کد خبر: 1063837
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۹

رپورتاژ آگهی/ پارچه مقاوم بافته شده از الیاف نومکس، به دلیل ماندگاری مطلوب و تحمل حرارتی بالا، در کنار قدرت فوق العاده در جذب گرد و غبار، و خواص دی الکتریک، کاربردهای گسترده‌ای در حوزه فیلتراسیون و عایق بندی صنعتی دارد.

فروشگاه اینترنتی تامین‌گران صنعت، با سال‌ها تجربه در حوزه تولید و تهیه محصولات نسوز، آماده ارائه مشاوره رایگان و فروش پارچه نومکس ، به سراسر کشور می‌باشد.

پارچه نومکس، از نیمه دوم قرن 20 میلادی، توسط شرکت دوپُنت، به بازار معرفی شد و به سرعت، جایگاه مناسب خود را در میان صنایع مختلف تثبیت نمود.

الیاف این پارچه نسوز ، ساختاری حلقوی از کربن، هیدروژن، اکسیژن، و نیتروژن دارد و به همین دلیل جزو پلیمرهای آروماتیک مصنوعی به شمار می‌رود. در واقع، تنها تفاوت نومکس با کولار، در همین ساختار حلقوی است.

اگرچه در ابتدا، و در طول دهه 70 میلادی، این پارچه تنها برای دوخت لباس مخصوص رانندگی ماشین‌های مسابقه استفاده می‌شد اما به مرور زمان، به دلیل قدرت بالا در جذب گرد و غبار محیطی، کاربردهای بیشتری پیدا کرد.

الیاف نومکس، گرد و غبار را بیش از فایبرگلاس و پلی‌پروپیلن جذب خواهد نمود.

در کنار ویژگی‌های مطرح شده، الیاف مقاوم به کار گرفته شده برای تولید پارچه نومکس، سبک و انعطاف پذیر بوده و به دلیل برخورداری از خواص مکانیکی مطلوب، از مقاومت بسیار خوبی در برابر کشش برخوردار است.

امروزه پارچه نومکس را برای دوخت کیسه فیلتر، لباس‌ و تجهیزات ایمنی، عایق بندی الکتریکی و غیره به کار می‌گیرند.

دلیل محبوبیت قابل توجه و کاربردهای متعدد پارچه نومکس، مزایای متعددی است که در ادامه به برجسته‌ترین آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

تحمل حرارتی بالا تا 370 درجه سانتیگراد؛ البته، طبق نظر متخصصین، دمای ایمن برای استفاده از این پارچه به مدت طولانی، در حدود 200 درجه سانتیگراد خواهد بود.

غیر قابل اشتعال و عدم انتشار آتش؛ الیاف نومکس در مواجهه با آتش سوخته و به محض برطرف شدن منبع حرارتی، بدون انتشار شعله و یا ذوب شدن، خاموش می‌شود.

رسانایی حرارتی پایین، به دلیل تبدیل شدن الیاف نومکس به کربن

قدرت عایق بندی الکتریکی و مقاوم در برابر قوس الکتریکی، دلیل ساختار مولکولی خاص

نفوذ ناپذیر در برابر آب و روغن

حفظ عملکرد مثبت در برابر سیلیکون، و بیشتر مواد اسیدی و قلیایی؛ که منجر به مقاومت در برابر خوردگی شیمیایی می‌گردد.

ویژگی‌های عنوان شده، تنها بخشی از مزایای استفاده از پارچه نومکس می‌باشد که باعث محبوبیت بالای آن گردیده است. برای آشنایی بیشتر با این محصول، پیشنهاد می‌شود با کارشناسان و متخصصین فروشگاه تامین گران صنعت، مشاوره نمایید.

وجود این مزایای در خور توجه در الیاف و در نتیجه پارچه نومکس، موجب گردیده تا این محصول، طی نیم قرن گذشته، کاربردهای وسیعی در بخش عایق بندی حرارتی، الکتریکی، و غبارگیری، به صورت همزمان داشته باشد.

همین امر، در وهله نخست، باعث صرفه جویی چشمگیری در هزینه‌های تعمیر و نگهداری گردیده است.

برخی از کاربردهای عمده پارچه نومکس عبارتند از:

تحمل حرارتی بالا و مقاومت خیره کننده در برابر شوک حرارتی، زمینه را برای به کارگیری این محصول با هدف فیلتراسیون گازهای داغ در دمای بالا فراهم نموده است.

از سوی دیگر، خواص بهداشتی و ایمنی این پارچه باعث شده تا صنایع غذایی و کارخانه‌های متعددی از جمله ذوب فولاد، سیمان و آسفالت، از مشتریان فیلترهای تولید شده با پارچه نومکس باشند.

عایق بندی شمع خودرو نیز به دلیل مقاومت بالای پارچه نومکس در برابر حرارت، میسر خواهد بود.

صنایع ریلی، هوافضا، و زیر دریایی‌ها، از وزن پایین و استحکام بالای این پارچه در بخش‌های محتلفی بهره می‌برند.

دیواره و کف کابین هلیکوپترها، همچنین پوشاندن لبه بال‌ها، نمونه‌ای از کاربرد پارچه نومکس در صنایع هوایی است که به علت استحکام، وزن پایین، مقاومت در برابر گرما، و خوردگی شیمیایی  این محصول می‌باشد.

از دیگر کاربردهای نومکس، می‌توان به استفاده از کامپوزیت لانه زنبوری تولید شده از این محصول، در نقطه اتصال بال به بدنه، و نازل موتور اشاره نمود. در گذشته، برای این امر، از هسته‌های آلومینیومی استفاده می‌شد که در معرض خوردگی شیمیایی قرار داشته و سنگین‌تر بودند. استفاده از نومکس، علاوه بر کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری، مصرف سوخت را تا حد قابل توجهی کمتر می‌سازد.

پارچه نومکس را به دلیل تحمل حرارتی بالا و عدم اشتعال پذیری، برای پوشش صندلی و دیوارها هم به کار می‌گیرند.

دوخت تجهیزات حفاظتی برای آتش نشان‌ها، افراد نظامی، رانندگان اتومبیل مسابقه، و فضانوردها، یکی دیگر از کاربردهای عمده پارچه نومکس خواهد بود.

طبق آمار به دست آمده، در حدود نیمی از مرگ آتش ‌نشان‌ها، در اثر حرارت بالا می‌باشد.

در نتیجه، لباس مناسب برای یک آتش نشان، باید به گونه‌ای باشد که فرصت مناسب برای رسیدن شرایط ایمن را در اختیار افراد قرار دهد.

الیاف استفاده شده در پارچه نومکس، شوک حرارتی را با ورود هوا کاهش خواهد داد.

وزن پایین و تحمل حرارتی بالا، ویژگی‌هایی ایده‌آل برای دوخت لباس ایمنی این قشر فداکار می‌باشد که هر دو در پارچه نومکس یافت می‌شود.

علاوه بر این، پارچه مقاوم نومکس، به دلیل جذب خیره کننده دود، گرد و غبار محیطی و فیلتر ذرات مضر معلق در هوا، موجب حفظ سلامت آتش نشان‌ها، افراد نظامی و خلبان‌های جنگی شده و از ابتلای این افراد به بیماری‌های قلبی، عروقی، و سرطان جلوگیری خواهد کرد.

قدرت عایق بندی الکتریکی پارچه نومکس، امکان عایق بندی توربین‌های بادی، ژنراتورها، خودروهای هیبریدی، و ترانسفورماتورها را در اختیار صنعت گران قرار خواهد داد.

از دیگر موارد به کارگیری پارچه نومکس، فیلتراسیون تحت دمای بالا می‌باشد.

بگ فیلترهای ساخته شده با استفاده از پارچه نومکس، شرایط کار کردن در گرمای شدید را برای قطعات فراهم می‌سازد.

پیشنهاد می‌شود برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، به مقاله پارچه نومکس در وب‌سایت تامین‌گران صنعت ، مراجعه بفرمایید. همچنین، برای دریافت مشاوره و خرید این محصول، می‌توانید با کارشناسان و متخصصین این فروشگاه، با شماره های درج شده در تماس باشید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار