کد خبر: 1064209
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۷
دبیر کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی تبریز گفت: بناهای تاریخی تبریز ظرفیت بالایی در شناساندن جایگاه و اهمیت این شهر در سطح بین المللی و داخلی دارد.

روح االه دهقان نژاد،  در جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز با بیان اینکه در این شهر ظرفیت های زیادی وجود دارد که باید از آن ها برای شناساندن اهمیت و جایگاه آن استفاده کرد، افزود: در این راستا باید از ابنیه تاریخی تبریز در کنار موضوعات فرهنگی و گردشگری استفاده کرد.

وی با بیان اینکه ظرفیت ابنیه تاریخی این شهر به دلیل برخی سردرگمی ها و بی انگیزه بودن ها، بلاتکلیف مانده است، اظهار داشت: برخی از ابنیه به همین دلیل بدون سکنه رها شده اند.

دهقان نژاد، با اشاره به اینکه برخی از املاک قدیمی این شهر به دلیل در اختیار اشخاص بودن و عدم رسیدگی، رو به خرابی می روند، ادامه داد: مالکان این ابنیه به این دلیل که ابنیه بدون اجازه میراث فرهنگی قابل ترمیم نیستند، اقدام به تعمیر و رسیدگی به بناها را نمی کنند.

عضو شورای اسلامی تبریز نیز در این جلسه گفت: تبریز شهری تاریخی است و قدمت بسیاری دارد و همین امر باعث شده خانه های تاریخی زیادی در آن وجود داشته باشد.

پرویز هادی، افزود: در کشورهای توسعه یافته نیز مناطق تاریخی زیادی وجود دارد و با اینکه در سایه پیشرفت تمدن، شهرهای آن ها پیشرفت کرده است ولی محلات قدیمی خود را حفظ کرده اند.

وی با بیان اینکه رفت و آمد گردشگران به محلاتی که دارای ابنیه تاریخی هستند با سختی امکان پذیری است، اظهار داشت: شهرداری تبریز باید عزم جزم کرده و این مشکلات را برطرف کند تا زمینه جذب گردشگران بیشتر به شهر فراهم شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر