کد خبر: 1063027
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰
عربستان سعودی روز سه شنبه از زمین و هوا مناطق مختلف یمن را بمباران کرد که در استان صعده حمله توپخانه‌ای ارتش سعودی به کشته شدن سه شهروند یمنی منجر شد. در همین حال هیات دولت عربستان مدعی پایبندی به حل سیاسی و جامع بحران یمن شد.

 عربستان سعودی در حالی روز سه شنبه مدعی پایبندی به راه حل سیاسی برای بحران یمن شده که از زمین و هوا به حملات خود علیه مناطق یمن ادامه می‌دهد.

به گزارش المسیره، حمله توپخانه‌ای عصر روز سه شنبه ارتش عربستان سعودی به یک منزل مسکونی در منطقه علفاء در شهر رحبه استان صعده در شمال یمن و هم مرز با عربستان سعودی، به شهادت یک مرد و زن و زخمی شدن شدید یک زن دیگر منجر شد.

حمله توپخانه‌ای نیروهای گارد مرزی ارتش عربستان سعودی به منطقه الرقو در شهر مرزی منبه به شهادت یک شهروند یمنی منجر شد.

حمله توپخانه‌ای مزدوران ائتلاف سعودی به منزل یک شهروند یمنی در منطقه الجبلیه در شهر التحیتا در استان الحدیده هم یک زن یمنی را زخمی کرد.

تک تیراندازان مزدور ائتلاف سعودی نیز در شهر صاله استان تعز یک زن و مرد را کشته و یک مرد دیگر را زخمی کردند.

از سوی دیگر حملات هوایی ائتلاف سعودی به یمن هم طبق روال هر روز ادامه دارد. در استان «مارب» جنگنده‌های رژیم صهیونیستی شهرهای «صرواح» و «العبدیه» را ۱۶ مرتبه و شهر ماهلیه را یک مرتبه بمباران کردند.

نیروی هوایی ائتلاف سعودی شهر ناطع در استان «البیضاء» را هم سه مرتبه بمباران کردند.

شهر «کتاف» در استان «صعده» هم یک مرتبه هدف حمله هوایی جنگنده‌های ائتلاف سعودی قرار گرفت.

این در حالی است که خبرگزاری رسمی عربستان اعلام کرد که هیات دولت این کشور روز سه شنبه در جلسه هفتگی خود به بیانیه نشست عربستان، امارات، انگلیس و آمریکا پرداخت که در آن بر پایبندی به راه حل سیاسی جامع برای بحران در یمن تاکید شده است.

هیات دولت عربستان می‌گوید که از فرستاده ویژه سازمان ملل و دعوت دولت یمن(دولت مستعفی منصور هادی) برای اتخاذ فوری همه اقدامات لازم به منظور شروع ایجاد ثبات اقتصادی در یمن حمایت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری عربستان سعودی، در جلسه هیات دولت عربستان سعودی که از طریق ویدئو کنفرانس به ریاست «سلمان بن عبدالعزیز آل سعود» پادشاه این کشور برگزار شد، بر حمایت از تلاش‌های بین المللی برای آنچه جلوگیری ایران از دستیابی به سلاح هسته‌ای خواند تاکید کرد و عدم اشاعه سلاح هسته‌ای در منطقه و جهان را خواستار شد.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار