کد خبر: 1064326
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰
عصائب اهل حق:
سازمان ملل با اعزام صد‌ها ناظر به عراق، از اهمیت شفافیت انتخابات سخن می‌گوید. رئیس‌جمهور عراق هم شرکت در انتخابات را فرصتی برای شکل‌دهی به نقشه کشور دانسته است. با این حال گروه مقاومت عصائب اهل حق تأکید دارد که در هر صورت، موضع مقاومت خروج امریکایی‌ها از عراق خواهد بود.

سازمان ملل با اعزام صد‌ها ناظر به عراق، از اهمیت شفافیت انتخابات سخن می‌گوید. رئیس‌جمهور عراق هم شرکت در انتخابات را فرصتی برای شکل‌دهی به نقشه کشور دانسته است. با این حال گروه مقاومت عصائب اهل حق تأکید دارد که در هر صورت، موضع مقاومت خروج امریکایی‌ها از عراق خواهد بود.
عراق خود را برای برگزاری انتخابات در هجدهم مهرماه آماده می‌کند. جنین پلاسخارت، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور عراق تأکید کرد که این انتخابات باید شفاف برگزار شود، از این رو ۸۰۰ ناظر سازمان ملل بر انتخابات این کشور نظارت خواهند داشت. برهم صالح در گفتگو با شبکه العربیه، از برگزاری انتخابات به عنوان روندی برای انتقال مسالمت آمیز قدرت و حل مشکلات کشورش یاد کرد و گفت: «ما باید آماده جلوگیری از دستکاری انتخابات توسط کسانی که در کمین تجربه انتخاباتی کشور و منحرف کردن آن از مسیر واقعی هستند، باشیم.» صالح به وجود نقایصی در ساختار حاکمیت عراق اشاره کرد و با تأکید بر اهمیت شرکت در انتخابات افزود: «این انتخابات، فرصتی برای مشارکت آن‌ها در ترسیم نقشه راه آینده کشور است. بخشنامه رفتار انتخاباتی که از سوی ریاست جمهوری تدوین شد بر احترام به نتایج انتخابات تأکید دارد.»‌رئیس‌جمهور عراق تأکید کرد که دولت باید پس از انتخابات در سریع‌ترین زمان ممکن تشکیل شود، چراکه اوضاع کشور قادر به تحمل تأخیر در تشکیل دولت نیست. برهم صالح در ادامه به روابط بغداد-واشنگتن و بغداد- تهران پرداخت: «روابط با امریکا مهم است و ما دارای منافع مشترکی هستیم. به همین دلیل، نباید روابط دو کشور، به جنبه نظامی محدود شود. ما در گفتگو‌های استراتژیک میان بغداد و واشنگتن در زمینه‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی مذاکره می‌کنیم.»‌صالح ادامه داد: «روابط با ایران نیز از نظر فرهنگی و اجتماعی مهم است و ما تاریخ، مرز‌های جغرافیایی و منافع مشترک فراوانی داریم.»
موضع ما ثابت است
قیس خزعلی، دبیرکل عصائب اهل حق عراق در مورد تأثیر انتخابات بر چشم‌انداز کشورش گفت: «انتخابات، نقشه سیاسی کشور را تغییر نخواهد داد و موضع سیاسی ما ثابت است و به خط مقاومت و مخالفت با ادامه حضور اشغالگران امریکایی در کشور متعهد هستیم.» وی گفت: «نیازی به رأی‌گیری برای اخراج نیرو‌های خارجی نیست و ممکن است این اقدام اشتباه باشد، چرا که موضوع غیرقابل قبول بودن حضور نیرو‌های خارجی یا پایگاه‌های آن‌ها موضوع قانون اساسی است و نیازی به تصویب قانونی برای آن نیست.»‌وی خاطرنشان کرد: «خروج نیرو‌های خارجی از کشور، شرط اول ائتلاف الفتح برای تشکیل دولت است. ائتلاف الفتح عراق بر عدم ادغام یا انحلال حشدالشعبی تأکید دارد؛ مسئله‌ای که مغایر با خواسته برخی کشور‌های مهم است. موضع ما در قبال عادی‌سازی روابط با صهیونیست‌ها نیز ثابت است.» وی افزود: «تعهد کمیساریای عالی انتخابات بر انتشار نتایج اولیه انتخابات در عرض ۷۲ ساعت، باعث ایجاد اطمینان از نگرانی نسبت به تقلب می‌شود. ما روابط خوبی با امارات، امریکا و انگلیس نداریم تا از طریق تقلب به ما کرسی بدهند.»

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
میرزا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
0
0
امریکا از هر نظر باید از عراق خارج شود.
تفکر وابستگی به غرب و بیگانگان باید از عراق رخت بربندد.
ملت عراق باید "عراق مستقل" را رقم بزنند.
عراق برای پیشرفت، نیازمند استقلال کامل از هر جهت است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار