کد خبر: 1062919
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰
معاون استاندار خراسان رضوی خبر داد
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی در تشریح رفع مشکلات واحدهای تولیدی از ابتدای سال جاری با اشاره به دستور استاندار در نخستین روزهای سال برای تشکیل ستاد راهبردی حمایت از تولید با حضور مسئولان همه دستگاه‌های استان، گفت: رصد و پایش گلوگاه‌های تسهیل در امر سرمایه‌گذاری، بهبود فضای کسب و کار، نظارت بر بحث‌های بانکی و... را تاکنون در بیش از هفت جلسه با حضور همه مسئولان استانی برگزار کرده‌ایم.

در شرایط امروز و وجود تحریم‌های ریز و درشت خارجی و داخلی، حمایت و رفع مشکلات تولید یکی از نیازهای ضروری است؛ در این بین تبیین دقیق شعار سال و مشخص شدن «موانع تولید» و پشتیبانی‌هایی که از آن باید صورت بگیرد، اهمیتی اساسی می‌یابد.

به گفته کارشناسان توجه به توان داخلی که امروز یکی از نیازهای کشور است با کاهش وابستگی‌ها و تأکید روی مزیت‌های تولید داخل و تلاش برای خوداتکایی تنها با رفع موانع تولید و بهبود فضای کسب و کار میسر می‌شود.

بانک‌های خصوصی پای کار آمدند

مرتضی اشرفی  معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه هدف‌گذاری ما این بود که منابع مالی را به سمت بخش‌های مولد و صنعت سوق دهیم و در این باره بانک‌های خصوصی با محوریت اقتصاد و دارایی پای کار آمده‌اند، گفت: بحث‌های تأمین مالی مطالبه اصلی بنگاه‌های اقتصادی بود و بر این اساس پیگیری منابع مالی این بنگاه‌ها افزایش پیدا کرد به طوری که در حال حاضر تأمین منابع مالی از ۷۷درصد در سال گذشته به ۸۳درصد در سال جاری افزایش پیدا کرده است.

وی به فعال‌سازی واحدهای راکد و شناسایی مشکلات آن‌ها در هر شهرستان و تأمین مالی آن‌ها اشاره کرد و افزود: در سطح استان براساس گزارش سازمان صمت ۱۳ درصد واحد راکد داریم که ۹ دلیل و مشکل این واحدها احصا شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر به منظور پیگیری مشکلات بخش خصوصی استان، برنامه‌ای با عنوان یکشنبه‌های پشتیبانی و مانع‌زدایی از تولید هر هفته با حضور استاندار خراسان رضوی برگزار می‌شود. وی بیان کرد: در یکشنبه‌های پشتیبانی و مانع‌زدایی از تولید با حضور استاندار و مدیران اقتصادی از چند واحد تولیدی بازدید به عمل آمده و ضمن پیگیری مشکلات و برگزاری کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان در محل واحد یا استانداری، تصمیم‌های مقتضی برای حل مشکلات آن‌ها گرفته می‌شود.

امسال کمیته اجرایی بر اساس نام‌گذاری مبتنی بر «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» شکل گرفته است تا موانعی را که در بخش‌های مختلف تجارت خارجی، کشاورزی، تولید و صنعت و معدن وجود دارد شناسایی و برای آن‌ها چاره‌اندیشی شود.

 

هزار هکتار شهرک کشاورزی تأسیس خواهد شد

وی با اشاره به اینکه تاکنون تعداد ۱۱۶ واحد تولیدی با ۱۸۵مصوبه بازدید شده و با ۲۶ انجمن مثل خانه صنعت، انجمن کارآفرینان، انجمن مدیران صنایع و... جلسه گذاشته شده و ۱۱۲ سرمایه‌گذار پای کار آمدند و ۱۴۵دستور پیگیری هم صادر شده است، تصریح کرد: در بخش کشاورزی و در راستای جهش تولید گلخانه‌ای تفاهم‌نامه‌ای با مدیرعامل شرکت‌های کشاورزی کشور برگزار شده که هزار هکتار شهرک کشاورزی، دامداری و شیلات تأسیس خواهد شد و اقدام‌های خوبی در این زمینه و در راستای پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها انجام شده؛ یعنی زمین‌ها مشخص و در شهرستان‌های مختلف سهمیه‌بندی شده و جهاد هم در این زمینه ورود کرده است.

اشرفی به تفاهم‌نامه همکاری با استانداری‌های سراسر کشور در راستای پشتیبانی از تولید اشاره کرد و گفت: سهمیه ما برای پروژه‌های اولویت‌دار جهش تولید در سال جاری بیشتر شده است؛ به طوری که هزار و ۱۰۰ میلیارد برای ۱۲۰پروژه در حوزه‌های مختلف انعقاد تفاهم‌نامه انجام شده و از استان‌های اولی هستیم که یارانه به این بحث تخصیص داده شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۷۶میلیارد تومان از این یارانه آمده و اکنون هم در حال پرداخت است که به ۳۰طرح این یارانه پرداخت شده و بقیه این موضوع هم در حال پرداخت است.

 

معاون استاندارهمچنین افزود: کارگاه‌های تسهیل هم هر هفته برگزار می‌شود تا مشکلات تولید بررسی شود؛ ضمن اینکه مرکزی هم داریم که به صورت روزانه اگر هر واحد مشکل‌داری با آن مرکز تماس بگیرد مشکل در بین نمایندگان دستگاه‌ها مطرح و رفع خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار