکلیف شده و معاون جدید این معاونت از سوی سجادی معرفی شده است. شنبه هفته گذشته بود که بنیامین شکوه‌فر به عنوان سرپرست معاونت امور حقوقی، مجلس و استان‌های این وزارتخانه معرفی و جانشین جمشید تقی‌زاده شد. تقی‌زاده از ۲۷ تیر ۹۸ با حکم سلطانی‌فر وزیر وقت ورزش به این سمت منصوب شده بود و هفته گذشته پس از دو سال و سه ماه از معاونت مجلس وزارت ورزش کنار رفت. همچنین دیروز سینا کلهر به عنوان سرپرست معاونت فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش معرفی شد تا عبدالحمید احمدی که از بهمن ۹۲ سکاندار این پست بوده، پس از هشت سال رفتنی شود.
سجادی درباره بقیه معاونت‌ها هنوز حکم رسمی صادر نکرده و معاونان سلطانی‌فر همچنان در این معاونت‌ها مشغول به کار هستند.
یکی از مهم‌ترین معاونت‌ها، معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش است که به عنوان دست راست وزیر ورزش شناخته می‌شود. مهدی علی‌نژاد، رئیس سابق فدراسیون ووشو از ۲۸ بهمن سال ۹۸ به عنوان معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای مشغول به فعالیت است، معاونتی که با حضور علی‌نژاد روز‌های پرحاشیه‌ای داشته و رئیس سابق فدراسیون ووشو برخلاف عملکرد مدیریتی موفقی که در این رشته رزمی بجا گذاشته بود با نقل مکان از ساختمان ضلع شرقی استادیوم ورزشی آزادی به ساختمان خیابان سئول شمالی، عملکردی پرحاشیه در این معاونت داشته و برای جلوگیری از ادامه سوءمدیریت‌ها، خیلی‌ها انتظار دارند معاون جدید ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش هرچه زودتر معرفی شود، به خصوص که عملکرد علی‌نژاد در تلاش برای مهندسی کردن انتخابات فدراسیون‌ها و حضور مدیرانی نزدیک به خودش جهت زمینه‌چینی برای حضور در انتخابات کمیته ملی المپیک در دی‌ماه امسال یکی از مهم‌ترین انتقاد‌هایی است که به معاون فعلی توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش وارد است. به همین خاطر خیلی‌ها معتقدند که ادامه چنین مدیریتی می‌تواند ورزش را بیشتر از این‌ها گرفتار سوءمدیریت و حواشی مختلف کند. برای این معاونت مهم از محمد پولادگر رئیس فعلی فدراسیون تکواندو نام برده می‌شود. مدیری که به واسطه عملکرد ضعیف تکواندو در المپیک زیر فشار انتقاد‌های گسترده‌ای قرار دارد.
معاونت مالی و توسعه منابع انسانی هم از دیگر معاونت‌هایی است که زمزمه‌هایی درباره بازگشت مناف هاشمی در این معاونت به گوش می‌رسید، اما منابع خبری از منتفی شدن حضور هاشمی خبر داده‌اند و هنوز گزینه جدید این معاونت معرفی نشده است. ریاست این معاونت از ۱۰ آبان ۹۶ برعهده ژاله فرامرزیان است، معاونی که تصمیم‌های پرحاشیه‌اش مانند قطع بودجه فدراسیون ژیمناستیک به دلیل اختلاف وزارت با زهرا اینچه‌درگاهی رئیس این فدراسیون در کارنامه او دیده می‌شود.
معاونت توسعه ورزش بانوان هم از دیگر معاونت‌هایی است که سجادی هنوز گزینه مورد نظرش را مشخص نکرده است. مهین فرهادی‌زاد که از ۱۲ تیر ۹۸ عهده‌دار این سمت بود، دیروز به دلیل بازنشستگی از این معاونت کنار رفت و خبرگزاری میزان از مریم کاظمی‌پور نایب‌رئیس فدراسیون تیراندازی با کمان به عنوان گزینه سجادی برای بخش بانوان نام برده است.
در شرایطی وزیر ورزش تا امروز تنها از دو معاون جدیدش رونمایی کرده که معاونت‌های مهمی مانند ورزش قهرمانی و حرفه‌ای و مالی بلاتکلیف هستند و به نظر می‌رسد سجادی هنوز برای انتخاب نفرات مورد نظرش در این پست‌ها که اهمیت بالایی دارند به جمع‌بندی مناسبی نرسیده است، تعللی که با توجه به در پیش بودن رویداد‌های مهمی مانند بازی‌های آسیایی سال آینده در چین می‌تواند به ضرر ورزش تمام شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار