کد خبر: 1063590
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۴
پسر جوان که برای چوپانی راهی کشور ترکیه شده‌بود در یکی از دامداری‌ها با شلیک گلوله به قتل رسید. خانواده وی با حضور در دادسرای امور جنایی تهران برای رسیدگی به پرونده فرزندشان درخواست کمک کردند. به گزارش جوان، چند روز قبل مردی به دادسرای امور جنایی تهران آمد و از مردی اهل کشور ترکیه به اتهام قتل پسر جوانش شکایت کرد

پسر جوان که برای چوپانی راهی کشور ترکیه شده‌بود در یکی از دامداری‌ها با شلیک گلوله به قتل رسید. خانواده وی با حضور در دادسرای امور جنایی تهران برای رسیدگی به پرونده فرزندشان درخواست کمک کردند.
به گزارش جوان، چند روز قبل مردی به دادسرای امور جنایی تهران آمد و از مردی اهل کشور ترکیه به اتهام قتل پسر جوانش شکایت کرد. شاکی گفت: پسرم در یکی از روستا‌های شهر اردهان کشور ترکیه چوپان بود که اوایل پاییز امسال به دست مردی اهل کشور ترکیه با شلیک گلوله به قتل رسید. وی در توضیح ماجرا گفت: ما ساکن شهرستان ماکو در استان آذربایجان شرقی هستیم. شغل من و پسرم چوپانی بود و به همین خاطر برای کار و چوپانی همیشه به کشور ترکیه می‌رفتیم و در روستا‌های شهر اردهان چوپانی می‌کردیم. پسرم چندین بار قبل از حادثه به کشور ترکیه رفته‌بود و در آن منطقه برای اهالی آن روستا‌ها چوپانی کرده‌بود. او آخرین بار هشت‌ماه قبل از حادثه برای چوپانی به کشور ترکیه رفت که تلفنی به ما گفت در یکی از روستا‌های شهر اردهان برای یک مرد ترکیه که دامداری بزرگی دارد چوپانی می‌کند. پسرم گفت که همراه او تعدادی از شهروندان افغانی و شهروندان ترکیه نیز در آن دامداری مشغول به کار هستند. او با ما تلفنی در ارتباط بود و ما هم از احوال او باخبر بودیم تا اینکه اوایل پاییز سال گذشته مرد افغانی با تلفن من تماس گرفت و خودش را از همکاران پسرم معرفی کرد و گفت در آن دامداری مشغول به کار است و گفت: پسرم به دست یکی از کارگران ترکیه‌ای آن دامداری به قتل رسیده است. مرد افغان گفت که قاتل ترکیه‌ای با پسرم درگیر شده است، اما علت درگیری را نمی‌دانست که قاتل با اسلحه کلت کمری به سر پسرم شلیک می‌کند و او را به قتل می‌رساند.
پس از این حادثه قاتل قصد فرار دارد، اما اهالی آنجا او را دستگیر می‌کنند و تحویل اداره پلیس می‌دهند که به زندان می‌افتد. وقتی خبر قتل پسرمان به ما رسید از طریق یکی از بستگانم که در شهر ازمیر ترکیه زندگی می‌کند موضوع را پیگیری کردم که او پس از چند روز به ما خبر داد خبر قتل پسر‌مان درست است و قاتل در زندان ترکیه به سر می‌برد. پس از این از طریق همان فامیلمان در شهر ازمیر جسد پسرم را از مقامات ترکیه تحویل گرفتیم و در شهرمان ماکو دفن کردیم. ما قصد داشتیم که به کشور ترکیه برویم و شکایت‌مان را پیگیری کنیم، اما مشکلات خانوادگی و بیماری کرونا باعث شد که نتوانیم به کشور ترکیه مسافرت کنیم تا اینکه پس از گذشت حدود یک‌سال تصمیم گرفتیم شکایت‌مان را از طریق مقامات قضایی کشور خودمان پیگیری کنیم.
وقتی به دادسرای شهرمان رفتیم متوجه شدیم، چون پسرمان در خارج از کشور به قتل رسیده‌است، رسیدگی آن در صلاحیت دادسرای امور جنایی تهران است و به همین خاطر به دادسرای امور جنایی تهران آمدیم تا از قاتل ترکیه شکایت کنیم و از مقامات عالی رتبه قضایی کشور درخواست کنیم قاتل را برای محاکمه به ایران منتقل کنند.
با شکایت مرد ایرانی از قاتل ترکیه‌ای که فرزندش را به قتل رسانده بود قاضی مصطفی واحدی، بازپرس ویژه قتل دادسرای امور جنایی تهران دستور داد از طریق اداره کل حقوقی امور بین المللی دادگستری با مقامات قضایی و پلیس کشور ترکیه درباره علت حادثه مکاتبه شود. همچنین بازپرس جنایی دستور داد فیلم باسازی صحنه قتل، اعترافات متهم و نتیجه پزشکی قانونی و مدارک موجود در پرونده برای بررسی به دادسرای امور جنایی تهران ارسال شود.
تحقیقات درباره این حادثه از طریق پلیس اینترپل ادامه دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار