کد خبر: 1062951
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۴
سردار سلامی:
فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: دشمنان ملت ما در سراشیبی سقوط هستند و این کوچک شدن قدرت‌ها را به زیبایی می‌بینیم و برای ما اثبات شده است.

سرویس سیاسی جوان آنلاین: سردار حسین سلامی در حاشیه آیین تکریم پیشکسوتان دفاع مقدس که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: زمانی که اسلام، ولایت و مردم با هم ترکیب شدند عناصر دفاعی کشور شکل گرفت و روح مقاومت در کالبد روح جامعه دمیده شد و ایستادگی بی پایانی را شاهد بودیم.
وی افزود: بعد از دفاع مقدس دیگر قدرت امپراطوری‌های بزرگ برای ملت ایران بزرگ نبود و کوچک شده بود، چون ملت ایران توانسته بود در مقابل قدرت‌های بزرگ ایستادگی کند و هدف‌های آن‌ها را ناکام بگذارد و خودش را در جهان به عنوان یک قدرت مطرح کند.
سردار سلامی گفت: دفاع مقدس یک فرهنگ، هویت و تاریخ را با هم دارد و عناصری که در دفاع مقدس شکل گرفت مانند اسلام، ایمان، باور‌ها و تمام این‌ها نشان داد که فقط در پرتو این موارد پیروزی ممکن است.
وی گفت: در دوران دفاع مقدس به وسیله سلاح‌ها و تسلیحات پیروز نشدیم و انسان‌ها در این دوران نقش آفرینی کردند و آن چه به انسان‌ها در این مدت قدرت می‌بخشید استحکام درونی و قلب‌های مطمئن و با دلی پرایمان توانستند بجنگند و ملت به پیروزی رسید.
سردار سلامی افزود: دفاع مقدس جریان پیدا کرده و یک حادثه تاریخی توقف پذیر نبود و تا الان نیز ادامه دارد.
وی افزود: هم اکنون مردم ایران در مقابل تحریم‌های ظالمانه و فشار آمریکا و غربی‌ها و در برابر عملیات روانی آمریکا و تبلیغات سنگین رسانه‌ای آن‌ها ایستادگی می‌کنند و بر اثر همین جنگ بزرگ اقتصادی و روانی دوباره ملت ایران نخل‌های بلند قامتش ارتفاع پیدا کرده و واقعا این ملت تحریم‌ها را توانسته بشکند.
فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه اضافه کرد: هر چه دشمن به سمت ملت ایران می‌آید از ملت ایران در واقع فاصله بیشتری می‌گیرد و این به برکت همان روح دفاع مقدس است که در جامعه ما جریان دارد و ما تا آخر ایستاده ایم و این اصل دفاع مقدس است که از عاشورا سرچشمه گرفته و امتداد دارد و به عنوان ارزش‌های عاشورا مانند ایثار، فضیلت، ایستادگی و جوانمردی و غیرت شکل گرفته و تا به امروز نیز جریان یافته است.
سردار سلامی تاکید کرد: دشمنان ما در حال سراشیبی و افول هستند و ما این‌ها را می‌بینیم که کم کم در حال فرار و کوچک شدن هستند و از مردمک چشم‌های ملت ایران فاصله می‌گیرند و یک پدیده هر چقدر که فاصله می‌گیرد کوچک می‌شو دو ما این کوچک شدن را به زیبایی می‌بینیم و برای ما اثبات شده است و به برکت رهبر عزیز و ملت بزرگ ایران و به برکت انقلاب و اسلام و به فضل الهی پیروز هستیم و این نه فقط آرزوی ما و بیان احساس ماست بلکه چیزی است که ملت ایران روی صفحه زمین می‌بیند.
وی همچنین گفت: حضور جوانان در راهیان نور و در جغرافیای دفاع مقدس و بیان حماسه‌ها به شکل واقعی بسیار تاثیرگذار است زمانی که رشادت‌ها و داستان‌هایی و روایت‌ها و مقاومت‌های آسمانی که واقعا شبیه افسانه است به جوانان مطرح می‌شود می‌تواند به جوانان ما انرژی و روحیه دهد و در آن‌ها فرهنگ ایثار و شهادت را ایجاد کند.
سردار سلامی گفت: ما در گذشته اسطوره نداشتیم شاهنامه می‌خواندیم، اما امروز شاهنامه‌های بی شماری به اندازه همه رزمندگان ما وجود دارد و قهرمانان بزرگی که می‌توانیم به آن‌ها تکیه کنیم و به شهدا تکیه کنیم و از آن‌ها الهام بگیریم و قدرت بگیریم هم اکنون همه جا از شهدا ایده می‌گیریم و استحکام و اطمینان قلب می‌گیریم و آن‌ها حجت‌های ما هستند و بیان شخصیت و خاطره‌ها و حماسه‌های جاودان شهدا و آشنایی جوانان ما با واقعه بزرگ دوران دفاع مقدس می‌تواند باور‌های زیبا و جدیدی را برای جوانان ما الهام دهد و آن‌ها را برای آینده درخشان برای جوانان ما ایجاد کند.
فرمانده سپاه پاسداران ادامه داد: در راستای پیشرفت و در مسیر اعتلا و قدرت یابی هستیم و الحمدالله موازنه دارد به نفع ملت ایران و مسلمانان عالم و نظام و انقلاب تغییر می‌کند اگر این تغییر را جوانان ما درک کنند و متوجه شوند در متن یک جنگ بزرگ هستند جنگی که باید با ذهن هایشان آن را اداره کنند و باید ایران را بسازند دانش، علم و فناوری را در کشور گسترش دهند و زمانی که کشور به قدرت علمی و فناوری مجهز شود در برابر همه قدرت‌ها خواهد ایستاد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار