کد خبر: 1063021
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۷
وزیر ارشاد در آیین رونمایی از کتاب «صادق آهنگران»:

محمدمهدی اسماعیلی در مراسم رونمایی از کتاب دوجلدی خاطرات «صادق آهنگران» گفت: صادق آهنگران به تنهایی یک رسانه بی‌نظیر در دفاع مقدس بود یا به تعبیری میراث معنوی جنگ هشت ساله است.
محمدمهدی اسماعیلی در آیین رونمایی از کتاب «حاج صادق آهنگران» که در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد، گفت: در آستانه هفته دفاع مقدس هستیم و ۴۱سال از آغاز دفاع مقدس می‌گذرد، بنده در زمان دفاع مقدس کودک بودم و تمام صحنه‌های اعزام همسایگان و هم‌کلاسی‌های خود را به یاد دارم.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد شخصیت «صادق آهنگران» گفت: حاج صادق برای همه ما عزیز است و در هیچ جایی از صحنه‌های ۴۰سال انقلاب غایب نبود. به خاطر دارم در زمان دفاع مقدس رادیو عراق آن زمان از ایشان با عنوان بلبل امام خمینی (ره) یاد می‌کرد، از این رو می‌توان گفت صادق آهنگران به تنهایی یک رسانه بی‌نظیر در دفاع مقدس بود یا به تعبیری میراث معنوی جنگ هشت ساله است. اسماعیلی ابراز کرد: بعد از جنگ که فضای معنوی قدری تغییر کرد، با تیتراژی که آقای آهنگران در پیشواز برنامه روایت فتح خواند، واقعاً فضای معنوی را به جامعه بازگرداند. همان زمان بنده دانشجو بودم و همراه با دوستان نوای ایشان را بار‌ها پخش می‌کردیم و با آن اشک‌ها می‌ریختیم. وی خاطرنشان کرد: پس از این موسیقی که در فرم جدید روایت فتح پخش شد، حاج صادق آهنگران این فضا را ادامه داد، زیرا با ولایت پیوند خورده بود و عنصر ولایت همیشه نجات‌بخش است، همانطور که در صلوات شعبانیه می‌خوانیم کسانی که با اهل‌بیت (ع) و ولایت هستند و پیوسته حرکت می‌کنند اهل نجات خواهند بود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: حاج صادق از آزمون‌های زیادی سربلند بیرون آمده است و مسیر نورانی خود را ادامه داده و نمود آن را در قصه مدافعان حرم و حاج قاسم عزیز می‌بینیم، به همین منظور امروز صادق آهنگران بخشی از حافظه تاریخی مانا و جاودان نسل فعلی و ایران عزیز است. اسماعیلی در پایان گفت: حضور بنده در این جلسه برای تکریم این شخصیت عزیز است و اگر چه وی آرزوی فیض شهادت دارد، اما امید است سایه ایشان همچنان مستدام باشد، زیرا ما به این شخصیت‌ها نیاز داریم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار