کد خبر: 1063110
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۵
رییس هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای استان قزوین
یکی از اقدامات خوب فدراسیون برگزاری رقابت‌های کشوری است، چرا که انگیزه‌های از دست رفته میان ورزشکاران این رشته اصیل را که به واسطه فاصله‌ای که کرونا ویروس بین آن‌ها و میادین ورزشی انداخته بود را به آن‌ها بازگرداندند.
ابوالفضل خسته بند رئیس هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی استان قزوین در گفت گو با روابط عمومی فدراسیون اظهار داشت: همواره در استان قزوین سعی بر این داشته ایم که سطح کمی و کیفی ورزش زورخانه‌ای را ارتقاء دهیم و در کنار دیگر رشته‌های ورزشی جایگاه مناسبی را داشته باشیم که این مهم با حمایت فدراسیون و اداره کل ورزش و جوانان استان محقق خواهد شد که خوشبختانه تا کنون از طرف مسوولین فدراسیون و اداره کل، نگاه ویژه‌ای از لحاظ مادی و معنوی به این استان شده است.

وی افزود: در دهه‌های گذشته ورزش زورخانه‌ای استان قزوین حال و روز خوبی نداشت و بعد از اینکه در این هیئت بیش از ۸ سال است به عنوان دبیر و بعد از آن هم اکنون با سمت رییس هیئت استان مشغول شده ام با همکاری و حمایت دیگر دوستانمان در هیئت استان بر آن شدیم که نسبت به بالا بردن سطح ورزش این استان در کشور تلاش کنیم و خدا را سپاس که تا حدودی به گفته اهالی این ورزش در استان توانسته ایم موفق عمل نماییم.

سرپرست کمیته مسابقات فدراسیون در ادامه اظهار داشت: تیم داری و حضور ورزشکاران استان قزوین در رقابت‌های کشوری و کسب عناوین قهرمانی، گام برداشتن در راستای برنامه‌ها و اهداف فدراسیون، تربیت ۱۷ مربی کارآمد که ۱۳ تن آن‌ها فعال هستند و حجم بالایی از اقداماتی که در جهت توسعه همگانی این ورزش صورت پذیرفته است در ارتقاء سطح ورزش این استان بی تاثیر نبوده است.

خسته بند خاطرنشان کرد: فصل تابستان، تعطیلی مدارس و فراغت دانش آموزان از تحصیل یکی از فرصت‌های بسیار خوب برای جذب علاقمندان به این رشته اصیل و ایرانی است که به لطف خدا هر ساله با برنامه ریزی‌های خاصی که در هیئت استان داشته ایم، توانسته ایم تعداد زیادی از نونهالان، نوجوانان و جوانان مستعد در این ورزش ملی را جذب زورخانه‌ها نماییم و به آن‌ها آموزش‌های لازم را بدهیم.

رئیس هیئت پهلوانی استان قزوین در ادامه بیان داشت: ورزش زورخانه‌ای قزوین توانایی و ظرفیت‌های این را دارد که از این وضعیت موجود که نسبت به گذشته بهتر شده است نیز ارتقاء یابد. با توجه به شرایط پیش آمده مطلوب پس از حضور دکتر باران چشمه در راس این فدراسیون و در ابتدای کار ایشان بستر‌های پیشرفت و امکانات لازم در استان‌ها به صورت یکسان تقسیم شده است و این نشانگر آینده‌ای روشن برای ورزش باستانی، نه تنها برای این استان بلکه سراسر کشور می‌باشد.

وی افزود: نهادینه کردن ورزش زورخانه‌ای در میان اقشار مختلف استان قزوین یکی از مهمترین و با الویت‌ترین‌های کار‌هایی است که این هیئت ورزشی به جد آن را پیگیری می‌کند تا آنجایی که با معرفی، راه اندازی، آموزش و برگزاری مسابقات این رشته اصیل در مدارس، مجموعه نیروی انتظامی، ارتش، بسیج، سازمان زندان‌ها و ... توانسته ایم نتایج خوبی را در این بخش شاهد باشیم. رده‌های سنی پایه از اهمیت خاصی برای هیئت این استان برخوردار هستند و ما با سرمایه گذاری ویژه در بخش آموزش این رده سنی به عنوان آینده سازان این ورزش ایرانی همه تلاشمان را خواهیم کرد تا با استعدادیابی از میان نونهالان، نوجوانان و جوانان این استان، قهرمانان ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی آینده کشور را تربیت کنیم.

در ادامه خسته بند هاطر نشان کرد: خدا را شکر یکی از مرشدان جوان و هنرمند این استان حامد امینی به اردوی تیم ملی دعوت شده است و امیدواریم که بتواند به عنوان نماینده این استان پهلوان پرور در رویداد‌های بین المللی آتی به خوبی بدرخشد. خالی از لطف نیست که بدانید این جوان خوش آتیه یکی از علاقمندان به این رشته اصیل بوده است که در گذشته توسط کمیته استعدادیابی هیئت این استان به هنر ایشان در مرشدی پی برده بودیم که خوشبختانه بعد از سال‌ها تلاش و پشتکار خوبی که داشته است هم اکنون به عضویت تیم ملی درآمده است.

وی در پایان گفت: یکی از اقدامات خوب فدراسیون با توجه به تعطیلی مراکز و اماکن ورزشی، برگزاری رقابت‌های کشوری است، چرا که با تدابیری که رییس و دیگر مسوولین زحمتکش این فدراسیون اندیشیدند و با یک دور اندیشی، انگیزه‌های از دست رفته میان ورزشکاران این رشته اصیل به واسطه فاصله‌ای کرونا ویروس بین آن‌ها و میادین ورزشی انداخته بود را به آن‌ها بازگرداندند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار