کد خبر: 1063478
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۵
همزمان با آغاز هفته گردشگری؛
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان ‌غربی گفت: همزمان با آغاز هفته گردشگری ۱۰ پروژه گردشگری با سرمایه‌گذاری بالغ بر 100 میلیارد تومان در آذربایجان غربی افتتاح می شود که با افتتاح آنها زمینه اشتغال ۱۷۳ نفر فراهم می‌شود.

به گزارش هانیه زینالی خبرنگار جوان آنلاين، جلیل جباری در دومین نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت آغاز هفته گردشگری برگزار شد، اظهار کرد: در ۶ ماهه نخست سال جاری، ۷۰ هزار نفر در مراکز اقامتی و هتلها اقامت داشتند و در مقایسه با سال گذشته۹۲ درصد رشد داشته است که نشان می دهد شاهد اقامت ۲ برابری در هتل ها و اماکن اقامتی بودیم.

وی با بیان اینکه غیر از ایام تعطیلی موزه ها، طی سال جاری ۷۷ هزار نفر از موزه های استان بازدید داشتند، گفت: مطالعه و اجرای ایجاد ۱۶عنوان موزه در استان در حال انجام است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی با اشاره به ضرر وارد شده در ایام کرونا به اماکن اقامتی و هتل ها خاطر نشان کرد: در ایام کرونا ضریب اشغال هتل ها در استان به ۱۰ درصد رسید.

جباری ادامه داد: در حال حاضر ۲۱۹۱ اتاق با ۵۱۶۲ تخت در مراکز اقامتی آماده پذیرایی از مسافران است.

 

صدور ۴۹ موافقت ‌نامه اصولی با سرمایه‌ گذاری ۶۰۰ میلیارد تومان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی گفت: در ۶ ماهه اول سال جاری، ۴۹ موافقت ‌نامه اصولی با سرمایه‌ گذاری ۶۰۰ میلیارد تومان به‌ عنوان مجوز جدید سرمایه ‌گذاری برای استان صادر شده و ۱۹۰ میلیارد تومان تسهیلات برای طرح‌های گردشگری از سوی صندوق ملی مصوب شده است.

وی افزود: در رابطه با پروژه‌های مهم توسعه گردشگری استان، ساخت و تکمیل مجموعه فرهنگی گردشگری شمس تبریزی خوی در دستور کار قرار داشته که ۱۵ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه مصوب شده و در مرحله انتخاب پیمانکار قرار دارد.

موزه صلح سردشت یکی از پروژه‌های توسعه گردشگری است

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان ‌غربی گفت: موزه صلح سردشت یکی از پروژه‌های توسعه گردشگری استان است که می‌تواند موجب حضور گسترده گردشگران داخلی و خارجی بسیاری باشد.

وی با اشاره به احیای حجرات و مرمت مسجد جامع ارومیه تصریح کرد: در حال حاضر حجرات ضلع شرقی مسجد جامع ارومیه در حال انجام بوده و احیای ضلع جنوبی و شمالی این مسجد در صورت اختصاص بودجه آغاز می‌‎شود.

جباری ادامه داد: از جمله برنامه‌های هفته گردشگری سرکشی از واحدهای اقامتی، دیدار با ائمه جماعات، معرفی ظرفیت‌های گردشگری در فضای مجازی، پاک‌سازی اماکن تاریخی، به صدا در آمدن زنگ گردشگری در مدارس، برگزاری نمایشگاه عکس صنایع‌دستی و ... هستند.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر