کد خبر: 1063559
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۱
عنان زندگی‌مان را به دست فالگیر‌ها ندهیم
بهنام صدقی

امروزه رمالی و فالگیری توسط سودجویانی صورت می‌گیرد که در مقابل آن پول هنگفتی دریافت می‌کنند. رمالی اغلب اوقات موجب اغفال دختران جوان و ناامیدی و افسردگی آن‌ها از زندگی می‌شود. جادوگر در تخیل انسان‌ها به معنای فردی است که دیگران را طلسم و جادو کرده و قادر به انجام کار‌های خلاف است. در اصل جادوگران را یک نوع شیطان باید تلقی کرد که موجب سحر و جادو و کار‌های فراتر از طبیعت می‌شوند.
حضرت علی (ع) درباره این قشر می‌فرمایند: هر کس چیزی از جادو بیاموزد کم یا زیاد کافر است و پایان عهد او با پروردگارش است. کیفرش نیز آن است که کشته شود مگر توبه کند. در روایات و احادیث آمده است که روزی زنی خدمت رسول اکرم (ص) آمد و عرض کرد:‌ای رسول خدا! شوهری دارم که با من تند است و من جادو و جنبل کرده‌ام که با من مهربان شود. رسول خدا (ص) فرمودند: وای بر تو. دینت را تیره کردی.
از احادیث و روایات این گونه استنباط می‌شود که فالگیری در هر نوع و مکانی که باشد چه به صورت رمالی و چه جادوگری حرام است و پیامد‌های مختص خود را دارد.
متأسفانه به‌رغم گسترش و رشد اطلاعات علمی و پیشرفت تکنولوژی باز هم شاهد اخبار و حوادث ناشی از شیادی این دسته از افراد در صفحات روزنامه‌ها، نشریات و شبکه‌های خبری هستیم که با شیوه‌های عملکرد مختص خود باعث بر هم زدن کانون گرم خانواده‌ای دیگر شده و موجب از هم پاشیدگی آن‌ها می‌شوند. البته رمالان و جادوگران در مواردی از کار‌های خود دست به سرقت و کلاهبرداری نیز می‌زنند.
امروزه رمالان با نوشتن نسخه‌های خوشبختی برای برخی افراد ناآگاه و با استفاده از کلمات پیش پا افتاده و تجویز یک سری مخلوط گیاهی که در برخی موارد نیز نام گیاه اصلاً مشخص نیست و همچنین با گرفتن پول‌های گزاف افرادی را دور خود جمع کرده و بر بازار خویش رونق می‌بخشند. فرهنگ‌سازی برای مردم و مدیریت این قبیل از افراد برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی کمک شایانی می‌کند. این دسته افراد با سحر و جادو و بیان مطالب بی‌پایه و اساس منجربه بروز حوادث شوم نیز می‌شوند و اشخاص را با وعده وعید‌های خیالی به دام تباهی می‌کشانند. بی‌تردید کلاهبرداری چه به صورت رمالی، فال بینی، جادوگری و دعانویسی جرم است و موجب اغفال مردم شده و پیامد‌های سوئی برای افراد ساده لوح به دنبال دارد. همه چیز زندگی‌مان را به فال فالگیر و فنجان قهوه رمال گره نزنیم. تقدیر و خوشبختی ما دست رمال‌ها نیست.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار