کد خبر: 1064304
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰
بازیگر سریال «افرا» در گفتگو با «جوان»:
استفاده از لوکیشن‌های تکراری در سریال‌ها می‌تواند وقار و اعتبار اثر را با چالش مواجه کند.

استفاده از لوکیشن‌های تکراری در سریال‌ها می‌تواند وقار و اعتبار اثر را با چالش مواجه کند.
داریوش سلیمی، بازیگر سریال «افرا» با بیان این مطلب به «جوان» گفت: استفاده درست از لوکیشن برای صحنه‌آرایی هر فیلم و سریالی مفید است و هر چقدر ارتباط معنایی میان انتخاب لوکیشن و مضمون قوی باشد، لذت تماشای سریال بیشتر می‌شود. وی عنوان کرد: واقعیت این است که هر سریالی را باید یک کار کاملاً جدید دید و این طور نباشد حتی دو سکانس از دو سریال مختلف هم لوکیشن‌های یکسان داشته باشد، چون مخاطب خیلی دقت نظر دارد و خیلی خوب است که تیم تولید هر سریالی قبل از تولید حتماً به جست‌وجوی لوکیشن‌های مطلوب برای فیلمبرداری برود و همچون پروسه نگارش متن برای انتخاب لوکیشن هم وسواس گذاشته شود تا بیننده، حظ لازم را از کار ببرد.
این بازیگر با اشاره به اینکه تجربه سال‌ها کار در تلویزیون به من اثبات کرده است هرگاه از نظر بصری توانسته‌ایم مخاطب تلویزیون را جلب کنیم در ارائه پیام هم موفق‌تر بوده‌ایم، توضیح داد: هرگاه در تصویرسازی برای مخاطب به نوعی شلختگی رسیده‌ایم، مخاطب حتی مهم‌ترین پیام را هم جدی نگرفته است.
سلیمی که اخیراً سریال افرا را روی آنتن داشته و در این سریال در قالب مدیر یک مجتمع پرورش ماهی، ایفای نقش کرده است با اشاره به نقش لوکیشن در روایت داستانی این سریال عنوان کرد: به غیر از داستان اصلی که در شمال می‌گذرد و قصد دارد دغدغه‌های مردمان شمال را روایت کند، شغل اصلی کاراکتر محوری یعنی محیط‌بانی هم به زیست‌بوم جنگل و طبیعت شمال ربط دارد و کنارش زندگی مردمان نوار ساحلی خزر بازگو شده که همه و همه در پیوند تصویری با قاب‌های زیبای شمال، روایت شده‌اند.
سلیمی افزود: سعی شده است مصائب مشاغلی مثل پرورش ماهی و کارگران فصلی و محیط‌بانی و شکارچیان غیرمجاز همه در لوکیشن‌های مرتبط به تصویر کشیده شود تا بار داستانی سریال جذاب‌تر باشد و عموم مخاطبان که اغلب فقط برای تفریح به شمال می‌روند، بدانند مردمان این خطه چه مشکلاتی دارند.
این بازیگر ادامه داد: بهرنگ توفیقی هم مثل فریدون حسن‌پور در میان کارگردانانی که در سال‌های اخیر استفاده درستی از لوکیشن‌های شمال داشته‌اند، سعی کرده بخش‌هایی نادیده از شمال را به تصویر بکشد تا مخاطب بهتر با جاذبه‌های طبیعی شمال آشنا شود. این ورای کمک به زیباتر شدن سریال می‌تواند زمینه‌ای باشد برای اینکه آن قدر مقهور نما‌های سریال‌های خارجی نباشیم و یادمان باشد در داخل هم موقعیت‌های زیبا و دلفریب بسیار داریم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار