کد خبر: 1062446
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰

تحقیقات درباره پرونده فروشنده مشروبات الکلی که در جریان درگیری با یکی از مشتریانش به قتل رسیده نشان داد که او به صورت پنهانی همسر‌دوم داشته که راز آن‌را از خانواده‌اش پنهان کرده بود. عامل حادثه در جلسه رسیدگی به پرونده گفت که ناخواسته دست به چاقو برده و برای دفاع از خودش از آن استفاده کرده است.
به گزارش جوان، سال‌۹۷ مأموران پلیس اسلامشهر از درگیری خونین در پارک‌ایثار باخبر و راهی محل شدند. شواهد نشان می‌داد در آن درگیری مرد ۳۵‌ساله به نام مازیار با ضربه چاقو زخمی شده و در راه انتقال به بیمارستان فوت کرده است. با انتقال جسد به پزشکی قانونی، روند تحقیقات نشان داد عامل قتل مرد ۳۰‌ساله به نام مهران است که بعد از پایان مراسم جشن عروسی در پارک مرتکب قتل شده‌است. مهران تحت تعقیب قرار گرفت و چند روز بعد از حادثه شناسایی و دستگیر شد. او در روند بازجویی‌ها به قتل اعتراف کرد و گفت: «مازیار مشروب می‌فروخت. آن شب به جشن عروسی دعوت شده‌بودیم به همین خاطر برای خرید مشروب سراغ او رفتم. مازیار قیمت هر شیشه مشروب را ۵۰‌هزار تومان گفت، اما چند ساعت بعد قیمت را بالا برد و گفت برای هر شیشه باید ۷۰‌هزار تومان به او پول بدهم. قبول کردم، اما وقتی برای گرفتن شیشه مشروب مقابل خانه‌اش رفتم او دوباره حرفش را عوض کرد و گفت باید ۸۰‌هزار تومان پول پرداخت کنم همین باعث درگیری شد.»
متهم ادامه داد: «درگیری با میانجیگری دوستان پایان یافت ولی نیمه‌های شب همدیگر را در پارک دیدیم که دوباره درگیر شدیم. این بار درگیری بالا گرفت و مازیار با چاقو به سرم زد که زخمی شدم. دوستانم مرا به بیمارستان رساندند، اما وقتی برگشتیم او بار دیگر به ما حمله کرد و چاقویش را به سمت من پرتاب کرد. حنجره‌ام صدمه دیده بود به همین خاطر مجبور شدم برای دفاع از خودم چاقویی را که در جیبم داشتم بیرون بیاورم و به طرف او پرتاب کنم. چاقو ناخواسته به سینه او برخورد کرد و این حادثه رقم خورد.» با اقرار‌های متهم، او به اتهام قتل عمد راهی زندان شد. با کامل شدن تحقیقات بازپرس متهم را به اتهام قتل عمد مجرم شناخت و کیفرخواست علیه وی صادر شد و پرونده برای رسیدگی به شعبه هفتم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.
ابتدای جلسه اولیای‌دم درخواست قصاص کردند و از آنجایی‌که مقتول دو همسر داشت همسر اولش در جایگاه ایستاد و گفت: «من و مازیار سال‌ها با هم زندگی کرده بودیم، اما فرزندی نداشتیم. بعد از قتل در حالی‌که پیگیر پرونده بودیم فهمیدیم او یک زن صیغه‌ای داشته و از او صاحب فرزند هم شده بود. برای قاتل او درخواست اشد مجازات دارم. در ادامه همسر دوم مقتول نیز در جایگاه ایستاد و از طرف فرزند صغیرش درخواست قصاص کرد.
سپس متهم در جایگاه قرار گرفت و با انکار قتل عمد گفت آن شب برای دفاع از خودش دست به چاقو شده بود و برای اثبات این ادعا حاضر است چند شاهد به دادگاه احضار کند. با این درخواست جلسه به تاریخ دیگری موکول شد تا اینکه پرونده بار دیگر با احضار شاهدان به دادگاه روی میز هیئت قضایی شعبه هفتم قرار گرفت.
ابتدای جلسه اولیای‌دم بار دیگر درخواست قصاص کردند. در ادامه متهم در حالی‌که سرش را پایین انداخته بود، گفت: «باور کنید قصد قتل نداشتم. این مقتول بود که هر بار بعد از پایان درگیری سراغم می‌آمد و دست بردار نبود. او بار آخر طوری با چاقو حمله کرد که گلویم آسیب دید و هر لحظه امکان داشت مرا به قتل برساند. چاره‌ای جز دفاع نداشتم. از دادگاه و خانواده مقتول درخواست گذشت دارم.»
در ادامه چهار متهم شرکت کننده در نزاع منجر به قتل که همگی با قرار وثیقه آزاد بودند یک به یک از خودشان دفاع کردند و مدعی شدند برای میانجیگری وارد درگیری شده‌بودند و ضربه‌ای به مقتول نزده بودند.
سپس شاهدان نیز به درگیری‌های دنباله‌دار مقتول اشاره کردند و گفتند او چند بار با چاقو به متهم حمله کرده بود و متهم نیز برای دفاع از خودش دست به چاقو شده بود. در پایان هیئت قضایی جهت صدور رأی وارد شور شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار