کد خبر: 1062767
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۲
رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه‌های استان اردبیل:
رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل گفت: نخستین همایش بین‌المللی و دومین همایش ملی اربعین با مشارکت دانشگاه‌ها و دستگاه‌های فرهنگی استان در چهارم مهر ماه امسال در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله حسنی در جلسه قرارگاه اربعین دانشگاهیان استان اردبیل با حضور مسئولان و دستگاه‌های مربوطه در اردبیل اظهار داشت: موضوع اربعین مقدمه تحقق نوین اسلامی است و به همین منظور برگزاری برنامه‌های اربعین حسینی باید به بهترین صورت ممکن باشد.

وی بیان کرد: طبق هماهنگی‌های به عمل آمده نخستین همایش بین‌المللی و دومین همایش ملی اربعین با مشارکت دانشگاه‌ها و دستگاه‌های فرهنگی استان در چهارم مهر ماه امسال در نظر گرفته شده و در این زمینه تمهیدات لازم به عمل آمده است که امیدواریم مورد توجه واقع شود.

رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل بیان کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم در راستای برگزاری پیاده‌روی اربعین حسینی اندیشیده شده و تمام سعی و تلاش ما بر این است تا در راستای برگزاری هر چه بهتر این مراسمات اقدامات لازم و اساسی را انجام دهیم.

حسنی ادامه داد: استان اردبیل در برگزاری برنامه‌های اربعین حسینی جزو استان‌های پیشگام بوده و خوشبختانه در این زمینه شاهد تحقق اهداف مورد نظر و دستیابی به اهداف مهم هستیم.

اعزام 10 دانشجوی اردبیلی به راهپیمایی اربعین حسینی

عزیز حبیبی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی نیز در ادامه بیان کرد: 10 نفر از دانشجویان دانشگاه‌های استان اردبیل به پیاده‌روی اربعین اعزام می‌شوند و با توجه به شرایط متفاوت امسال، برگزاری پیاده‌روی صرفاً به صورت هوایی خواهد بود.

 وی بیان کرد: تمام سعی و تلاش ما بر این است که پیاده‌روی اربعین حسینی به نحو احسن برگزار شود و شاهد تحقق اهداف مورد نظر در این زمینه باشیم و با توجه به این که تا سال 98 پیاده روی اربعین حسینی به صورت حضوری و زمینی انجام می‌شد، به دلیل شیوع کرونا در دو سال گذشته برگزاری این مراسم به این شکل ممکن نشد.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی ادامه داد: تداوم فرهنگ اربعین حسینی یک نیاز مبرم و اساسی برای جامعه است و در این زمینه درصدد هستیم تمام سعی و تلاش خود را برای برگزاری همایش بین‌المللی و ملی که به عنوان رسالت خطیر و حساس بر عهده اردبیل گذاشته شده است، جامه عمل بپوشانیم.

سرهنگ روح‌الله صابری مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان اردبیل نیز در ادامه گفت:  سهمیه اختصاص یافته برای حضور دانشجویان سراسر کشور در مراسم پیاده‌روی اربعین 230 نفر است که از این تعداد 10 نفر به دانشجویان دانشگاه‌های استان اختصاص یافته است.

وی گفت: اعزام دانشجویان به این مراسم صرفا به صورت هوایی خواهد بود و موکب‌های فرهنگی، درمانی و خدماتی دانشجویی ویژه اربعین در مرز ایران و آذربایجان در ورودی بیله‌سوار و امامزاده سیدصدرالدین برپا خواهد شد.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان اردبیل ادامه داد: هیئت‌های دانشجویی و کمک‌های مومنانه نیز به مناسبت ایام اربعین حسینی اجرا و 250 بسته کمک آموزشی و نوشت‌افزار برای دانشجویان نیازمند تهیه می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر