کد خبر: 1063263
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۴
رئیسی چهارمین جمعه را در ایلام گذراند، قالیباف به گیلان رفت
حضور مسئولان در متن و میان مردم که چند سالی به فراموشی سپرده شده بود و برخی ترجیح می‌دادند از درون خودرو با دیدن چهره مردم نظرسنجی کنند، مدتی است به کناری نهاده شده و حتی فراتر از آن «صبح جمعه»‌هایی که تا پیش از این به کلید واژه‌ای اعتراضی نسبت به عملکرد مسئولان از بی اطلاعی آن‌ها درباره اوضاع مهم کشور تبدیل شده بود، اکنون جای خود را به روزپرکار رئیس دولت و تیمش در استان‌های دور از پایتخت داده است

حضور مسئولان در متن و میان مردم که چند سالی به فراموشی سپرده شده بود و برخی ترجیح می‌دادند از درون خودرو با دیدن چهره مردم نظرسنجی کنند، مدتی است به کناری نهاده شده و حتی فراتر از آن «صبح جمعه»‌هایی که تا پیش از این به کلید واژه‌ای اعتراضی نسبت به عملکرد مسئولان از بی اطلاعی آن‌ها درباره اوضاع مهم کشور تبدیل شده بود، اکنون جای خود را به روزپرکار رئیس دولت و تیمش در استان‌های دور از پایتخت داده است. این رسم و سلوک جدید البته مختص سید ابراهیم رئیسی نیست و رئیس مجلس و رئیس قوه قضائیه نیز در «دوران جدید» بر همین سبک و سیاق حرکت می‌کنند. صد البته از مسئولانی که شأن خود را نه در شعار که در عمل، خدمت به مردم تعریف کرده‌اند و اعتبار خود را از آن‌ها وام گرفته‌اند، انتظاری جز این نیست.
رئیس‌جمهور دیروز جمعه و در چهارمین سفر استانی خود به استان ایلام رفت تا ضمن بازدید سرزده از برخی مناطق استان و همچنین حضور در میان مردم از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات آن‌ها قرار گیرد. سفر دیروز رئیسی به دلیل همزمانی با آغاز هفته دفاع مقدس رنگ و بوی دیگری هم داشت؛ «تکریم قهرمانی‌های مردم این قطعه از کشور در دوران پر افتخار دفاع مقدس». از این رو رئیس جمهور در فرودگاه ایلام گفت: استان ایلام حق بزرگی بر عهده همه ملت ایران دارد و خط مقدم جبهه‌های نبرد حق علیه باطل بوده است. مردم استان ایلام قهرمانانه در مقابل دشمنان ایستادگی و شهدای بسیاری را تقدیم انقلاب اسلامی کردند که یاد همه آنان را گرامی می‌داریم.
آیت‌الله رئیسی سپس با تأکید بر این نکته که «این سفر بعد از سفر کارشناسان و بررسی شرایط و وضعیت استان انجام می‌شود»، گفت: استان ایلام ظرفیت‌های بزرگی در بخش‌های مختلف به ویژه برخورداری از نیروی انسانی کارآمد و جوان دارد و می‌تواند در حوزه‌های مختلف کشاورزی، گردشگری و صنعت و معدن، توسعه قابل توجهی داشته باشد. وی با اشاره به همجواری استان ایلام با کشور‌های همسایه اظهار داشت: در این خصوص نیز می‌توان با فعال کردن بازارچه‌های مرزی تبادلات مرزی استان را در کنار افزایش صادرات گسترش داد. آیت‌الله رئیسی همچنین از مردم استان به خاطر اینکه با توجه به شرایط کرونایی امکان دیدار و حضور در اجتماعات باشکوه آن‌ها وجود ندارد، عذرخواهی کرد.
بازدید از روند تکمیل سد مخزنی کنجانچم
رئیس‌جمهور بلافاصله پس از ورود به ایلام در محل سد مخزنی کنجانچم واقع در شهر مهران استان حضور یافت و ضمن بازدید از بخش‌های مختلف این سد، روند احداث و تکمیل و سامانه‌های متصل به آن را مورد بررسی قرار داد. رئیسی که در بازدید از این سد از سوی وزیران نیرو، کشور، جهادکشاورزی و رئیس سازمان برنامه و بودجه همراهی می‌شد، با تأکید بر تسریع در تکمیل طرح‌ها و پروژه‌های در دست احداث از جمله سد کنجانچم، و استفاده مردم از ثمرات آن گفت: وعده‌ها درمورد اجرای طرح‌ها و پروژه‌ها باید زودتر عملی شود و تأخیر در تحقق وعده‌های داده شده به مردم حتماً موجب کاهش سرمایه‌های اجتماعی خواهد شد.

در یادمان شهدای قلاویزان
رئیس‌جمهور همچنین با حضور در یادمان شهدای قلاویزان واقع در نقطه صفر مرزی شهرستان مهران در فضایی آکنده از عطر ایثار و شهادت یاد و خاطره شهدا را گرامی داشت و به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد. رئیسی درمحل یادمان شهدای قلاویزان درحلقه مهر و صمیمیت زائران مرقد مطهر شهیدان حضور یافت و با مردم حاضر در این محل گفتگو کرد.
رئیس‌جمهور رمز پیشرفت و پیروزی کشور را حرکت در مسیر شهدا و ایثارگران با روحیه بسیجی، اخلاص و جهادی دانست و اظهار داشت: هر مدیر و مسئولی که با روحیه انقلابی و بسیجی و با خدمتگزاری بی‌منّت به مردم عمل کند یقین بدانید که به همه اهداف متعالی نظام خواهیم رسید. رئیسی با بیان اینکه همه مردم به ویژه مسئولان و مدیران نظام باید از اماکن دوران دفاع مقدس بازدید کنند تا بدانند چه ایثارگری‌های مخلصانه‌ای برای نظام انجام شده است، گفت: در چنین اماکن مقدسی همه آنچه برای تعالی انسان نیاز است، وجود دارد و همه خوبی‌ها در چنین پایگاه‌ها و جایگاه‌هایی نهفته است. وی با بیان اینکه اگر کسی گوش دل باز کند می‌تواند پیام شهیدان را بشنود، خاطرنشان کرد: پیام شهیدان این است که نگذاریم آرمان‌های انقلاب و اطاعت از رهبری و، ولی فقیه در جامعه کمرنگ و عدالت پایمال و عزت ملت ایران مخدوش شود. رئیسی گفت: حضور در مسیر راهیان نور برای همه به ویژه مسئولیان درس‌آموز است و باید از چنین حضوری درس ایستادگی، اجرای عدالت، توجه به مردم به ویژه قشر حزب‌اللهی و کسانی که با همه وجود در مسیر انقلاب هستند، گرفت.
دیدار چهره به چهره با مردم
آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی دیروز جمعه و در ادامه برنامه‌های سفر استانی به ایلام در محل استانداری میزبان تعدادی از مردم استان بود و به صورت حضوری، مسائل و مشکلات مطرح شده را بررسی کرد.
رئیس‌جمهور در این دیدار‌ها در گفت‌وگویی رودررو و بی واسطه، پس از آگاهی از مشکلات، پیشنهاد‌ها و طرح‌های ملاقات‌کنندگان، بلافاصله استاندار ایلام را مخاطب قرار داده و خواستار پیگیری و رفع مشکلات و انجام اقدامات لازم برای به نتیجه رساندن موارد مطرح شده، گردید. در این دیدار، ملاقات‌کنندگان که از طبقات و گروه‌های شغلی مختلف بودند، بدون واسطه و در فضایی صمیمی پیشنهادات، مشکلات و طرح‌های خود را با رئیس‌جمهور در میان گذاشتند. کمک به رفع مشکل مسکن، حمایت از ابتکارات و طرح‌های تحقیقاتی دانش بنیان، برطرف کردن موانع تولید در حوزه دامپروری و کشاورزی و ارائه تسهیلات و تجهیزات لازم برای تحصیل دانش‌آموزان از جمله مسائلی بود که در این دیدار چهره به چهره مطرح شد.

ضرورت توسعه صادرات به عراق و کشور‌های همسایه
رئیسی عصر دیروز در جمع علما، نخبگان و خانواده‌های شهدا و ایثارگران ایلام با بیان اینکه افزایش صادرات با کشور‌های همسایه نیازمند کار جهادی است، تأکید کرد: سهم ما از صادرات به کشور‌های منطقه نمی‌تواند ۲ درصد باشد و باید از ۲۰ میلیارد دلار به ۴۰ تا ۵۰ میلیارد دلار برسد که با یک اقدام سریع و کار جهادی امکانپذیر است. وی با اشاره به ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک ایلام با عراق، تأکید کرد: مرز نه تهدید که یک فرصت بسیار خوب برای ارتباط مردم دو کشور ایران و عراق به‌ویژه مردم ایلام است که ریشه فرهنگی، اعتقادی و باور و ایده با همدیگر دارند. رئیس‌جمهور در همین زمینه خواستار تشکیل کارگروه حقوقی و اقتصادی بین ایران و عراق به‌ویژه استان ایلام و استان‌های همجوار در عراق به منظور رفع مشکلات صادرکنندگان شد.
رئیسی اضافه کرد: اقتصاد گردشگری از ظرفیت‌های مهمی در استان ایلام است که می‌تواند در رفع بیکاری و ایجاد اشتغال در نقش مهمی ایفا کند. وی تأکید کرد: باید زیرساخت‌های استان ایلام به نحوی آماده شود که مسئله کریدور ریلی و آزادراه به عنوان وسیله ارتباطی کامل با کشور عراق در این استان آماده شود و هم زمینه برای صادرات در استان که می‌تواند یکی از بازار‌های اصلی تولید‌کننده کالای ایرانی تبدیل شود و این یک ضرورت است.
رئیس‌جمهوری مسئله گردشگری زیارت برای استان ایلام را یک ضرورت دانست و یادآور شد: بنده در زمان خادمی آستان قدس رضوی توفیق زیارت اربعین حسینی (ع) را از طریق مرز مهران داشته‌ام و با همکاری استان موکب‌هایی با نام مبارک امام رضا در ورودی و خروجی مرز به نام آستان قدس دایر کردیم. از دیگر ظرفیت‌های استان ایلام می‌توان به کشت و توسعه گیاهان دارویی، جنگل‌ها، درختان بلوط و طبیعت بکر اشاره کرد که باید با همت مسئولان و مشارکت مردم این امکانات خدادادی استان به بالفعل شود.

رفع مشکلات نیازمند روحیه جهادی، ایثارگری و بسیجی
رئیس‌جمهوری با بیان اینکه رفع مشکلات کشور نیازمند روحیه جهادی، ایثارگری و بسیجی است که با بهره‌گیری از آن‌ها چالش‌ها رفع خواهند شد، ادامه داد: شهدا و ایثارگران در دوران هشت سال دفاع مقدس نیز با توکل به خدا نشان دادند می‌توان مشکلات را پشت سر گذاشت و همان فرهنگی که جبهه را اداره و سنگر‌های دفاع مقدس را شکل داد امروز می‌تواند کارساز باشد. وی بیان کرد: در دوران هشت سال دفاع مقدس همگی دارای انگیزه و اراده پولادین و فرهنگ ما می‌توانیم بودند و با همگرایی خودخواهی و خودبینی را زیر پا گذاشتند و با روحیه کار جمعی و همکاری پیروز شدند.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه همگی باید از مدافعان حرم درس بگیریم ادامه داد: باید با کار جهادی و نو در گام دوم انقلاب حرکتی متفاوت داشته باشیم و این در واقع پیام شهدا، دفاع مقدس و ایثارگران در همه بخش‌های کشور است.
رئیسی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: جای جای این استان یادآور شهامت، شجاعت، ایثار و از خودگذشتگی نیرو‌های دلداده به امام و انقلاب و به ملت بزرگ ایران است. همه باید بدانند ایلام دینش را به کشور ادا کرده و در خط مقدم جبهه مردانه ایستادگی و مقاومت کردند و از ارزش‌ها و ناموس مملکت دفاع کردند که باید قدردان ایثارگران و خانواده‌های آن‌ها بود و این قدردانی نه در سخن بلکه باید در عمل صورت گیرد.
وی اضافه کرد: باید باب الحسین (ع) را در استان ایلام برای زیارت هرساله فراهم کرد، اگر چه اقداماتی خوبی تاکنون برای توسعه زیرساخت‌ها منتهی به این مرز انجام شده است، اما این اقدامات مقدماتی بوده و باید بیشتر در این خصوص برای رفع نواقص کار کرد.

طرح رتبه‌بندی معلمان در دست اقدام
رئیسی به رتبه‌بندی معلمان نیز اشاره کرد و افزود: این طرح به عنوان مطالبه این قشر در دست اقدام قرار داشته و درصدد هستیم به درستی اجرا شود. با اجرای این طرح هم باید معیشت، منزلت، هویت و ارتقای کیفی معلمان مد نظر قرار گرفته و نباید تنها نگاه اقتصادی به آن وجود داشته باشد. وی به موضوع راهیان نور و یادمان‌های دفاع مقدس ادامه داد: راهیان نور برکاتی از سوی خداوند برای این سرزمین هستند چرا که راهیان نور یک جریان امیدساز است که باید پررونق‌تر از گذشته مورد توجه ویژه مسئولان قرار بگیرد. باتوجه به اینکه راهیان نور یک جریان فرهنگی و معنوی امیدساز در کشور است، دستگاه‌های دولتی باید برای رونق بخشی مطلوب‌تر به این مقوله تلاش بیشتری داشته باشند چرا که راهیان نور متعلق به همه مردم و گروه‌ها است.
رئیس‌جمهوری به موضوع مسکن ایثارگران نیز اشاره کرد و یادآور شد: بخش قابل توجهی از زمین مورد نیاز احداث مسکن ایثارگران تأمین شده است و این موضوع در اولویت برنامه‌های دولت و مورد تأکید است. وی در خصوص محرومیت‌زدایی از شهرستان تازه تأسیس هلیلان نیز از استاندار، سپاه و بسیج سازندگی و سایر دستگاه‌های متولی خواست گروهی را برای رسیدگی به وضعیت این شهرستان اعزام کنند تا کار‌ها و اقدامات انجام شده یا در حال انجام در منطقه را احصا کنند.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
قاسم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
0
0
تا زمانی که عطم جدی برای برداشتن موانع جهت ایجاد شغل و به حرکت در اوردن اقتصاد وجود نداشته باشد که ندارد ( از گرانی های مکرر و تورم رو به افزلیش مشخص است ) رفتن امثال رییسی و قالیباف و هر شخص دیگه به استان ها منفعتی برای مملکت ندارد و فقط هزینه تراشی بابت تدارکات این سفر ها اتفاق میفتد .
برای باز نمودن قفل اقتصاد و جرخه گردش کار و داد و ستد و عمران و ابادی و غیرو حتما نیاز به سفر های بی هدف نیست . مدیران و مسولین اگر خبره باشند و سواد اینکار را داشته باشند میتوانند از اتاق های خودشان فرمان اصولی و کار امد را به مسولین بایین تر بدهند و بیگیری مدام و نظارت هم بدنبال ان باشد . ولی کلا فردی که شایستگی و عقل و توان حرکت رو به جلو را داشته باشد ، هنوز در دولت و مجلس دیده نشده است
محمدرضا کیانفر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
0
0
.
سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور گفت: رمز عبور از مشکلات برخورداری از روحیه بسیجی و جهادی است.

آقای رئیسی،
همان روحیه بسیجی و جهادی در 43سال گذشته مملکت را به ویرانی کشاند، ملت را به ذلت انداخت و اعتقادات جامعه را ریشه کن کرد.
تجربه بهر همه دردی دواست، تجربه را یکدفعه کردن رواست.
تجربه کردیم و نشد تجربه، تجربه را تجربه کردن خطاست.

سرور گرامی،
تنها راه نجات میهن اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم:
1- قطع دشمنی با آمریکا برای دفع تهدیدات خارجی،
2- به رسمیت شناختن حق آزادی بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی،
با تشکر از توجه شما،
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار