کد خبر: 1063163
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰
‌اژه‌ای در دیدار با خانواده‌های معظم شهدا:

امروز کسانی به نام دفاع از حقوق زن بیشترین ضربه را به زنان می‌زنند که جایگاه زنان را تنزل داده و کم‌ارزش می‌کنند و بعد با اسامی مختلف و از تریبون‌های گوناگون مدعی دفاع از زنان می‌شوند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی قوه قضائیه، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای روز گذشته در دیدار جمعی از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران که همزمان با نخستین روز از هفته دفاع مقدس برگزار شد، با بیان اینکه اصلاح انحرافات ایجاد شده در دین نیازمند پرداخت هزینه سنگین و جانفشانی بهترین انسان‌ها و نثار خون پاک آن‌ها بود، از قیام حسینی و حرکت امام سجاد (ع) و حضرت زینب کبری (س) به عنوان اقدامی یاد کرد که سبب شد تا اهل نظر، اهل بصیرت و اهل ایمان، حق را از باطل تشخیص دهند و اجازه ندهند کسانی منافقانه در جایگاه رسول خدا و امیرالمومنین (ع) بنشینند و ضد اسلام عمل کنند.
اژه‌ای افزود: اهمیت زنده نگاه داشتن عاشورا در مکتب اسلام برای آن است که به ما آموخت اگر در جایی ارزش‌ها کمرنگ شد و انحرافی در اصل دین به وجود آمد و دین در معرض خطر قرار گرفت، باید از جان و مال و آبرو گذشت.
رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه رزمندگان اسلام و شهدای هشت سال دفاع مقدس مسیری را پایه‌گذاری کردند که امروز از سوی جبهه مقاومت در اقصی‌نقاط جهان پیموده می‌شود، تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس انسان‌هایی تربیت شدند که به تعبیر بزرگان دین و امام راحل ره صدساله را یک شبه رفتند.
رئیس قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنانش با دشوار خواندن امر قضا، از خانواده معظم شهدا خواست که علاوه بر دعای خیر، با کمک‌های فکری و عملی خود نیز دستگاه قضا را در تحقق عدالت، به خصوص عدالت اجتماعی و حل مشکلات یاری دهند.
محسنی اژه‌ای از خانواده معظم شهدا خواست که در گام اول ناصحانه و دلسوزانه برای اصلاح امور تلاش و با امر به معروف و نهی از منکر با ناهنجاری‌ها برخورد کنند و در گام دوم هر جا نیاز به برخورد قهری با مسائل بود، با سازوکار مشخصی که تعبیه می‌شود افراد فاسد، فاجر و مجرم را به دستگاه قضا معرفی کنند.
رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه حل مشکلات و برخورد با ناهنجاری‌ها نیازمند همکاری جدی مردم با نهاد‌های حکومتی است، خواستار ایجاد سازوکاری برای ارتباط مستقیم‌تر خانواده‌های شهدا با قوه قضائیه برای همفکری و همدلی در جهت رفع مشکلات و ناهنجاری‌ها شد.
اژه‌ای در ادامه گفت: امروز کسانی به نام دفاع از حقوق زن بیشترین ضربه را به زنان می‌زنند که جایگاه زنان را تنزل داده و کم‌ارزش می‌کنند و بعد با اسامی مختلف و از تریبون‌های گوناگون مدعی دفاع از زنان می‌شوند. وی در ادامه خاطرنشان کرد که کسی برای دفاع از حقوق زنان عفیف، شرافتمند و باعزت ایران اسلامی، شایسته‌تر از خانواده‌های شهدا نیست.
در این نشست که خانواده‌هایی از شهدای عرصه‌های مختلف جهاد و شهادت از دفاع مقدس تا انرژی هسته‌ای و مدافع سلامت و مدافع حرم حضور داشتند، پدر شهید اعظم‌پور افشار با طرح درخواست‌های خود برای مقابله با مفسدان و دست‌اندازان به بیت‌المال و نظارت بر بازار و مبارزه با احتکار و گرانفروشی در دوران جنگ اقتصادی دشمن تصریح کرد: اطمینان دارم عدل به زودی جهان را فراخواهد گرفت و وعده خدا محقق خواهد شد. حامد فخری‌زاده، فرزند دانشمند شهید محسن فخری‌زاده هم در این نشست با اشاره به وضعیت معیشت مردم و مشکلات اقتصادی در جامعه که آن‌ها را حاصل تصمیمات غلط برخی مسئولان دانست، خواستار برخورد جدی دستگاه قضا با مدیران نالایق شد.
وی همچنین با اشاره به دستورات مقام معظم رهبری برای برخورد قاطع با آمران و عاملان ترور دانشمند شهید محسن فخری‌زاده، متذکر شد که پیگیری این پرونده از سوی دستگاه قضا و نهاد‌های ذی‌ربط مانع از تکرار اتفاقات مشابه و از دست رفتن سرمایه‌های ملی می‌شود.
خانم شهرابی، همسر شهید بهرامی و همچنین پدر یکی از شهدای دوران دفاع مقدس نیز در این نشست خواستار توجه به فرهنگ حجاب و عفاف و مقابله با هنجارشکنان در این زمینه شدند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار