کد خبر: 1063490
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۴
موشکی تحت آزمایش است که با کمک انرژی هسته‌ای می‌تواند با سرعت بیش از ۱۹۷ هزار کیلومتر بر ساعت حرکت کند و مدت سفر فضایی به مریخ را کاهش دهد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: به نقل از اینترستینیگ انجینرینگ، یک فناوری موشکی که می‌تواند مدت زمان سفر انسان به مریخ را به میزان قابل توجهی کاهش دهد، در حال آزمایش است. چنین دستاوردی ریسک خرابی‌های مکانی و دیگر خطرات مرگ بار فضایی را برای فضانوردان کاهش می‌دهد.

شرکت «آد آسترا راکت» در تابستان اعلام کرد تست ۸۸ ساعته استقامت با قدرت بالای موشک پلاسمای Vasmir VX-۲۰۰۰ SS را تکمیل کرده است. این تست در آزمایشگاه این شرکت واقع در ایالت تگزاس آمریکا انجام شد که طی آن رکورد جدیدی برای تحمیل قدرت بالا در پیشرانه الکتریکی ثبت شد.

فرانکلین چانگ دیاز مدیر ارشد اجرایی اد آستارا در این باره می‌گوید: این تست یک موفقیت بزرگ پس از سال‌ها آزمون و خطا و توجه دقیق به جزئیات بود.

موشک Vasmir برای پرواز همراه موتوری طراحی شده که از راکتور‌های هسته‌ای برای داغ کردن پلاسما و رساندن دمای آن به ۲ میلیون درجه استفاده می‌کند. طبق فرضیه‌ها در مرحله بعد گاز داغ از طریق میدان مغناطیسی از موشک خارج می‌شود و آن را با سرعت ۱۹۷ هزار و ۹۵۰ کیلومتر بر ساعت به جلو می‌راند.

هدف اد آسترا نه تنها سرعت بخشیدن به سفر‌های فضایی بلکه ایمن سازی آن تا حد ممکن است.

البته موشک‌های مذکور برای رسیدن به مدار زمین نیاز به موشک‌های شیمیایی دارند و از آنجا به بعد موتور پلاسمایی فعال می‌شود.

این شرکت در ماه جولای تست تحمل موشک را انجام داد. در همین راستا دیاز در بیانیه‌ای اعلام کرد: هم اکنون اصلاحات موتور در مرحله تولید در حال اجرا است و درنیمه دوم ۲۰۲۱ میلادی وضعیت حرارتی حالت پایدار موشک در ۱۰۰ کیلووات ساعت بررسی می‌شود.

این آزمایش در حقیقت ارزیابی تعادل حرارتی سیستمی است که در آن دما در طول زمان ثابت می‌ماند.
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار