کد خبر: 1062552
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۵
وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح:

احیای زندگی و احیای انسانیت و زیست توأم با آرامش و صلح تنها در سایه ایستادگی در مقابل سلطه‌جویان و زیاده‌خواهان میسر است.
به گزارش مهر، امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح صبح دیروز در آیین افتتاح سومین نمایشگاه بین‌المللی صلح و دفاع ارتش جمهوری اسلامی ایران که با حضور نماینده سازمان ملل متحد و وابستگان نظامی از کشور‌های مختلف در دافوس آجا برگزار شد، با اشاره به سخنان امام خمینی (ره) در این خصوص که اگر قیام امام حسین (ع) در روز عاشورا نبود، این انقلاب هم به پیروزی نمی‌رسید، افزود: این جمله امام به این معناست که قیام امام حسین (ع) حجت و سرمشقی برای تمام مسلمین و مستضعفان جهان برای دستیابی به عدالت و رستگاری در دنیا و آخرت است. امام حسین (ع) و یارانش کاری کردند که هیچ عذری را برای آیندگان که مورد ستم واقع می‌شوند، باقی نگذاشت و تکلیف همگان را در مواجهه با طاغوت‌ها مشخص کرد. وی ادامه داد: امام حسین (ع) به ما آموخت تحت هر شرایطی موظف به قیام در برابر ظالمان عالم هستیم و سازش و سکوت به هیچ عنوان پذیرفته نیست و به نیستی و نابودی بشر ختم می‌شود. احیای زندگی و احیای انسانیت و زیست توأم با آرامش و صلح تنها در سایه ایستادگی در مقابل سلطه‌جویان و زیاده‌خواهان میسر است.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با اشاره به مواضع صلح‌طلبانه و اصول جمهوری اسلامی ایران گفت: صلح از جمله واژه‌هایی است که مورد پسند تمامی انسان‌ها و توجه به ذات آنهاست، به همین دلیل غالباً مورد سوءاستفاده جنگ‌طلبان و سلطه‌گران به ویژه در دنیای امروز قرار می‌گیرد. بزرگ‌ترین ظلم و برداشت انحرافی در حق صلح به عنوان یک آرمان ارزشمند بشری سوءاستفاده قدرت‌ها در برابر دانستن آن با نبود جنگ است؛ همان چیزی که در صحنه بین‌المللی جا افتاده است.
وی ادامه داد: اگرچه با وجود جنگ، صلح برقرار نمی‌شود، اما نبود جنگ هم به هیچ وجه شرط کافی برای صلح نیست و باید اذعان داشت که تنها شرط کافی برای صلح برقراری عدالت پایدار است؛ همان چیزی که در نظام بین‌الملل مورد توجه قرار نگرفته است.
امیر آشتیانی گفت: سیاستمداران، فرهیختگان و آزادی‌خواهان جهان را دعوت می‌کنیم که عدالت را جایگزین واژه صلح کنند تا راه سوءاستفاده از آن را مسدود کنند، چنانچه عدالت برقرار شود، صلح نیز به دنبال آن خواهد آمد، همیشه باید این را به خاطر داشته باشیم که با پایان جنگ، صلح واقعی محقق نخواهد شد و جنگ به اشکال دیگر ادامه پیدا خواهد کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار