کد خبر: 1062540
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۱

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از اجرای عملیات آزادسازی و رفع تصرف ۶۰۰ هکتار از رودخانه‌های استان و ۴۰۰ هکتار از دریاچه سد زاینده‌رود با هدف مقابله با جاری شدن سیل در استان خبرداد.
منصور شیشه‌فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه از ۳ هزار کیلومتر رودخانه در استان مطالعات بیش از ۲ هزار و ۹۰۰ کیلومتر انجام و نقشه‌ها تهیه شده است، گفت: امسال ۷۰۰ کیلومتر قرارداد بسته شده تا مطالعات حریم بستر انجام شود.
وی با اشاره به اجرای عملیات آزادسازی هزار هکتار از رودخانه‌های استان و دریاچه سد زاینده رود، افزود: اجرای طرح‌های آبخیزداری در مناطق بالادستی، لایروبی رودخانه‌ها، انهار و آبر‌اهه‌ها، اجرای طرح‌های احیای مراتع و پوشش‌های گیاهی از جمله اقداماتی برای پیشگیری از وقوع سیل در استان بوده است. مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به روند مطالعات مرحله دوم ساماندهی رودخانه‌ها تا پایان سال، ادامه داد: ۲۴۰ کیلومتر از مطالعات حریم بستر رودخانه انجام و امسال ۶۴۱ کیلومتر قرارداد بسته شده که تعیین اولویت‌ها را انجام دهند، تاکنون ۵۶۰ کیلومتر از دیواره رودخانه‌ها لایروبی و ۸۰ کیلومتر دیواره‌سازی شده و امسال حدود ۳۰ کیلومتر لایروبی و دیواره‌سازی در رودخانه‌های مهم و اولویت‌دار اجرا می‌شود. شیشه فروش با بیان اینکه ۱۵ میلیارد تومان اعتبار به آب منطقه‌ای برای قرارداد حفاظت از رودخانه‌ها اختصاص داده شده است، گفت: هشت تیم در قالب ۱۱۰ نفر در مناطق رودخانه‌ها مستقر هستند، عملیات رفع تصرف و آزادسازی تاکنون در ۶۰۰ هکتار از رودخانه‌های استان اصفهان و ۴۰۰ هکتار نیز در دریاچه سد زاینده‌رود انجام شده، یکی از موارد دیگر نصب تابلو‌های هشدار است که در مناطق مختلف ۳۲۰ تابلو نصب شده است. وی تصریح کرد: شناسایی سازه‌های پر خطر در رودخانه‎ها انجام شده که ۱۹۰ سازه تقاطعی شناسایی شده است و به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده تا در اسرع وقت در مدت معینی نسبت به اصلاح و بازسازی آن‌ها اقدام کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار