کد خبر: 1063567
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۶
واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به رحلت علامه ذوالفنون ابوالفضائل آیت‌الله حسن‌زاده آملی
سوگواری مجازی کاربران شبکه‌های اجتماعی در فقدان علامه ذوالفنون حضرت آیت‌الله حسن حسن‌زاده آملی ترند توئیتر فارسی شد. کاربران ضمن قدردانی از سال‌ها مجاهدت این عارف، فیلسوف، فقیه، الهی‌دان، مفسر، ادیب، ریاضیدان، منجم و استاد فرزانه حوزه از خاطرات خود از دیدار با ایشان یا مطالعه آثارشان نوشتند و از دست دادن علامه ذوالفنون را ضایعه‌ای جانکاه و بزرگ تلقی کردند که هیچ چیز نمی‌تواند جای آن را پر کند

سوگواری مجازی کاربران شبکه‌های اجتماعی در فقدان علامه ذوالفنون حضرت آیت‌الله حسن حسن‌زاده آملی ترند توئیتر فارسی شد. کاربران ضمن قدردانی از سال‌ها مجاهدت این عارف، فیلسوف، فقیه، الهی‌دان، مفسر، ادیب، ریاضیدان، منجم و استاد فرزانه حوزه از خاطرات خود از دیدار با ایشان یا مطالعه آثارشان نوشتند و از دست دادن علامه ذوالفنون را ضایعه‌ای جانکاه و بزرگ تلقی کردند که هیچ چیز نمی‌تواند جای آن را پر کند. آن‌ها به حدیثی از رسول اکرم (ص) اشاره کردند که حضرت فرمودند: «مرگ عالم، رخنه‌اى است در اسلام که تا شب و روز در گردش است، هیچ چیز آن را نمى‌بندد.» در ادامه بخش‌هایی از واکنش‌های کاربران را می‌خوانید.

محسن عبدالعلی‌پور:
همیشه به این فکر می‌کنم چرا تا وقتی که چنین خورشید‌های درخشان علم و معرفتی در میان ما نفس می‌کشند نمی‌توانیم برای اصلاح علمی، معرفتی و فرهنگی جامعه از ظرفیت‌های آنان استفاده کنیم؟
مهدی فضائلی:
در ایامی که مسئولیت انتشارات سروش را بر عهده داشتم به بهانه تجدید چاپ کتاب «انسان در عرف عرفان» تألیف حضرت علامه حسن‌زاده‌آملی خدمتشان رسیدم، بذل محبت داشتند. یکی از حاضران درخواست عکس دسته‌جمعی کرد؛ با تواضع فرمودند: اصلش چی هست که عکسش باشد!
مالک شریعتی:
دستمان به خورشید نمی‌رسد و درک درستی از عظمت و نورش نداریم، اما وقتی غروب می‌کند، اجمالاً می‌فهمیم که دچار فقدانش شده‌ایم. #علامه_حسن_زاده_آملی
سید علی موسوی:
سال‌ها پیش یکی از دوستان که شاگرد علامه حسن‌زاده آملی بود می‌گفت تو که این‌قدر دنبال کتاب و کتاب‌خوانی هستی چرا کتاب‌های ایشان را مطالعه نمی‌کنی؟ گفتم کتابی که به فهم من برسد چیست؟ اول «دفتر دل» را خواندم و سپس «هزار یک کلمه» هر چه می‌خواندم بیشتر شیفته علامه ذوالفنون شدم.
مهدی محمدی:
در زمانه ما که روزگار غفلت است و حقیقت اغلب پوشیده و در محاق؛ وجود مردانی که من وراء حجاب به راز‌های در پرده دسترسی دارند سرمایه‌ای سخت گرانبهاست. علامه حسن‌زاده بحق از سرآمدان این مردان بود که به جوار حق شتافت. گاهی هست که یک زمانه یتیم می‌شود.
عطیه شاپوری:
صلواتی بفرستید برای شادی روح علامه حسن‌زاده آملی که فرمودند: «آنکه با یاد خدا همدم نیست، آدم نیست.»
امیر جباری:
در حق عالم وارسته و جلیل‌القدر علامه حضرت مستطاب آیت‌الله‌العظمی حسن‌زاده آملی، چه صدا و سیما و چه حوزه علمیه و تک تک آحاد جامعه کوتاهی کرده است. این شخصیت عظیم و پر ظرفیت بر اغلب، غریب مانده بود. خدایش رحمت کند. #حسن_زاده_آملی
مازیار بیژنی:
سال‌ها پیش به درخواست یکی از دوستان در نشریه‌ای طرحی از صورت علامه حسن‌زاده زدم. بعد‌ها به من گفت یک روز در قم علامه را در حال عبور دیدم. تصویر را به ایشان نشان دادم و گفتم آقا عکس شما را در نشریه‌مان زدیم. آقا فرمود‌ای آقا! حسن‌زاده خودش چیست که عکسش باشه.
حسین حسینی:
به تمام معنا استاد بود؛ حتی وقتی با آن لهجه شیرین می‌آمد در منزل را باز می‌کرد و خودش به استقبال دو طلبه صفر کیلومتر دهه ۶۰ می‌آمد و در احترام و پاسداشت، هیچ کم نمی‌گذاشت. هنوز صحنه‌های پیاده‌روی خاص ایشان از منزل تا حرم را در خاطر دارم... رحمت و رضوان الهی بر او. #علامه حسن‌زاده
سیدمحمود رضوی:
کمی فکر کنیم می‌بینیم که این سال‌ها چقدر حجت‌های خدا را از دست داده‌ایم. حال دیشب تا صبح امروزم را کمتر تجربه کرده بودم! غم همراه با دلهره و دلشوره! رحمت و رضوان خدا بر روح پرفتوح علامه حسن‌زاده آملی (ره)

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار