کد خبر: 1063513
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۹
وضعیت هوای تهران با شاخص کیفی ۱۰۴ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: وضعیت هوای تهران امروز دوشنبه با شاخص کیفی ۱۰۴ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران نشان می‌دهد که در صبح روز دوشنبه (۵ مهر ۱۴۰۰) باوجود کاهش تردد خودرو‌ها در روز تعطیل، کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت که ناشی از عدم وزش باد مؤثر و انباشت آلاینده‌ها طی ساعات گذشته است.

کاهش تندی باد در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها را محدود خواهد کرد. با تداوم این شرایط جوی تا اواخر وقت دوشنبه همراه با افزایش ترافیک شامگاهی کیفیت هوا در مناطق پرتردد در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت.

با وزش باد مؤثر تا صبح روز سه‌شنبه (۶ مهر ۱۴۰۰) انتظار می‌رود کیفیت هوا در محدوده قابل‌قبول قرار بگیرد اگرچه با آغاز تردد خودرو‌ها احتمال کاهش کیفیت هوا در پاره‌ای از مناطق پرتردد وجود خواهد داشت. افزایش نسبی تندی باد در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها را تسهیل خواهد کرد. به‌تدریج با کاهش تندی باد تا اواخر وقت سه‌شنبه هم‌زمان با افزایش تردد خودروها، افزایش غلظت ذرات معلق و بنابراین کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق پایتخت پیش‌بینی می‌شود.

توصیه می‌شود افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

ذرات معلق علت آلودگی هوای تهران است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار