کد خبر: 1063274
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۴
جزئیات برگزاری سی‌و‌چهارمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان اعلام شد
محمد صادقی

سی‌و‌چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان از دو چهره فقید سینمای کودک مرحوم فرشته طائرپور و مرحوم محمد ابوالحسنی تجلیل می‌کند.
محمد تابش، دبیر جشنواره فیلم کودک و نوجوان در نشست خبری این رویداد سینمایی گفت: در افتتاحیه این دوره جشنواره بزرگداشت زنده‌یاد «نورپور» را داریم که سال‌ها ریاست صنف سینماداران کشور را بر عهده داشتند. در اختتامیه جشنواره هم از دو شخصیت محبوب سینمای کودک فرشته طائرپور و محمد ابوالحسنی که امسال به دلیل ابتلا به ویروس کرونا آن‌ها را از دست دادیم، تجلیل خواهد شد. تابش با اشاره به اینکه شعار سی‌و‌چهارمین جشنواره «سینما سرزمین خیال» انتخاب شد، گفت: ما معتقدیم رسالت سینما حفظ امید و نشاط است و با توجه به شرایط کرونایی کودکان سوگوار می‌توانند با دنیای سینما به آرام‌بخشی تخیل و خیال روی آورند.
وی سپس به آثار دریافتی این دوره جشنواره اشاره کرد و گفت: امسال بیش از ۵۵۰ اثر در بخش ملی و بین‌المللی به دبیرخانه ارسال شد. در بخش ملی به طور کلی ۴۳۸ اثر دریافت شد که از این بین ۳۳۲ اثر ملی مطابق مقررات جشنواره بود. در بخش وب‌سری ۱۲ اثر، پویانمایی کوتاه ۱۲۰ اثر، فیلم کوتاه داستانی ۲۱۵ اثر و در بخش فیلم بلند ایرانی ۴۵ اثر متقاضی حضور بودند. از این میان، ۱۰ اثر وب‌سری و ۱۶ اثر با موضوع کرونا هستند که در بخش ویژه کرونا روایت حضور خواهند داشت. ۱۷ فیلم کوتاه داستانی و ۱۸ اثر بلند داستانی به جشنواره راه یافتند که این آثار در سینما‌های اصفهان و همزمان در دیگر استان‌های متقاضی که تاکنون شامل ۲۳ استان و دو منطقه آزاد اروند و ارس می‌شوند، نمایش داده خواهند شد.
تابش با اشاره به اکران‌های جشنواره بیان داشت: این دوره از جشنواره به صورت ترکیبی برگزار خواهد شد و برای نمایش آنلاین پلت‌فرم‌های فیلیمو، هاشور و تیوا میزبان نمایش آثار هستند. تمامی برنامه‌های برخط جشنواره به صورت روزانه در سایت تیوا نمایش خواهد داشت. افتتاحیه و اختتامیه نیز در شهر اصفهان برگزار خواهد شد. در پلت‌فرم هاشور بخش کتابخانه ویدئویی و کارگاه‌ها نمایش خواهند داشت و از طریق فیلیمو تنها نمایش آثار را داریم. دبیر سی‌و‌چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان، گفت: سعی داریم برای کودکان حاشیه شهر اصفهان شرایطی را با کمک نهاد‌های مرتبط داشته باشیم تا آن‌ها نیز بتوانند آثار را ببینند. سی‌و‌چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان از ۱۶ تا ۲۱ مهر ۱۴۰۰ در دو بخش مسابقه ایران و مسابقه بین‌الملل برگزار خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار