کد خبر: 1062543
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۳

 هر ساله بین یک تا ۲ میلیارد دلار پول صنعت خودرو در جیب دلالان می‌رود و صنعت خودروسازی ما تنها به سرپا نگه داشتن خود توجه دارد و به مقوله بهبود کیفیت و طرح و توسعه محصول فکر نمی‌کند.
به گزارش تسنیم، سعید مدنی مدیر عامل اسبق سایپا در مورد قیمت خودرو گفت: آن چیزی که باعث شده صنعت خودرو‌سازی ما شرایط خوبی راطی نکند و حال خوشی نداشته باشد دولتی بودن صنعت خودرو و در واقع خصولتی بودن آن است. وی افزود: شرکت‌های خصولتی بدترین نوع بنگاهداری در دنیا هستند که معایب هر دو بخش دولتی و خصوصی را دارند و بی‌برنامگی زیادی در مدیریت این شرکت‌ها وجود دارد که نمونه آن در صنعت خودروسازی ما مشهود است. مدنی اظهار داشت: صنعت خودرو‌سازی در کشور ما به رغم کم وکاستی‌ها و حلقه‌های مفقود این صنعت با زیرساخت‌های موجود حدود ۲ تا ۵ درصد تولید ناخالص ملی را تشکیل می‌دهد که در سال‌های گذشته این رقم بین ۵/۱ تا ۲ درصد بوده که تا ۵ درصد قابل افزایش است.
وی با بیان اینکه صنعت خودرو‌سازی از زمانی که دخالت دولت به خصوص در دولت نهم و دهم در این صنعت بیشتر شد، دچار مشکل شده است، بیان داشت: در سال ۹۰ یک میلیون و ۶۰۰ هزار خودرو در کشور تولید می‌شد که اگر با همان ظرفیت و برنامه پیش می‌رفت در چشم انداز ۱۴۰۰، ظرفیت تولید ما باید به ۲ میلیون خودرو در سال می‌رسید. وی تصریح کرد: هر ساله بین یک تا ۲ میلیارد دلار پول صنعت خودرو در جیب دلالان می‌رود که دولت هم از این موضوع بی‌اهمیت می‌گذرد، در حالی که اگر این پول‌ها از طریق حاشیه فروش به جیب خودروساز برود بخشی از ضرر خودروسازان تأمین می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار