کد خبر: 1062781
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۱
سی ار ام سنا یکی از شناخته شده ترین شرکت های ارائه مشاوره کسب و کار، فروش نرم افزار سی ار ام، نرم افزار فروش و باشگاه مشتریان است و شما عزیزان می توانید جهت کسب اطلاعات بیش تر در زمینه باشگاه مشتریان به وب سایت سنا مراجعه فرمایید.

رپورتاژ آگهی/ بعد از اینکه برند استارباکس توانست با باشگاه مشتریان خود سر و صدای زیادی در دنیای کسب و کار و بین متخصصان این حوزه بپا کند، حجم عظیمی از بازار های کاری بخصوص در حوزه رستوران ها و کافی شاپ ها به استفاده از این تکنولوژی ترغیب شدند.

نتایج استفاده ی این کسب و کار ها از نرم افزار فروش و مدیریت مشتریان نشان می دهد که این ابزار توانسته اند در افزایش تعداد مشتریان و متوسط درآمد آنها تاثیر گذار باشند:

برند نان و شیرینی پانِرا: در سال 2017 25 میلیون نفر در نرم افزار باشگاه مشتریان این برند به نام MyPanera ثبت نام کردند و 51 درصد از درآمد این شرکت را تشکیل دادند.

استارباکس: معاملات انجام شده با استفاده از برنامه وفاداری 36 درصد از فروش های شرکت های آمریکایی را در سه ماهه دوم 2017 نشان می داد و اندازه بلیط آن 3 برابر متوسط مشتری بود.

رستوران مکزیکی Chipotle: نرم افزار این برند به نام Chiptopia در سه ماه اول فعالیت خود 3.1 میلیون عضو پیدا کرد و در همان ماه های اول توانست تا 30 درصد درآمدش را تشکیل بدهد.

علاوه بر آن، نرم افزار باشگاه مشتریان توانسته اند انبوهی از اطلاعات با ارزش درباره عادت ها، رفتار ها و اولویت های خرید مشتریان را بدست بیاورند که به آنها مزایای بسیاری ارائه می کنند از جمله:

طراحی بهتر محصولات طبق سلیقه ی مشتریان

ایجاد تجربه مشتریان (CX یا Customer Experience) بهتر

ارائه ی پیشنهاد ها یا آفر های ویژه به وفادار ترین (و سودآور ترین!) مشتریان خود

بهترین نرم افزار باشگاه مشتریان جوانان ایران

از این حرفا چه نتیجه ای می گیریم؟

کسب و کار ها ممکن است همیشه نتوانند از مشاوران برتر کسب و کار برای طراحی و نرم افزار باشگاه مشتریان خود از ابتدا تا انتهای کار کمک بگیرند. اما خبر خوشحال کننده این است که اصلا نیازی به اینکار نیست!

امروزه شرکت های بسیاری این نرم افزار ها را بصورت آماده به همراه کلی امکانات و ویژگی های جذابی که همین برند های برتر از آنها استفاده می کنند را در اختیار کسب و کار ها قرار می دهند.

ویژگی های کارساز بودن نرم افزار باشگاه مشتریان

سی ار ام سنا یکی از محبوب ترین شرکت هایی است که در زمینه ارائه محصولات مدیریتی نظیر نرم افزار CRM و باشگاه مشتریان در این مقاله قصد دارد برخی از مهم ترین روش های کارساز و موثر بودن نرم افزار های باشگاه مشتریان با شما عزیزان به اشتراک بگذارد تا بداند چطور باید بیش ترین استفاده را از سیستم خود ببرید.

مطرح شدن و جا افتادن استفاده از ابزار های سیستماتیک باعث شده که بسیاری از مدیران کسب و کار ها به تازگی نیاز به کنار گذاشتن قلم و کاغذ و روش های سنتی را احساس کنند، و یا حس کنند که وقتش است سیستم های قدیمی خود به روش های جدید تر و مدرن تر ارتقاء بدهند.

در این صورت، اینجا دقیقا جایی است که باید باشید! بیایید بدون وقت تلف کردن این ویژگی ها را بررسی کنیم:

* پلن وفاداری خود را ساده نگه دارید

مهم ترین نکته ای که باید درباره نرم افزار باشگاه مشتریان خود رعایت کنید این است که وارد شدن و استفاده از آن باید به ساده ترین شکل ممکن باشد.

خودتان را جای مشتریان بگذارید. احتمالش وجود دارد که شما هم نخواهید سیر تا پیاز اطلاعات شخصی خود را بخصوص در صفحه آخر سبد خریدتان وارد کنید.

همچنین توجه داشته باشید که مردم شاید نخواهند یا اصلا جای اضافه کردن یک کارت دیگر به کیف پولشان را نداشته باشند.

بنابراین اگر در فکرتان است که یک کارت برای باشگاه مشتریان خود داشته باشید، بهتر است از آن برای استفاده از خدمات خود استفاده نکنید. شاید بگویید

 «ولی من دوست دارم باشگاه مشتریانم یه کارت، مثل یک نشان داشته باشه!»

 در این صورت دو کار می توانیم انجام دهیم. یک اینکه از اجباری برای استفاده از خدمات و سرویس های خودتان با استفاده از کارت ایجاد نکنید؛ دوم اینکه تنها یکسری از خدمات خاص خودتان را که شاید برای اعضای برتر در نظر میگیرید را با استفاده از این کارت ها ارائه کنید.

بنظر ایده خوبی میاد، مگه نه؟!

* جوایزتان را انحصاری کنید

از انحصاری کردن نترسید. اگر یک چیز برای همه قابل دسترس باشد، برای هیچکس انحصاری و خاص نیست. یکی از دلایل اصلی که افراد به سراغ باشگاه های مشتریان می روند این است که می خواهند چیز خاص و متفاوتی نسبت به بقیه افراد نصیبشان شود.

حتی اگر باشگاه مشتریان خودتان را در اختیار همه ی مشتریان می گذارید (که البته هیچ اشکالی ندارد)، راهی پیدا کنید که به آنها این حس را بدهد که دیگر عضو یک باشگاه و کلوپ خاص شده اند، نه اینکه صرفا یکی از اعضای لیست مشتریانی هستند که از شما خرید می کنند.

یادتان باشد که پیشنهاد هایی که به آنها می دهید نباید همان پیشنهاد هایی باشد که از آنها برای جذب مشتری استفاده می کنید.

* کمپین وفاداری خود را قابل تکرار کنید

باشگاه مشتریان و یک پیشنهاد یا آفر تبلیغاتی یک تفاوت اصلی با همدیگر دارند و آن این است که در باشگاه مشتریان، مشتریان انتظار دارند که بتوانند یک فرایند خاص را بار ها تکرار کنند.

حواستان باشد اگر مشتریان تنها در خرید دوم خود بتوانند جوایز، پیشنهادات یا تخفیف های ویژه ی شما را دریافت کنند، بعد از آن دیگر رغبت و اشتیاقی به اینکه دوباره از شما خرید کنند نخواهند داشت.

برعکس همین قضیه هم اتفاق میافتد. اگر مشتریان مجبور شوند ده ها خرید مختلف از شما بکنند تا اولین جایزه ی خودشان را دریافت کنند، دیگر گرفتن آن جایزه یک چیز دور از ذهن به نظر می رسد و تمایل آنها به همکاری و وقت گذراندن با شما را از بین می برد. این فاجعه ست! چرا؟ چون هیچ کاری جز پول هدر کردن انجام نداده ایم.

نرم افزار های باشگاه مشتریانی که به افراد اجازه می دهند تا یک فرایند را چندین بار تکرار کنند کارایی بیش تری دارند و راه های زیادی هم برای قابل تکرار کردن یک باشگاه مشتریان وجود دارد که مشاوران سی ار ام سنا می توانند چند مورد از بهترین های آنها را به شما معرفی کنند.

* مشتریان را به حرکت درآورید

باشگاه مشتریان خوب باشگاهی است که اعضای خود را ترغیب به فعالیت بیش تر کند. یک آفر یا پیشنهاد ترغیب کننده می تواند همان چیزی باشد که مشتری می خواهد و حاضر است برای داشتن آن تلاش کند.

چیزی که داشتن آن نیاز به انجام یک کار (خرید تا سقف مبلغ خاص، خرید به تعداد مد نظر شما و یا دعوت دوستان و ...) باشد تا مشتریان را ترغیب کند خواسته ی شما را انجام دهند، اما اینکار نباید آنقدر سخت باشد که مشتری کلافه شده و قید آن را بزند.

در یک کلام، نه باید آنطور باشد که شما با هر خرید مشتری به او جایزه رایگان بدهید، نه باید لازم باشد که برای داشتن آن 15 خرید مختلف انجام بدهند!

- چجور جایزه ای بهتره؟

چند سال قبل سیستم های امتیازی یا «سکه ای» یکی از گسترده ترین سیستم های باشگاه مشتریان بودند اما امروزه این روند تغییر کرده است و این برنامه ها امروزه به سمت جوایزی می رود ترغیب کننده تر از امتیاز ها و سکه ها هستند.

خیلی از شرکت ها امروزه به این نتیجه رسیده اند که جایزه های خاص می توانند چندین برابر سکه ها احساس نزدیکی بیش تری با شرکت شما نزد مشتریان ایجاد کنند.

کارول روث (Carol Roth)، خالق سیستم برنامه ریزی شناخته شده Future File، سرمایه گذار صادق، حامی کسب و کار های کوچک و میزبان پادکست The Roth Effect در این باره میگوید:

باشگاه های مشتریان می توانند خیلی موثر باشند، اما امروزه باشگاه شما باید بجای پیروی از قاعده تکراری (پول دادن و سکه گرفتن) به سمت شخصی سازی و خاص بودن برود. روش های قدیمی بیشتر معامله گرانه هستند، درحالی که وفاداری تنها بر روی روابط ساخته می شود.

به این ترتیب بهتر است امتیازات، جشنواره ها، محتوا، خدمات، محصولات و بخش دیگر را طبق کسب و کارتان، مشتریان و خواسته های آنها طراحی کنید.

بهترین نرم افزار باشگاه مشتریان جوانان ایران

* هر دو طرف باید برنده باشند

یکی از مهم ترین نکاتی که مشاوران سی ار ام سنا به افرادی که مایل به مشاوران رایگان هستند می گویند این است که چه راه اندازی باشگاه مشتریان و چه نرم افزار سی ار ام می تواند زمان بر و کمی هم هزینه بر باشد، اما هردوی آنها از جمله بهترین و ثابت شده ترین ابزار ها و روش های افزایش تعداد مشتریان، نرخ بازگشت مشتری و افزایش فروش هستند.

 خوشبختانه یا متاسفانه امروزه آنقدر تعداد کسب و کار ها در همه ی زمینه ها زیاد است که هیچ مشتری «مجبور» نیست با یک شرکت یا حتی فروشگاه ارتباط خود را ادامه دهد.

بنابراین زمانی که برای خرید باشگاه مشتریان برنامه ریزی می کنیم، علاوه بر اینکه باید به فکر سود خودمان باشیم، باید به این هم فکر کنیم که مشتریان در قبال سودی که به ما میرسانند انتظار دریافت سرویس و محصول با کیفیت دارند.

بنابراین باید یک بازی برد – برد برای خودمان و مشتریان ایجاد کنیم تا سود و افزایش درآمد بصورت خودکار با آن همراه شوند.

سی ار ام سنا یکی از شناخته شده ترین شرکت های ارائه مشاوره کسب و کار، فروش نرم افزار سی ار ام، نرم افزار فروش و باشگاه مشتریان است و شما عزیزان می توانید جهت کسب اطلاعات بیش تر در زمینه باشگاه مشتریان به وب سایت سنا مراجعه فرمایید.

https://crmsana.com/customer-club

همچنین جهت کسب مشاوره کسب و کار و راه اندازی هرگونه سیستم مدیریتی می توانید با مشاوران سنا در تماس باشید.

یک تماس تا مدیریت دلنشین...
۰۲۱-۹۱۰۰۴۱۳۴

در نهایت از تمامی شما عزیزان بابت همراهی سی ار ام سنا تا انتهای این مقاله متشکریم، و امیدواریم که مطالب مطرح شده در این مقاله برای شما همراهان گرامی مفید واقع شود.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
سمانه کیانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
0
0
سنا جزو محدود شرکت هاییه که واقعا برای مشتری هاش وقت میذاره و روشون حساسه. پشتیبانیشون خیلی خوبه
سهیل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
0
0
تشکر عالی بود
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار