کد خبر: 1064600
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۷
رئیس اداره حفاظت محیط زیست اردبیل:
رئیس اداره حفاظت محیط زیست اردبیل گفت: سه هزار قطعه ماهی با تلاش یگان حفاظت و کارشناسان این اداره و همراهی شهرداری از رودخانه بالیخلو جمع‌آوری شد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، فاضل عبدی در این زمینه تشریح کرد: در پی خشکسالی و کاهش بارندگی که رودخانه‌های استان اردبیل را تحت تاثیر قرار داده است، نیروهای حفاظت محیط زیست با همکاری شهرداری منطقه یک اردبیل نسبت به جمع‌آوری ماهیان گیر افتاده در گودال‌های رودخانه بالیخلو اقدام کردند.

وی افزود: این ماهیان که بیشترشان از خانواده کپور ماهیان بودند با توجه به بررسی‌های کارشناسی پس از جمع‌آوری در دریاچه شورابیل اردبیل رهاسازی شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست اردبیل بیان کرد: با توجه به اهمیت حیات زیستمندان عرصه‌های آبی در زیستگاه‌های مختلف، وضعیت آنها به صورت مستمر پایش می‌شود و در صورت مشاهده هر گونه مشکل، اقدام‌های لازم بر حسب مقتضیات زمانی و مکانی به سرعت انجام می‌شود.

وی با تاکید بر پیگیری اختصاص حق‌آبه زیستگاه‌های اردبیل اضافه کرد: حق‌آبه رودخانه بالیخلو با پیگیری‌های انجام شده از دستگاه‌های متولی تا شهریور امسال برقرار بود، با این حال در اثر خشکسالی و کاهش نزولات جوی در حال حاضر این رودخانه و سایر رودخانه‌ها با کم آبی روبه‌رو شدند و روز به روز تهدیدهای زیست محیطی برای حیات وحش و زیستمندان آبی افزایش می‌یابد.

وی در ادامه از دوست‌داران محیط زیست و حیات وحش خواست در صورت مشاهده هر گونه مشکلی در این زمینه، موضوع را از طریق شماره ارتباطات مردمی ۱۵۴۰ گزارش کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر