کد خبر: 1063841
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰
واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به اعلام رأی دادگاه بین‌المللی درباره پرونده کرسنت
اعلام رأی دادگاه بین‌المللی داوری درباره بخش اول پرونده کرسنت با واکنش‌های زیادی از سوی کاربران شبکه‌های اجتماعی همراه بود. صفحه توئیتری نود اقتصادی در واکنش به این خبر نوشت: «زنگنه ۱۵ هزار میلیارد تومان خسارت روی دست ایران گذاشت.

 سرویس جامعه جوان آنلاین: اعلام رأی دادگاه بین‌المللی داوری درباره بخش اول پرونده کرسنت با واکنش‌های زیادی از سوی کاربران شبکه‌های اجتماعی همراه بود. صفحه توئیتری نود اقتصادی در واکنش به این خبر نوشت: «زنگنه ۱۵ هزار میلیارد تومان خسارت روی دست ایران گذاشت. با اعلام نتیجه یکی از پرونده‌های مربوط به کرسنت، ایران ۶۰۷ میلیون دلار معادل ۱۵ هزار میلیارد تومان جریمه شد. زنگنه همیشه مدعی بود ایران در کرسنت، محکوم نخواهد شد!» برخی از کاربران نیز افرادی را که موجب توقف قرارداد به دلیل فساد و پرداخت رشوه شدند، مقصر می‌دانند. کاربران خواستار آن شدند که قوه قضائیه به مسئله ورود و عامل این خسارت بزرگ را مشخص و محاکمه کند. در ادامه بخش‌هایی از واکنش‌های کاربران را می‌خوانید.


علی صدری‌نیا:
سال ۹۲ وقتی نمایندگان مجلس درباره دسته‌گل زنگنه در پرونده کرسنت و احتمال محکومیت ایران گفتند، زنگنه گفت چنین پرونده‌ای اصلاً در هیچ جای دنیا مطرح نیست و این حرف‌ها یک جنگ روانی است تا من وزیر نشوم! حالا نهایتاً امروز حکم این پرونده صادر شد و ایران به ۶۰۷ میلیون دلار غرامت محکوم شد!
امین میمندیان:
بیژن ۱۷۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ به مملکت ضرر زده است. الف) اگر بیژن ۳۰ سال وزیر بوده باشد و ماهی ۱۰ میلیون تومان حقوق هیئت وزرا بگیرد، چند سال دیگر باید وزیر بماند تا بتواند خسارت را جبران کند؟ ب) چه تعداد هشتگ محاکمه زنگنه باید زده شود تا ق. ق یک تکانی بخورد؟ #کرسنت
وحید حاجی‌پور:
حکم نخست کرسنت صادر شد. پرداخت ۶۰۷ میلیون دلار خسارت به شرکت نفت الهلال؛ البته این مربوط به یکی از دو دعواست و حکم دیگر به نظر می‌رسد سنگین‌تر باشد. جزئیات بیشتری نمی‌توان ارائه کرد، ولی امیدواریم اوضاع خوب شود و خبر بدتر نشنویم. پرونده ایران و کرسنت دو بخش دارد؛ حکم ۶۰۷ میلیون دلاری برای جبران زیان ۵/۸ سال شرکت دانا از فسخ یکجانبه قرارداد توسط ایران در سال ۲۰۰۹ است و قرار است حکم بعدی سال آینده ابلاغ شود. حکمی که مربوط به ۵/۱۶ سال بعدی قرارداد ۲۵ ساله است.
محمد شیروانی:
حکم اولیه دادگاه کرسنت، ایران رو به پرداخت بیش از ۶۰۰ میلیون دلار خسارت محکوم کرده! الان چرا نباید تمام مسببان این قرارداد رو دادگاهی و منابعشون رو مصادره نکنیم؟ آقای زنگنه شب خوابت میبره؟
حسن صادقی‌نژاد:
حکم بخش اندکی از پرونده کرسنت صادر شد: جریمه ۵/۶۰۷ میلیون دلار حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان برای ایران! این بخش اندکی از خسارت‌های کرسنت است، برآورد خسارت کرسنت برای ایران بالغ بر میلیارد‌ها دلار تخمین زده می‌شود. آیا کسی که چنین خسارتی به کشور زده نباید محاکمه شود؟
محمدحسین آزادی:
چه کسی این اجازه را به خود می‌دهد که نسبت به پایمالی ۱۷ هزار میلیارد تومان از سرمایه مردم توسط دار و دسته ژنرال‌های بی‌خاصیت چشم‌پوشی کند. محاکمه زنگنه و وابستگانش به خاطر ضربات متعددی که به کشور وارد کردند، ابتدایی‌ترین مطالبه مردم است. #کرسنت
ایمان عباسی:
چرا وزیر علناً پاسخگوی قرارداد‌های مدت خدمت خودش نیست؟ ما دادگاه و سازمان نظارتی نیستیم که وکیل بخواهد صحبت کند، یک مصاحبه با رسانه‌ها بگذارند و توضیح بدهند که چرا در قراردادشان با اماراتی‌ها، باید ۲۵ سال ضرر بدهیم، ولی توتال فرانسوی‌ها ول کرد و رفت و هیچ غرامتی در کار نبود؟

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
0
0
چرا خوابشان نبرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
0
0
یک سوال
اصلا زنگنه در ایران است؟؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار