کد خبر: 1063266
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۳
رئیس مجلس در یادواره شهدای صومعه‌سرا:

مهم‌ترین اتفاق و رمز پیروزی در دوران دفاع مقدس حضور مردم در صحنه بود.
به گزارش خانه ملت، دکتر محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی روز پنج شنبه در مراسم یادواره سرداران، فرماندهان و ۵۵۰ شهید والامقام شهرستان صومعه سرا و ۲۳ شهید مدافع حرم استان گیلان خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس دو نکته مهم و اثرگذار در موفقیت‌ها و پیروزی‌ها وجود داشت، یکی از آن‌ها این بود که وقتی جنگ اتفاق افتاد مردم در دفاع مقدس حضور پیدا کردند. مهم‌ترین اتفاق در دوران دفاع مقدس این بود که مردم در صحنه حضور پیدا کردند. این رمز پیروزی دوران دفاع مقدس بود و نکته دوم اینکه در کنار حضور مردم، انقلاب اسلامی و حرکت حضرت امام (ره) همگی مبتنی بر سنت‌های الهی بود، یعنی فکر نمی‌کردند تجهیزات و امکاناتشان چقدر است. نگاه می‌کردند وظیفه شان چه چیزی است. البته نه اینکه فقط وظیفه را انجام دهند بلکه هم اهل حماسه بوده و عاطفه و روحیه شهادت طلبی داشتند و هم در اوج عقلانیت و برنامه ریزی هم جنگ را مدیریت و اداره کردند.
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نظام اداری و اجرایی ما به جای آنکه در خدمت مردم باشد برعکس بوده و مردم همیشه پشت در‌های ادارات باید بدوند، گفت: تولیدکننده و کارآفرین رنج و زحمت زیادی می‌کشد، اما کارش به جایی نمی‌رسد. وی ضعف مدیریت را از مشکلات کنونی کشور دانست و تصریح کرد: در بخش‌های مذکور امروزه کارنامه قابل قبولی نداریم و به عنوان نماینده مجلس می‌پذیرم که بخشی از قصورات بر گردن بنده است و باید بپذیریم که کوتاهی کردیم و در پی جبران باشیم و حرف کسانی را که می‌گویند این مشکلات از اختیارات آن‌ها خارج است باور نکنید. قالیباف با اشاره به تصویب کلیات طرح تسهیل صدور مجوز کسب و کار‌ها در مجلس گفت: با این طرح، جریانی که مردم برای اخذ مجوز به دنبال مسئولان هستند بر عکس می‌شود، بسیاری از اشتغال‌ها نیازی به مجوز ندارند و تنها ثبت در سامانه کافی است. وی با اشاره به برخی از مشاغل که نیازمند اخذ مجوز هستند، تصریح کرد: تصویب این طرح باعث می‌شود که دستگاه‌های دولتی به دنبال مردم بروند و ندادن پاسخ در فرصت تعیین شده به معنای دادن مجوز به مشاغل است و دیگر دوندگی مردم در ادارات به پایان می‌رسد. ما امروز نماینده مردم هستیم و کارمان باید آن چیزی باشد و از سوی ما آن چیزی مطرح شود، که خواست مردم است.
بازدید از مرکز آموزشی محیط زیستی تالاب انزلی واقع در پناهگاه حیات وحش سلکه، بازدید از بازار صومعه‌سرا و حضور در مدرسه دخترانه حضرت رقیه رشت و به صدا درآوردن زنگ بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید از دیگر برنامه‌های رئیس مجلس در سفر به گیلان بود. دکتر قالیباف بعد از نواختن زنگ آغاز سال تحصیلی در گفت‌وگویی بی واسطه با اولیای دانش‌آموزان و معلمان و در پاسخ به گلایه یکی از معلمان از وضعیت معیشتی فرهنگیان گفت: لایحه رتبه‌بندی در سامانه بارگذاری شد و در روز‌های آینده به صحن علنی مجلس می‌آید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار