کد خبر: 1062425
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۴
معاون درمان وزارت بهداشت در حکمی، حمیدرضا جماعتی را به عنوان دبیر کمیته علمی کشوری کرونا منصوب کرد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: قاسم جان بابایی، معاون درمان وزارت بهداشت در حکمی، حمیدرضا جماعتی را به عنوان دبیر کمیته علمی کشوری کرونا منصوب کرد.

جماعتی فوق تخصص ریه و مراقبت‌های ویژه و استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است.

در این حکم آمده است:‌

با توجه با سوابق و تجارب ارزنده جناب عالی در خدمات به بیماران مبتلا به کرونا به خصوص در بخش‌های ویژه و همکاری در تدوین راهنما‌ها و استاندارد‌ها و بسته‌های آموزشی مرتبط با کرونا بدینوسیله به عنوان دبیر کمیته علمی کشوری کرونا منصوب می‌شوید. انتظار می‌رود که موارد زیر در دستور کار دبیرخانه کمیته کشوری کرونا قرار گیرد:

۱. تشکیل جلسات منظم با حضور اندیشمندان و صاحبنظران در حوزه علوم پایه و بالینی و پاراکلینیک که در طول مدت پاندمی کرونا در خط مقدم تشخیص و درمان این بیماری بوده اند. بدیهی است که از تجربیات و ظرفیت اساتید برجسته کشوری به صورت حضوری و یا مجازی و یا در تدوین بسته‌های آموزشی استفاده گردد.

۲. ارتباط کمیته‌های علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی با دبیرخانه کشوری و انطباق فعالیت‌های علمی با وضعیت مدیریت خدمات تشخیصی و درمان به طوریکه ضمن استفاده از تجربیات آن‌ها در ارتقا و به روز رسانی این کمیته‌ها نیز تلاش گردد.

۳. بررسی مطالعات و پژوهش‌های داخلی و استفاده مطلوب همزمان از مطالعات و تجارب بین المللی در به روز رسانی پروتکل‌های تشخیص و درمان کرونا

۴. تحلیل و ارزیابی انواع واکسن‌های مصرفی در جهان و ایران از جهت اثربخشی و عوارض و ارائه مشاوره به معاونین محترم بهداشت و تحقیقات و فناوری و نهایتا به مقام عالی وزارت

۵. جمع بندی تحلیل‌ها و نتایج فعالیت‌های کمیته علمی به معاونت درمان برای تایید نهایی و ابلاغ به دفتر مقام عالی وزارت

۶. حضور تمام اعضای کمیته کشوری و همچنین اعضای کمیته علمی و دانشگاهی در رسانه‌ها و فضای مجازی صرفا با پیشنهاد دبیرخانه کمیته کشوری کرونا و با هماهنگی روابط عمومی وزارت متبوع صورت گیرد.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار