کد خبر: 1063436
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۹
زهرا چیذری

امسال و در دومین سال تحصیلی کرونایی، زنگ آغاز سال تحصیلی جدید با حضور رئیس‌جمهور در بین دانش‌آموزان مدرسه فولادفر شهرری برای حدود ۱۶ میلیون دانش‌آموز به صدا درآمد. رئیس‌جمهور اسلامی با تأکید بر اینکه هزینه‌کردن در آموزش و پرورش بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری است و پیشرفت کشور در پرتو آموزش و پرورش و مهارت‌آموزی است، عدالت آموزشی را بسیار مهم خواند.
دومین سال تحصیلی کرونایی هم از روز گذشته طی مراسمی با حضور رئیس‌جمهور به طور رسمی آغاز شد. در نخستین روز مدرسه برخی مدارس پذیرای حضور دانش‌آموزان بودند. هر چند تا اینجای کار بنا نیست کلاس‌های درسی حضوری برگزار شود. زنگ مدرسه در دومین سال کرونایی با حضور سید ابراهیم رئیسی در بین دانش‌آموزان نواخته شد و اینبار بر خلاف سال گذشته از زدن زنگ مدرسه به شکل ویدئو کنفرانسی خبری نبود.
هیچکس نباید از آموزش باز بماند
سید ابراهیم رئیسی در آیین آغاز رسمی سال تحصیلی ۱۴۰۱- ۱۴۰۰ مدارس کشور با بیان اینکه هزینه کردن در آموزش و پرورش بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری است و پیشرفت کشور در پرتو آموزش و پرورش و مهارت‌آموزی است، عدالت آموزشی را بسیار مهم خواند و اظهار داشت: «هیچکس نباید به علت فقر از آموزش باز بماند.» رئیس‌جمهور با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد دانش‌آموز ایذه‌ای «علی لندی» گفت: «جایگاه محوری و نقش اساسی مدارس اقتضا می‌کند که همه نهاد‌های کشور در عرصه‌های مختلف رسانه، اقتصاد و فرهنگ و به آموزش و پرورش کمک کنند و همه دستگاه‌ها موظف هستند در خدمت مدرسه باشند.» وی با تأکید بر اینکه صرف کردن منابع در امر آموزش و پرورش نه هزینه‏ بلکه بزرگ‌ترین و پرثمرترین سرمایه‌گذاری است که می‌تواند آینده کشور را تضمین کند، تصریح کرد: «پیشرفت کشور در گرو توسعه آموزش و پرورش و توسعه مهارت‌آموزی بوده و اینجاست که عدالت آموزشی اهمیت واقعی خود را نشان می‌دهد.» آیت‌الله رئیسی با تأکید بر اینکه هیچکس نباید به علت فقر از آموزش باز بماند، گفت: «باید با شناخت دقیق، گام‌های اساسی برای تحول آموزش و پرورش براساس سند تحول مصوب‏ به عنوان سند بالادستی برداشته شود.»
پرسش مهر رئیسی
آیت‌الله رئیسی در ادامه با طرح پرسش مهر‏ که ایران قوی دارای چه ویژگی‌هایی است و نقش دانش‌آموزان در شکل‌گیری ایران قوی چیست، گفت: «تلاش زیادی شده‌است که آموزش در هر جایی که امکان آن فراهم است، حضوری باشد، اما به هر صورت صیانت از سلامت و جان فرزندان و معلمان اولویت اصلی دولت است.»
دکتر رئیسی تصریح کرد: «بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده به زودی به هدف واکسیناسیون ۷۰ درصدی در جامعه می‌رسیم و درخواست من از مسئولان آموزش و پرورش این است که به سمت گسترش آموزش حضوری با رعایت دقیق اصول بهداشتی حرکت کنند.»
رئیس‌جمهور پس از ایراد سخنان خود در آیین گشایش سال تحصیلی جدید‏ در یکی از کلاس‌های درس این مدرسه حضور یافت و دقایقی با دانش‌آموزان گفتگو کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار