کد خبر: 1063761
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۵
مدیر کل امور عشایر آذربایجان ‌غربی اعلام کرد:
مدیر کل امور عشایر آذربایجان ‌غربی گفت: در سال جارى بیش از ۲۰ هزار تن انواع نهاده‌ دامى اعم از جو، ذرت، سبوس و کنسانتره دامی به نرخ ارز دولتی تامین و در بین جمعیت عشایری استان توزیع شده است.

به گزارش هانیه زینالی خبرنگار جوان آنلاين، علی ناجی اظهار داشت: عشایر از زحمتکش‌ترین اقشار جامعه هستند که بخشی از مایحتاج مورد نیاز سبد غذایی و زندگی جامعه را تولید و تأمین می‌کنند که تأمین نهاده‌های دامی، خرید تضمینى دام عشایر و تامین آب شرب بهداشتى در شرایط حاد خشکسالى، از اولویت هاى دولت است.

وی به خسارت وارده به جامعه عشایری بر اثر خشکسالی شدید در سال زراعی جاری اشاره کرد و گفت: خشکسالی به حدی بالا بوده که عشایر در تأمین علوفه حتی در مراتع خود با مشکل روبه‌رو بوده و به همین دلیل مجبور شدند زودتر از اتمام تقویم کوچ، از ییلاقات خارج شوند.

مدیر کل امور عشایر آذربایجان ‌غربی مهمترین مشکل عشایر استان را ناشى از وقوع خشکسالی و تامین آب دانست و افزود: امسال برای مقابله با بحران خشکسالی و تامین آب شرب مورد نیاز برای عشایر استان بالغ بر ٣٠ میلیارد تومان بودجه  از محل اعتبارات ملی و استانی اختصاص یافته و علاوه بر این اعتبارات، بیش از 7 میلیارد تومان نیز برای تکمیل زیر ساختهای مناطق عشایری استان اختصاص یافته است.

شناسنامه هویت عشایری به منزله کارت تردد است

مدیر کل امور عشایر آذربایجان ‌غربی عنوان کرد: خدمات مورد نیاز جامعه عشایری از جمله دریافت سهمیه سوخت و آرد ماهانه، خوراک دام و سایر خدمات قابل ارائه به عشایر تنها با ارائه شناسنامه هویت عشایرى و کارت تردد امکان پذیر بوده و هرگونه تردد در ایل راه‌های عشایری و جاده‌های استان هم فقط با ارائه این کارت میسر خواهد بود.

وی ادامه داد: با تدابیر انجام شده، حدود ۳۲ درصد از کارت شناسایی و تردد دام عشایری استان صادر شده است و عشایر از طریق سامانه اعلام شده و تشکل‌های عشایری برای دریافت کارت مذکور در اسرع وقت  اقدام کنند.

ناجی تصریح کرد: تفاهم نامه مشترک فی مابین سازمان امور عشایر ایران و سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با هدف ایجاد بسترها و امکانات لازم برای ادامه تحصیل دانش‌آموزان عشایری و توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس عشایری و فراهم کردن شرایط مناسب و بهبود فضاهای آموزشی در مناطق عشایری کشور منعقد شده است.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر