کد خبر: 1062732
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰
فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز خبرداد
فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز با بیان اینکه در هفته دفاع مقدس اجرای سه هزار و ۲۰۰ عنوان برنامه پیش بینی شده است ، گفت: این برنامه ها در ۳۰ سرفصل اجرا می شود.

سردار علیرضا حیدرنیا در نشستی که با حضور خبرنگاران در آستانه هفته دفاع مقدس در سپاه استان البرز برگزار شد، افزود: با توجه به وارد شدن هفته دفاع مقدس به چهل و یکمین سال خود، بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، برنامه های این هفته پررنگتر و پرشورتر با اجرای برنامه های ابتکاری برگزار می شود.

وی در خصوص هشت سال دفاع مقدس و دستاوردهای آن اظهار داشت: دفاع مقدس یادآور حماسه های بی بدیل فرزندان این مرز و بوم است و یادآور خاطره جوانمردان پاکدامن و غیوری است که شیران روز و شب بودند.

سردار حیدرنیا هشت سال دفاع مقدس را یادآور هشت سال تلاش انقلابی برای حفظ کیان این مرز و بوم دانست که حادثه ای الهی و از معجزات قرن به شمار می رود زیرا این دوران پیام عزت و سربلندی و غرور ایران اسلامی را به تمام دنیا صادر کرد.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز همچنین دفاع مقدس را جلوه هایی از حماسه عاشورا دانست و گفت: زیرا فرهنگی که رزمندگان سپاه اسلام با تمسک به آن با دشمنان مقابله کردند نشات گرفته از عاشورا بود.وی دفاع مقدس را درس عبرتی فراموش نشدنی برای جبهه استکبار برشمرد که اگر چه با تمام نیرو و تجهیزات به مصاف ایران آمدند ولی فرزندان این مرز و بوم با چه رشادت هایی در مقابل آنان قرارگرفته و او را خوار و ذلیل کردند.
فاصله گرفتن از فرهنگ دفاع مقدس ناکامی به دنبال دارد
به گفته حیدرنیا هر کجا نارسایی و ناکامی و نقصی در کارمان بود بدانیم که از فرهنگ دفاع مقدس فاصله گرفته ایم و این فرهنگ ساده زیستی، ایثار و از خودگذشتگی بود و اگر بعضی مواقع با مشکل مواجه می شویم بدانیم که برخی از مسوولان از این فرهنگ دور شده اند.وی افزود: اگر بخواهیم بر مشکلات جاری کشور غلبه کنیم چاره ای نداریم که به فرهنگ دفاع مقدس تمسک بجوییم.
وی بیان داشت: دفاع مقدس گنجینه بزرگی است که تا مدت های طولانی ملت، دولت و کشور می تواند از آن استفاده و استخراج کند و برای نقشه راه آینده کشور از آن استفاده کند زیرا دفاع مقدس انتها ندارد.
آغاز ساخت یک هزار واحد مسکن کارکنان سپاه
فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز در ادامه به اعلام برنامه های هفته دفاع مقدس که به صورت رسمی در کشور از چهارشنبه ۳۱ شهریور ماه آغاز و تا چهارشنبه هفتم مهرماه ادامه خواهد داشت، گفت: در استان البرز این برنامه ها از ۲۹ شهریور ماه با کلنگ زنی و فاز اول ساخت مسکن یک هزار واحدی کارکنان سپاه البرز در منطقه حصارک کرج آغاز می شود.

وی افزود: روز سه شنبه ۳۰ شهریور ماه نیز آیین تجلیل از ۱۵ هزار پیشکسوت دفاع مقدس همزمان با سراسر کشور با سخنرانی ویدئوکنفرانسی رییس جمهوری برگزار می شود.

وی برگزاری رژه موتورسواران را در روز چهارشنبه ۳۱ شهریور ماه همزمان با آغاز جنگ تحمیلی از دیگر این برنامه ها برشمرد و اظهار داشت: در شهرستان کرج ستون موتوری متشکل از ۴۵۰ موتورسوار منتخب نیروهای مسلح اعم از بسیج، سپاه و نیروی انتظامی اجرا می شود.

فرمانده سپاه استان البرز به تداوم اجرای رزمایش کمک های مومنانه اشاره کرد و گفت: در هفته دفاع مقدس توزیع ۱۱ هزار و ۲۰۰ سبد معیشتی، ۲ هزار و ۵۰۰ بسته لوازم التحریر، یک هزار و ۲۰۰ دست پوشاک، آزادسازی ۲۰ زندانی جرایم غیرعمد (با تمرکز بر روی زنان زندانی) و تهیه ۴۰ سری جهیزیه برنامه ریزی شده است.
راه اندازی ۶ مرکز واکسیناسیون تجمیعی
حیدرنیا با بیان اینکه در یکماه اخیر ۱۴ مرکز واکسیناسیون تجمیعی توسط سپاه و بسیج با همکاری بخش درمان راه اندازی شده، افزود: در هفته دفاع مقدس نیز ۶ مرکز دیگر به این ظرفیت ها افزوده می شود که یکی از مهمترین آن ها که بزرگترین مرکز واکسیناسیون در استان خواهد بود در کانون شهید سبحانی راه اندازی می شود.

وی ظرفیت این مرکز را با ۳۰ لاین واکسیناسیون عنوان کرد و اظهار داشت: یکی از ماموریت های اخیر سپاه و بسیج دو برابری کردن ظرفیت واکسیناسیون در استان ها می باشد که امیدواریم با استفاده از این ظرفیت در کمترین زمان تمام هم استانی ها را واکسیناسیون کنیم.

وی اجرای رزمایش «امداد و نجات» توسط ۴۰ گردان بسیج خواهران و برادران در سطح استان با هدف کمک به شبکه بهداشت و درمان برای قطع زنجیره انتقال کرونا را از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس برشمرد و گفت: همچنین ۴۰ گروه جهادی به مناطق محروم استان اعزام خواهند شد تا در حوزه های عمرانی، فرهنگی و بهداشتی خدمات رسانی کنند.
فرمانده سپاه استان البرز به راه اندازی ۴۰ کاروان نمادین دفاع مقدس اشاره کرد و بیان داشت: این کاروان ها متشکل از خودرو، مینی بوس و موتورسیکلت می باشند که به شیوه دفاع مقدس تجهیز شده و با حضور در معابر و اماکن عمومی استان به روایتگری دفاع مقدس می پردازند.
بهره برداری و کلنگ زنی از ۸۰ پروژه محرومیت زدایی
حیدرنیا به بهره برداری و یا کلنگ زنی از ۸۰ پروژه محرومیت زدایی در هفته دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: تولید ۴۰ محتوای رسانه ای، تجلیل از ۴۰ نخبه علمی، ۴۰ نخبه ورزشی و ۴۰ نخبه فرهنگی و ۴۰ نفر بسیجی و فرمانده پایگاه نمونه از دیگر این برنامه ها به شمار می رود.

وی اظهار داشت: برگزاری ۴۰ مسابقه فرهنگی، هنری و قرآنی در فضای مجازی، برگزاری ۴۰ شب شعر با محوریت دفاع مقدس، برگزاری ۴۰ نمایشگاه عکس و دستاوردهای دفاع مقدس، برگزاری ۴۰ مراسم آبروی محله از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس استان البرز است.

وی اکران ۴۰ فیلم با موضوع دفاع مقدس و جبهه مقاومت را در ۴۰ مسجد استان از دیگر این برنامه ها ذکر کرد و گفت: همچنین در ۴۰ مسجد روایتگری دفاع مقدس توسط پیشکسوتان و راویان دفاع مقدس انجام می شود ضمن اینکه برنامه ریزی شده حداقل در هر شهرستان استان ۴۰ دیگ غذا طبخ و بین نیازمندان توزیع شود.

فرمانده سپاه استان البرز احصای ۴۰ آیه از قرآن کریم با موضوع دفاع و جهاد و بازنشر آن در فضای مجازی و برگزاری مسابقه از آن را از دیگر فعالیت های این هفته عنوان کرد و افزود: قرار است ۴۰ کلاس آموزشی آسیب های اجتماعی و سبک زندگی در استان برگزار شود.

وی گفت: روز شنبه سوم مهر ماه به صورت رسمی مدارس بازگشایی خواهند شد که در این روز در بستر شبکه شاد برنامه روایتگری دفاع مقدس برای دانش آموزی برگزار می شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار