کد خبر: 1063273
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۳
احمد نجفی:
هادی عسگری

بازیگران سینما را تهدید می‌کنند اسمی از انقلاب و نظام نیاورند و حتی بعضی‌ها را تهدید و تحریم کرده‌اند.
احمد نجفی، بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون با بیان این مطلب به تسنیم گفت: «من هم خیلی از بازیگرانی را دیده‌ام که می‌گویند ما به خاطر آوردن نام انقلاب و نظام مورد غضب برخی از فیلمسازانیم، حتی تهدید می‌شوند! بعضی‌ها را تحریم می‌کنند، تحریم خودش معنا و مفهوم تهدید را دارد، دقیقاً به خاطر آوردن نام انقلاب و نظام، نام بازیگر را از پروژه‌ای خط می‌زنند.»
نجفی با اشاره به کم‌کاری‌های صورت گرفته درباره فرهنگ انقلاب و دفاع مقدس عنوان کرد: «دلم می‌خواست تعمق بیشتری نسبت به روابط و سبک زندگی شهدا و جنگ‌مان می‌شد، همیشه نگاه آرتیستی و جنگی این قصه را دنبال کرده‌ام. خودم بار‌ها سناریو‌ها و طرح‌هایی داشته‌ام که به این مقوله بپردازم، اما مورد حمایت قرار نگرفته‌ام. گلایه دارم از این همه کم‌کاری که وجود دارد، حتی ارگان‌هایی مثل بنیاد فارابی که می‌توانستند از این نوع آثار حمایت کنند، به سمت دیگری رفتند. حوصله این کار‌ها را ندارند و جوابگوی این همه ندانم‌کاری هم نیستند. سراغ کار‌هایی رفته‌اند با آن همه بودجه عجیب و غریب که هیچ ربطی به جامعه ما ندارد. کجاست آن فیلم‌های خوب و تأثیرگذار حاتمی‌کیا و مرحوم ملاقلی‌پور که برای سینمای جنگ ساخته می‌شد، کجاست؟»
وی در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد از تولیدات سینمایی گفت: در سینمای اجتماعی هم بیشتر دوست دارند از ترکیه تقلید کنند که ربطی به سبک زندگی ما ندارد. آن ظاهرسازی و لاکچری‌بازی‌ها را به نمایش درمی‌آورند که با اعتراض، اعتصاب و لایحه‌های سمبلیک به جایی نمی‌رسد و باید این نگاه‌ها عوض شود.»
این هنرمند پیشکسوت تأکید کرد: «عده خاصی وجود دارند که نمی‌خواهند برخی کار ارزشی کنند و به ارزش‌ها حمله می‌کنند، در همه جا هم حضور دارند و بیشتر هم کار‌ها به آن‌ها می‌رسد. متأسفانه کسانی که می‌خواهند کار خوب بسازند، پشت در اتاق مدیرانی قرار می‌گیرند که خیلی به ساخت چنین کار‌هایی اعتقاد ندارند. کسانی که در این سینما زحمت کشیده‌اند و رانت‌خواری نکرده‌اند چرا باید خانه‌نشین باشند؟ چرا به این‌ها فرصت کار نمی‌دهید؟» نجفی با ابراز امیدواری از اینکه سینمایی‌ها از این همه جشنواره‌های عجیب و غریب به سمت حمایت از کار‌های ملی و دفاع‌مقدسی بروند، گفت: بزرگان این عرصه که خانه‌نشین شده‌اند و صداوسیمایی‌ها هم به فکر اندیشه‌های این نسل جدید باشند که اگر به موقع عمل نکنند، این اندیشه‌ها در اختیار مفاهیم مخرب غربی‌ها قرار خواهد گرفت. فیلمسازی ما دو قسمت شده است؛ کسانی که باورمندند و کسانی که روابط دارند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار