کد خبر: 1062494
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۰
مدیرکل آموزش وپرورش:
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: در مناطق قرمز کلاس‌ها غیرحضوری و در مناطق زرد و نارنجی بسته به آمار دانش‌آموزان در مدارس روستایی و غیردولتی که جمعیتی زیر ۵۰ نفر دانش‌آموز دارند با رعایت تراکم، کلاس‌ها حضوری تشکیل می‌شود.

قاسمعلی خدابنده در حاشیه شورای آموزش و پرورش شهرستان بجستان  اظهار داشت: همکاران ما در دوران کرونا زحمات زیادی متحمل شدند و با وجود تعطیلی کلاس‌های حضوری و شرایط بسیار سخت حاکم بر جامعه راه آموزش مجازی را پیش گرفته و از طریق فضای مجازی و سامانه شاد  آموزش مجازی را به خانه‌های دانش‌آموزان بردند و برای دانش‌آموزان حداقل‌های آموزش را فراهم کردند.

وی ادامه داد: اعتقاد ما بر این است آموزش غیرحضوری هیچگاه جای معلم و شاگرد را در کلاس نخواهد گرفت و ما هم دوست داریم تا شرایط به حالت عادی بازگشته و کلاس‌های عادی درس به صورت حضوری برگزار شود و فضای مدارس با حضور دانش‌آموزان و معلمان شاد و با طراوت باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی عنوان کرد: آموزش و پرورش رکن و توسعه است و اگر قرار باشد در کشور توسعه رخ بدهد باید از آموزش و پرورش صورت بگیرد چرا که دانش‌آموزان،  آینده سازان کشور هستند.

خدابنده تصریح کرد: اگر ما به دنبال جامعه آرمانی و به دور از خشونت، جرم و جنایت هستیم باید توجه ویژه‌ای به آموزش داشته باشیم حتی یک دانش‌آموز هم از تحصیل جا نماند و فضا را برای آموزش فراهم کنیم.

وی افزود:  امسال با توجه به شرایط کرونایی ممکن است همه کلاس‌ها به صورت حضوری برگزار نشود و بخش زیادی غیرحضوری خواهد بود. 

 

۱۰۳۰ کلاس درس به استان خراسان رضوی اضافه شد

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: در حوزه فضا و تجهیزات اقدامات خوبی در استان داشته‌ایم و با استفاده از ظرفیت انجمن اولیا و مربیان، شهرداری‌ها و پایگاه‌های بسیج، همکاران فرهنگی در راستای بهسازی و زیباسازی و توسعه مدارس گام‌های موثری برداشته‌ایم. 

خدابنده بیان کرد: به همت اداره نوسازی و تجهیز مدارس و مجمع خیرین مدرسه‌ساز  برای شروع سال تحصیلی ۱۰۳۰ کلاس در خراسان رضوی به بهره‌برداری می‌رسد در حالی که در کل کشور این رقم ۱۰ هزار کلاس است.

وی ادامه داد: در استان خراسان ۱۶ میلیارد تومان فقط برای تجهیز هنرستان‌ها و کارگاه‌های آموزشی تخصیص یافته است که در مرحله  دوم نیز این رقم بالاتر بوده و منتظر تخصیص مبالغ مرحله دوم هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار داشت: ۴۳ درصد دانش آموزان خراسان رضوی در مدارس فنی و حرفه‌ای، کار و دانش در حال تحصیل هستند و در سال جاری ۳۵۰۰ سهمیه استخدام از طریق ماده ۲۸ به استان خراسان رضوی اختصاص یافته است و موضوع کمبود نیرو کشوری است به طوری که که در کل کشور ۱۹۷ هزار کمبود نیروی آموزشی داریم و طبق برآورد نیز استان خراسان با کمبود  ۲۳۰۰۰ معلم روبه رو است. 

وی افزود: در زمینه واکسیناسیون فرهنگیان در خراسان رضوی ۱۶ پایگاه تخصصی داشته‌ایم که ۹۰ درصد فرهنگیان خراسان دُز اول واکسن را دریافت کرده‌اند و درصورت تامین واکسن مورد تایید وزارت بهداشت، دانش‌آموزان واکسینه خواهند شد و بعد از دو هفته از تزریق دُز دوم  واکسن ایمنی ایجاد خواهد شد و همه کلاس‌ها به صورت حضوری برگزار می‌شود.

خدابنده گفت: در مناطق  قرمز کلاس‌ها غیرحضوری و مجازی  و در مناطق زرد و نارنجی بسته به آمار دانش‌آموزان در مدارس روستایی و غیردولتی که جمعیتی زیر ۵۰ نفر دانش آموز دارند با رعایت تراکم در کلاس‌ها و با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی کلاس‌ها حضوری تشکیل خواهد شد و در مناطق سفید کلاس‌ها حضوری خواهد بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار