کد خبر: 1063268
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۵
دنيا حيدري

باز هم نمایش، البته انتظارش می‌رفت، اینکه بعد از دیدار با مدال‌آوران المپیک و پارالمپیک با رهبر انقلاب که با توصیه‌هایی به مسئولان همراه بود، شاهد نمایش سمعاً و طاعتاً باشیم. این شویی است که هر بار بعد از توصیه‌های رهبری نمایش داده می‌شود، نمایشی که این‌بار با نشست دورهمی وزارت و رؤسای فدراسیون‌ها و تأکید بر اینکه بیانات و تدابیر رهبر فرزانه انقلاب برای تمامی فدراسیون‌های ورزشی و خانواده بزرگ ورزش کشور، اولویت اصلی و منشور عملیاتی است پرزرق و برق‌تر از همیشه و در قالب بیانیه‌ای ۱۳ بندی به رشته تحریر درآمده است.
توصیه‌های رهبری، اما احتیاجی به به‌به، چه‌چه در قالب بیانیه ندارد، آن هم بیانیه‌ای که رونوشتی از بدیهیاتی است که بار‌ها و بار‌ها از زبان بازیکنان و مربیان شنیده شده است. آنچه در دیدار رهبری با مدال‌آوران توکیو بار دیگر به مسئولین گوشزد شد لزوم توجه به مسائلی بود که اگرچه بعد از هر بار عنوان شدن مورد تمجید قرار می‌گیرد، اما کمتر به کار بسته می‌شود که در مرتبه بعدی بار دیگر نیاز به تکرار آن است تا شاید با تکرار دفعات آویزه گوش آقایانی باشد که توانایی و سابقه خوبی در به دست فراموشی سپردن توصیه‌های مهم و کاربردی دارند.
۱۳ بند به تحریر درآمده در نشست رؤسای فدراسیون‌های ورزشی و وزارت ورزش مسائل بسیار مهمی است که نمی‌توان از هیچ یک از آن‌ها به سادگی عبور کرد، اما تک‌تک این بند‌ها همان توصیه‌هایی است که رهبری نه فقط در این دیدار که دربرخی دیدار‌های دیگر که با جامعه ورزش و مسئولانش داشته به زبان آورده است. مهم‌ترین مطالبات ورزشکارانی که سال‌ها تلاش‌شان برای رساندن آن به گوش مسئولان بی‌نتیجه مانده است و امروز در کمال ناباوری و تعجب شاهد آن هستیم که تک‌تک آن خواسته‌ها که بی‌توجهی به آن‌ها بسیاری را ناچار به کنار گذاشتن ورزش قهرمانی کرده حالا در قالب بیانیه‌ای برگرفته از سخنان و توصیه‌های رهبری منتشر شده است.
نیمه پر لیوان را اگر ببینیم، این اتفاق اگرچه بسیار دیر رخ داد، اما می‌تواند گام مثبتی باشد برای حل مشکلات عدیده ورزشکارانی که در مسیر قهرمانی با مسائل بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنند. بی‌هیچ تردیدی اعتماد به آنچه گفته می‌شود خواسته مسئولین است که در قالب بیانیه منتشر شده کار ساده‌ای نیست، وقتی بار‌ها و بار‌ها شاهد چنین چرک‌نویس‌هایی بوده‌ایم که هرگز به کار نیامده و به همان شکل چرک‌نویس نیز باقی مانده‌اند.
بازیابی اعتماد ویران شده کار ساده‌ای نیست، اما بی‌شک ترمیم این اعتماد نیازمند اقدام جدی آقایان مسئول در خصوص بیانیه ۱۳ بندی است که منتشر شده است. در واقع اصلی‌ترین مطالبه مردم و رهبری، عمل به وعده‌هایی است که می‌دهند. وعده‌هایی که در تازه‌ترین اقدام آقایان در ۱۳ بند به نگارش درآمده است، اما آیا شرمندگی از تکرار مکرر توصیه‌های رهبری می‌تواند مسئولین ورزش کشور را موظف کند به عمل کردن به آنچه خود به رشته تحریر در‌آورده‌اند؟!
البته وزیر جدید ورزش نیز در همان نشستی که با رؤسای فدراسیون‌ها برای رسیدن به جمع‌بندی برای عملی کردن توصیه‌های رهبری داشته، ضمن تأکید بر حمایت از فدراسیون‌های ورزشی، وعده عملی کردن منویات رهبری در عرصه ورزش را داده، اما از حرف تا عمل راهی بس دراز است و باید دید وزیر ورزش در عملی کردن وعد‌هایی که می‌دهد چند مرده حلاج است و آیا گامی در راستای آنچه به زبان می‌آورد، برمی‌دارد یا همانند نفرات قبلی به دادن شعار‌های زیبا و وعده‌های رنگارنگ اکتفا می‌کند! ش

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار