کد خبر: 1063355
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۸

رپورتاژ آگهی/ شرکت‌ها هر ساله مبالغ هنگفتی را به منظور جذب مصرف‌کنندگان و مخاطبان بیشتر صرف می کنند. در آمریکا به ازاي هر فرد در سال، هزاران دلار براي تبلیغات صرف شده است، اما تنها عامل تأثیرگذار بر تصمیم افراد براي خرید، تبلیغات نیست! تبلیغات به اشکال مختلف مانند چاپ فلت بد هدایای تبلیغاتی، بیلبوردهای تبلیغاتی، پوسترهای نمایشگاهی، آگهی‌هاي تبلیغاتی مجلات، ایمیل های مارکتینگی، وب‌سایت‌ها، تبلیغات تلویزیونی، تلفنی، پیامکی و تبلیغاتی است که قبل از فیلم‌ها نمایش داده می‌شود، ولی آنچه وجه تمایز یک تبلیغ با هزاران تبلیغ دیگر است، خلاقیت و نوآوری آن تبلیغ در ارائه موضوع به مخاطب است. در ادامه این مطلب با ما همراه شوید تا با روش‌های تبلیغات خلاقانه در سال 1400 آشنا شوید.

تبلیغات محیطی نوآورانه و خلاق در سال 1400

تعابیر متفاوت از تبلیغات

در قرن بیستم آلبرت لسکر (پدر تبلیغات نوین)، تبلیغات را فروشندگی به شکل چاپ شده نامید، که البته این تعریف متعلق به زمانی است که تبلیغات بسیار محدود بود. اما تعریف دقیق تبلیغات این است؛ ارتباط غیرفردي ساختارمند، ترکیبی و منسجم، درباره محصولات (کالاها، خدمات و ایده‌ها) که فی نفسه متقاعد کننده است و از طریق وسایل ارتباطات جمعی مختلفی صورت می گیرد و یک اسپانسر هزینه آن را می پردازد؛ نمونه بارز این حرکت چاپ بنر تبلیغات بیلبوردهای شهری است.

تبلیغات فرآیند برنامه‌ریزي و به اجرا درآوردن اندیشه، قیمت گذاري، توزیع و ترویج ایده ها، کالاها و خدمات است. به منظور انجام مبادلاتی که نیاز، خواسته و اهداف افراد و سازمان‌ها را برطرف می‌سازد. هدف نهایی تبلیغات این است که با تکمیل معرفی محصول یا خدمات، فرآیند مبادله کالا و خدمات با مشتریان براي شرکت سود حاصل شود و نقش تبلیغات آگاه و متقاعد کردن بازارها و مشتریان نسبت به ارزشی که این کالاها یا خدمات در رفع نیازهاي آنان دارند، می‌باشد.

تبلیغات محیطی نوآورانه و خلاق در سال 1400

تبلیغات محیطی خلاقانه و فرآیند آن

تبلیغات به  کسب و کارها کمک می‌کند که به اهداف بازاریابی خود دست یابد. یک متخصص خوب تبلیغات باید درك جامعی از بازاریابی داشته باشد و بداند چه نوع آگهی را در یک موقعیت خاص استفاده کند. استراتژي بازاریابی مشخص می کند که:

چه کسی باید هدف و مخاطب تبلیغات باشد.

کجا باید تبلیغات نشان داده شود.

چه رسانه اي براي تبلیغ آن باید انتخاب کرد.

چه نوع تبلیغاتی ما را به هدفمان می رساند.

شرکت‌ها با توجه به استراتژي خاص بازاریابی خود از انواع مختلف تبلیغات استفاده می‌کنند. تعیین بازار مورد نظر و مخاطب مورد نظر تبلیغ، هدف از تحقیق و آگهی، تحت تأثیر قراردادن یک گروه خاص است که همان مخاطبان مورد نظر تبلیغات هستند. اگر مجذوب تبلیغات نمی‌شویم شاید به خاطر این است که ما مخاطب مورد نظر آگهی نیستیم! تبلیغات خلاق باید دارای چند ویژگی خاص باشد:

انعطاف پذیري در جامعه مخاطبان و تبلیغات

رسایی در ارائه پیام تبلیغات

پرستیژ و کلاس تبلیغاتی

ماندگاری و سبز بودن تبلیغات

انتخاب مخاطب و قدرت فروش تبلیغات

تبلیغات به عنوان فاکتوري اساسی در توسعه زندگی استاندارد در جهان مطرح است. تبليغات خلاقانه از يك سبك خوب برخوردار بوده و پيامی غنی را انتقال می دهد. پیام تبليغات خلاقانه چه در مواقع بحراني و چه در زمان هاي عادی بخوبی انتقال می ‌يابد. ثبات يكي دیگر از عناصري است كه تبليغات خلاقانه را هم مؤثر و هم كارآمد می سازد. تبليغات و بازاريابي محیطی با استفاده از یک سری ابزارها و وسایل ارتباطی صورت می گیرد. اگرچه تأثير ابزارهاي مختلف تبليغاتي، در مراحل دوره عمر کالا متفاوت است، اما در راستای شناسایی بازارهای هدف بین المللی و یافتن مشتری در سرتاسر جهان به منظور افزایش صادرات آن هم در فضای چون نمایشگاه، تاثير سايت ها و تبلیغات اينترنتي را هم فراموش نکنید! تبلیغات محیطی را می توان در اندازه های متنوع برای فضای داخل شهر، یا بزرگراه و اتوبان‌ها طراحی و چاپ کرد. یکی از بهترین مراکز ارائه این خدمات، اعم از چاپ بنر، چاپ فلکس، بنرهای عریض و... مرکز تخصصی چاپ سبحان است.

تبلیغات محیطی نوآورانه و خلاق در سال 1400

جنبه‌های مختلف تبلیغات خلاقانه در سال 1400

با توجه به تغییر و تحولات دنیای تبلیغات و ابزارهای تبلیغاتی، اجرای یک کمپین تبلیغاتی خلاقانه در سال 1400 از جنبه کسب و کار شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد:

1. تاثیر تبلیغات بر رقابت

تبلیغات رقابت را محدود می کند، زیرا شرکت هاي کوچک و تازه وارد توانایی رقابت با بودجه اي که شرکت هاي بزرگ براي تبلیغات اختصاص می دهند، ندارند.

2. تاثیر تبلیغات بر انتخاب مصرف کننده

بهترین راه براي یک تولید کننده براي تحمل یک رقابت، تولید یک محصول ممتاز است. آزادي در تبلیغ محصولات مختلف منجر به ظهور برندهاي جدید شده و موجبات بهتر شدن برندهاي قدیمی را نیز فراهم می آورد، یک برند بر بازار چیره می شود و این شرایط تا زمان ظهور برند جدیدي با کیفیت بهتر و ایجاد شرایط انتخاب گسترده تر براي مصرف کننده ادامه دارد.

3. تاثیر تبلیغات در کودکان

کودگان مصرف کنندگان خبره نیستند و اطلاعات کمی نسبت به نیازها، زمینه هاي قبلی مصرف و مطلوبیت خویش دارند بنابراین حساسیت این تبلیغات بسیار بالاست زیرا منجر به ایجاد باورها و جنبه هاي آموزشی نادرست در کودکان می شود اما نباید نقش والدین را بعنوان یک فرد موثر در خرید کمرنگ دید. تبلیغ براي کودکان باید جنبه هاي صحیح آموزشی را در بر داشته باشد و منجر به گمراهی کودکان نشود. در امریکا بنیادي با نام CARU براي بررسی تبلیغات مرتبط با کودکان تشکیل شده است.

4. تاثیر تبلیغات بر قیمت ها

تبلیغات به ارزش محصولات می افزاید در نتیجه قیمت کالا باید افزایش یابد واگر تبلیغات متوقف شود بایستی قیمت کالا کاهش یابد. بعضی از اجناسی که تبلیغ می شوند گران تر از سایرین هستند ولی برعکس آن نیز درست است. تشویق رقابت موجب کاهش قیمت ها می شود و در نتیجه مصرف کننده سود می برد. به همین دلیل است که امروزه وکلا و پزشکان نیز اجازه تبلیغات دارند. هزینه تبلیغات توسط مصرف کننده پرداخت می شود، ولی این هزینه در مقایسه با قیمت کلی محصول کم است.

5. تاثیر تبلیغات بر چرخه کسب و کار

تاریخ نشان می دهد که در شرایط سخت اقتصادي شرکت ها از هزینه هاي تبلیغات خود می کاهند، که این کار موقتا صرفه جویی برایشان به همراه دارد. ولی مطالعات نشان می دهند که آنها از این شرایط به تبلیغات ادامه می دهند و می توانند سهم بیشتري از بازار را کسب کرده و یا خود را بهتر حفظ نمایند. اما مطالعات نشان نمی دهد که اگر در همین شرایط همه به تبلیغات ادامه دهند رکورد برطرف می شود. نتیجه این بحث این است که وقتی چرخه هاي کسب و کار پایین هستند، تبلیغات می تواند با ترغیب به خرید بعنوان یک نیروي ثبات عمل نمایند.

در پایان اگر قصد دارید از چاپ و تبلیغات محیطی خلاقانه استفاده کنید، پیشنهاد ما به شما مرکز تخصصی چاپ سبحان sobhanprint.com است. این مرکز سابقه درخشانی در ارائه خدمات تبلیغات محیطی دارد. دفتر مرکزی این چاپخانه در میدان تجریش، شعبه دوم آن در سالن 37 نمایشگاه بین المللی تهران و شعبه سوم در تهرانپارس واقع است، و همه روزه به سراسر کشور ارسال سفارش دارند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار