کد خبر: 1064202
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۴
رئیس مجلس:
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس، با تصویب طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار، به دوران تاریک مجوزهای رانتی، حلقه‌های بسته صنفی، انحصارهای شغلی و امضاهای طلایی پایان داد.

سرویس سیاسی جوان آنلاین: محمدباقر قالیباف امروز یکشنبه در نطق پیش از دستور خود در صحن علنی مجلس افزود: یکی از مهم‌ترین مصوبات اثربخش مجلس در چند دهه اخیر، سرانجام به بار نشست. نمایندگان محترم طرح «تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار» را با رأی قاطع خود به تصویب رساندند. این طرح موانع پیشِ‌روی مردم را برای راه‌اندازی کسب‌وکار و خلق ثروت برمی‌دارد و در این زمینه انقلابی ایجاد می‌کند.

وی افزود: همه کسانی که فقط یک‌بار، برای کسب‌وکاری کوچک، مراحل پرپیچ‌وخمِ اخذ مجوز را طی کرده باشند، خوب می‌دانند که شروع هر کسب‌وکاری به ده‌ها مجوز نیاز داشت.

رئیس مجلس تصریح کرد: مجلس، با تصویب طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار، به دوران تاریک مجوزهای رانتی، حلقه‌های بسته صنفی، انحصارهای شغلی، امضاهای طلایی پایان داد. این تصمیم شجاعانه و تاریخ‌ساز مجلس یازدهم، بی‌گمان، در سپهر قانون‌گذاری کشور، ستاره‌ای درخشان و ماندگار خواهد شد و مسیر گرفتن چنین تصمیماتی را در عرصۀ حکمرانی باز خواهد کرد.

قالیباف ادامه داد: باید این نوید را بدهم که مجلس یازدهم، طی هفتۀ جاری، تصمیم بزرگ دیگری را به سرانجام برساند و آن بررسی مجدد طرح شفافیت آرای نمایندگان است. مراحل اصلاح این طرح، با اعمال‌نظر نمایندگان محترم در کمیسیون آئین‌نامۀ داخلی، به پایان رسیده و به رأی نمایندگان گذاشته خواهد شد.

رئیس مجلس همچنین گفت: اگر این طرح تصویب شود، مجلس در مقایسه با تمامی سطوح دستگاه‌های اداری کشور، در عرصه شفافیت روندها و فرایندها، فاصله‌ای غیرقابل مقایسه پیدا خواهد کرد.

قالیباف در ادامه با تبریک فرا رسیدن هفته ناجا به تمام فرماندهان و کارکنان سختکوش و خدوم نیروی انتظامی اظهار کرد: امنیت اجتماعی شهرها و محله‌ها مرهون نقش‌آفرینی پلیس است، ضمن عرض خدا قوت به این عزیزان، امیدواریم نیروی انتظامی بتواند مشارکت‌های مردم را بیش از پیش جلب کند و به شعار خود یعنی پلیس هوشمند، امنیت پایدار جامه عمل بپوشاند.

وی تأکید کرد: موضوع دیگری که این روزها اهمیت بسزایی دارد، بحث واکسیناسیون عمومی است. سرعت گرفتن روند واکسینه شدن مردم در همه گروه‌های سنی و در تمام نقاط کشور نگرانی‌های مردم را کاهش داده و رضایت خاطر آحاد جامعه را فراهم کرده است. از مسئولان و بانیان این اقدام که حقیقتا تحول جهادی را رقم زده‌اند به خصوص از مجموعه وزارت بهداشت، بسیج مستضعفین و نیروهای جهادی تقدیر و تشکر می‌کنم.

رئیس قوه مقننه افزود: امیدوارم با ادامه یافتن این روند هر دو نوبت واکسیناسیون هر چه سریعتر انجام شود تا دغدغه مردم در این مورد طی هفته‌های پیش رو رفع شود. البته به توصیه متخصصان رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچنان ضروری است و وزارت بهداشت باید با نظارت دقیق بر ادامه یافتن رعایت دستورالعمل‌ها و نیز بهره‌گیری از تجربیات سایر کشورها در این زمینه از اوج‌گیری دوباره کرونا جلوگیری کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار