کد خبر: 1062925
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۸
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار کمیسر عالی ملل متحد در امور پناهندگان تصریح کرد: سازمان‌های بین‌المللی به طور فعالانه تری به وظایف خود در قبال وضعیت انسانی در افغانستان عمل کنند.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بامداد امروز (سه شنبه) پس از ورود به نیویورک برای شرکت در هفتاد و ششمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد با «فیلیپو گراندی» کمیسر عالی ملل متحد در امور پناهندگان دیدار و گفت و گو کرد.

در این ملاقات دو طرف بر اهمیت گسترش رایزنی ها بین کمیساریای عالی ملل متحد در امور پناهندگان و جمهوری اسلامی ایران تأکید کرده و ابعاد مختلف روابط فیمابین را مرور کردند.‌

امیرعبداللهیان با تاکید بر ضرورت ارتقای وضعیت انسانی در افغانستان اظهار داشت: متاسفانه شاهد آواره شدن مردم افغانستان در داخل این کشور و همچنین سرازیر شدن آنها به کشورهای همسایه هستیم.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران برای چهار دهه میزبان چهار میلیون نفر از خواهران و برادران افغانستانی بوده است و در تمامی این سال ها، به رغم وضعیت تحریمی و فشار اقتصادی و اخیرا فراگیری کرونا سعی کرده است میزبان خوبی باشد، اما ضروری است سازمان‌های بین‌المللی به طور فعالانه تری به وظایف خود نسبت به وضعیت انسانی در این کشور عمل کنند تا از آواره شدن بیشتر مردم نجیب افغانستان جلوگیری شود.

فیلیپو گراندی نیز در این دیدار ضمن تقدیر از میزبانی سخاوتمندانه جمهوری اسلامی ایران از آوارگان افغانستانی، به تشریح آخرین وضعیت و چالش های حقوق بشری در افغانستان پرداخت و با ارائه گزارشی از سفر خود به این کشور، برنامه های UNHCR را تبیین کرده و بر تعهد این نهاد نسبت به وضعیت آوارگان از جمله افغانستانی تاکید کرد.

به گزارش فارس، وزیر امور خارجه کشورمان که شب گذشته در رأس هیأتی وارد نیویورک شد در توئیتی در مورد برنامه کاری خود نوشت: برای شرکت در ۷۶ امین نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل به مدت چهار روز در نیویورک خواهم بود. دیدارهای جداگانه با دبیرکل و رییس مجمع عمومی سازمان ملل ، جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و دیدارهای دوجانبه با وزرای خارجه فرانسه و انگلیس در برنامه کاری ام قرار دارد.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار