کد خبر: 1063792
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۲
رولزرویس و ۲ شرکت دیگر برای توسعه یک تاکسی هوایی برقی با ظرفیت ۵ نفر با یکدیگر همکاری می‌کنند که سبک‌ترین سیستم نیرومحرکه جهان در آن به کار می‌رود.
سرویس جامعه جوان آنلاین: به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، شرکت انگلیسی «بریستو» با همکاری ورتیکال آئرواسپیس و رولزرویس مشغول توسعه یک هواپیمای عمودپرواز برقی هستند.

این وسیله نقلیه هوایی جدید می‌تواند با حداکثر سرعت ۳۲۱ کیلومتر برساعت حرکت کند و علاوه بر کم سروصدا بودن هنگام پرواز، گاز‌های گلخانه‌ای نیز تولید نمی‌کند.

محصول همکاری این ۳ شرکت VA-X ۴ نام دارد و از فناوری‌های پیشرفته استفاده می‌کند. شرکت ورتیکال آئرواسپیس ادعا می‌کند این هواپیما ۱۰۰ بار کم سروصدا‌تر از یک بالگرد معمولی است. هرچند درباره این هواپیمای برقی توضیحات زیادی داده نشده است.

این همکاری یکی از موارد متعدد نوآوری شرکت رولزرویس است. این شرکت هم اکنون مشغول توسعه سریع‌ترین هواپیمای برقی جهان است و علاوه بر آن قصد دارد یک راکتور هسته‌ای برای استخراج از ماه و مریخ بسازد.

اما همکاری سه شرکت مذکور برای توسعه سبک‌ترین و ایمن‌ترین سیستم انتقال قدرت است.

طبق گزارشی دیگر شرکت‌های آمریکن ایرلاینز، ویرجین آتلانتیک و آولون هلدینگز از هم اکنون پیش سفارش برای VA-X ۴ ثبت کرده‌اند.

قرار است نخستین پرواز آزمایشی آن در پایان سال جاری میلادی انجام شود. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، تاکسی هوایی مذکور از ۲۰۲۴ آماده عملیات‌های تجاری خواهد بود. این هواپیما ظرفیت ۴ سرنشین و یک خلبان را دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار