کد خبر: 1063756
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰
نیروهای اطلاعاتی سودان در خارطوم، برای بازداشت عناصر داعش، عملیاتی را آغاز کردند که در جریان آن، پنج افسر این کشور کشته شدند.

سازمان اطلاعات سودان با انتشار بیانیه‌ای، از درگیری عناصر خود با تروریستهای داعش خبر داد.

خبرگزاری اسپوتنیک ضمن نقل این بیانیه گزارش داد، بنا بر اطلاعات دریافتی درباره حضور عناصر داعش، نیروهای اطلاعاتی سودان در جنوب خارطوم یک عملیات امنیتی را آغاز کردند.

بر اساس این بیانیه، یک گروه ویژه از نیروهای اطلاعاتی سودان این عملیات را آغاز، و به مواضع و مخفیگاههای داعش در خارطوم حمله کردند.

سازمان اطلاعات سودان خبر داد که در جریان درگیری با عناصر داعش، پنج نفر از افسران این سازمان کشته شدند و یک افسر دیگر نیز زخمی شدند.

به گفته این سازمان، در جریان این عملیات، ۱۱ داعشی بازداشت شدند، ولی با تیراندازی، این افسران سودانی را کشتند.

سازمان مذکور در پایان گفت که اعضای داعش، از تروریستهای خارجی بودند که شماری از آنان توانستند فرار کنند و عملیات تعقیب آنان همچنان ادامه دارد.

این درگیریها در حالی صورت گرفته است که سودان از نظر امنیتی وضعیت بسیار نامسااعدی دارد و دولت این کشور نیز اخیرا مدعی یک کودتای نافرجام شد.

به دنبال این کودتا، تاکنون ۶۰ نفر به دلیل مشارکت بازداشت شده اند. افراد بازداشتی، شامل ۴۰ افسر، ۱۸ نظامی و ۲ غیر نظامی هستند.

خبرگزاری سودان هفته پیش گزارش داد که سازمان‌های امنیت ملی و ارتش، این کودتای را خنثی کردند و همه افراد دستگیر شده تحت بازجویی قرابر دارند. «حمزه بلال» وزیر فرهنگ و اطلاعات سودان نیز تأیید کرد که توطئه گران نظامی بوده و به رژیم «عمر البشیر»، رئیس جمهور سابق وابسته هستند.

برخی از منابع سودانی، صبح سه شنبه هفته پیش از تلاش برای انجام کودتا در این کشور خبر دادند.تلویزیون رسمی سودان ناگهان پخش زنده برنامه‌های خود را متوقف و اعلام کرد در این کشور کودتایی نافرجام صورت گرفته است.

ناظران می‌گویند که این کودتا، واقعی نبوده است. بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران نیز آن را ساختگی و ابزاری برای حذف مخالفان نظام حاکم می‌دانند

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار