کد خبر: 1063073
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۶
جواد عسکر

بورس تهران که در چند هفته قبل توانسته بود رشد‌های قیمتی نسبتا خوبی به ثبت برساند این هفته تقریبا در تمام روز‌ها با افت مواجه شد و در نهایت روز چهارشنبه با سقوط بیش از ۴۸۳۴ واحد در رقم یک میلیون و ۳۸۶ واحد آرام گرفت. دلهره سرمایه‌گذاران نسبت به افزایش نرخ بهره از یکسو و افت قیمت دلار در بازار آزاد، افت‌های قیمتی در بازار‌های جهانی کامودیتی‌ها، مذاکرات سیاسی پیرامون برجام از سوی دیگر یکی از تاثیرگذارترین دلایل هفته بر سقوط قیمتی نماد‌ها بود. از سوی دیگر برخی از کارشناسان معتقدند که مشکلات نرم‌افزاری سپرده‌گذاری نیز برای تازه‌کار‌ها ترس ایجاد که توانست بر این افت قیمتی دامن بزند.
نکته دیگر حجم معاملات بود که اگرچه نسبتا به هفته گذشته کاهش یافت و به رقم حول و حوش ۷ هزار و ۸۷ میلیاردتومان رسید، اما همچنان مطلوب است.
به نظر شفاف شدن سیاست بانک مرکزی نسبتا به نرخ سود می‌تواند در روز‌های آینده چشم‌انداز سرمایه‌گذاری سهامداران را روشنتر کند حال باید دید که بانک مرکزی قصد دارد تجربه سال‌های ۹۲ تا ۹۴ را یکبار دیگر اجرا کند و یا مسئولین جدید تصمیمات جدیدی را اجرا می‌کنند.
به گزارش خبرنگارجوان آنلاین، بر اساس ارقام درج شده در پایگاه اطلاع‌رسانی مدیریت فناوری بورس تهران، شاخص کل بورس اوراق و بهادار تهران امروز با ۴ هزار و ۸۳۴ واحد کاهش به یک میلیون و ۳۸۶ هزار واحد و ارزش روز بازار به ۷ هزار و ۹ هزار میلیارد تومان رسید.
شاخص قیمت (وزنی- ارزشی) با هزار و ۲۰۷ واحد کاهش به ۳۴۶ هزار و ۱۳۴ واحد رسید. شاخص کل (هم‌وزن) با ۶ هزار و ۲۳ واحد کاهش به ۴۱۵ هزار و ۳۸۰۰ واحد رسید. شاخص قیمت (هم‌وزن) با ۳ هزار و ۸۰۰ واحد کاهش به ۲۶۲ هزار و ۱۷۷ واحد رسید.
شاخص آزاد شناور با ۶ هزار و ۴۴۷ واحد کاهش به یک میلیون و ۷۹۰ هزار واحد رسید. شاخص بازار اول بورس با ۲ هزار و ۵ واحد افت به یک میلیون و ۲۴ هزارواحد و شاخص بازار دوم با ۱۴ هزار و ۵۰۸ واحد کاهش به رقم ۲ میلیون و ۷۶۴ هزار واحد رسید.
نماد شپنا، شتران، وصندوق، شبندر بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس ایران داشت و نماد‌های پارس، شستا، فخوز بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشت.
در بازار فرابورس ایران شاخص کل فرابورس ۱۵۷ واحد کاهش به رقم ۲۰ هزار و ۵۶۴ واحد رسید.
معامله‌گران فرابورس تعداد ۴ میلیارد و ۱۶۰ میلیون برگ سهم در قالب یک میلیون و ۴۱۶ هزار فقره به ارزش ۷ هزار و ۳۱۶ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار