کد خبر: 1062408
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۵
واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به تصویب طرح «تسهیل صدور مجوز کسب‌وکارها»
با تصویب طرح تسهیل در صدور مجوز کسب‌وکار‌ها در مجلس شورای اسلامی آن هم با رأی بالای نمایندگان مجلس (۲۰۳ رأی)، کاربران شبکه‌های اجتماعی با توئیت‌هایی ضمن تشکر از نمایندگان این طرح را طرحی مهم برای حذف فرآیند‌های فسادآفرین و امضا‌های طلایی دانستند که علاوه بر مقابله با فساد موجب رونق کسب‌وکار و تسهیل در فرآیند پر پیچ و خم اخذ مجوز کسب‌وکار می‌شد

سرویس جوان آنلاین: با تصویب طرح تسهیل در صدور مجوز کسب‌وکار‌ها در مجلس شورای اسلامی آن هم با رأی بالای نمایندگان مجلس (۲۰۳ رأی)، کاربران شبکه‌های اجتماعی با توئیت‌هایی ضمن تشکر از نمایندگان این طرح را طرحی مهم برای حذف فرآیند‌های فسادآفرین و امضا‌های طلایی دانستند که علاوه بر مقابله با فساد موجب رونق کسب‌وکار و تسهیل در فرآیند پر پیچ و خم اخذ مجوز کسب‌وکار می‌شد. کاربران همچنین بیان داشتند که برای مقابله نهایی با فساد بهتر آن است که بستری نیز در مرحله نخست آنلاین شدن فرآیند اخذ مجوز و در مرحله بعد شفاف شدن مجوز‌های صادر شده فراهم آید. در ادامه تعدادی از واکنش‌های کاربران در این خصوص مرور شده است.


محمدهاشم نعمت‌اللهی:
طرحی که امروز مجلس در مورد مجوز‌های کسب‌وکار تصویب کرد اگر در نهایت تأیید و اجرا شود تحول مثبتی ایجاد خواهد کرد؛ جای تقدیر دارد. می‌شود با یک کار ضربتی به‌سرعت مابقی قوانین و مقررات این‌گونه را از لابه‌لای قوانین بیرون کشید و حذف کرد.
علی رجبی:
رأی بالای مجلس (۲۰۳ موافق) به کلیات «طرح تسهیل صدور برخی مجوز‌های کسب‌وکار» اقدامی بسیار بزرگ و مهم برای حذف رانت و امضا‌های طلایی، جلوگیری از تعارض منافع، افزایش شفافیت و مقررات‌زدایی به‌منظور اشتغالزایی است. مجلس یازدهم مصمم به اصلاح فرآیند‌های فسادآفرین است.
علی سعدوندی:
خبر خوب: «مجلس کلیات طرح تسهیل صدور مجوز‌های کسب‌وکار را به تصویب رساند. در این طرح اکثر مجوز‌های فعلی، مجوز‌های ثبت محور شناخته خواهند شد که پیشرفت بزرگی در راه تسهیل کسب و کار‌ها خواهد بود.» این طرح به باور من اولین مورد از مانع‌زدایی در اقتصاد کشور در سالی به همین نام
خواهد بود.
سیدعلی موسوی:
رهبر انقلاب: «مسئله فضای کسب و کار و افزایش سهولت کسب‌وکار ازجمله موضوعات اساسی است.» رأی اکثریت مجلس به طرح تسهیل صدور برخی مجوز‌های کسب و کار گامی مؤثر در تحقق این مهم است.
سیدامیر سیاح:
۲۰۰ عضو هیئت علمی که اغلب وکیل هستند در نامه به مجلس انحصارزدایی از وکالت را فاجعه نامیده‌اند! ببخشید باز شدن در‌های کسب‌وکار شما به روی جوانان، فاجعه است؟! فاجعه، انحصار شماست که هزاران جوان را از شغل و درآمد محروم کرده است. فاجعه، سوءاستفاده از عنوان دانشگاهی برای دفاع از
انحصار است.
نوید سیدی:
انحصار مجوز‌های سردفتری، داروخانه و سایر مشاغلی که سال‌هاست با انحصار خون ملت رو مکیدن، در حال از بین رفتن است. برای رفع مشکلات کسب‌وکار و از بین رفتن انحصارات از طراح این موضوع که شخص دکتر خاندوزی وزیر اقتصاد هستند، حمایت کنیم.
کاربری با نام «شهاب»:
طرح مجلس برای تسهیل صدور مجوز‌های کسب‌وکار یکی از کار‌های خیلی خوبی بود که این مجلس انجام داد. دولت به‌جای سخت‌گیری در صدور مجوز باید در بحث نظارت و کنترل کیفیت توان بیشتری بذاره. #کار_خوب
احسان عسکری:
با تصویب طرح تسهیل صدور مجوز‌های کسب‌وکار در مجلس، دیگر برای راه انداختن یک کسب‌وکار و درآوردن نان حلال نیازی به پوشیدن کفش آهنی و پاسکاری شدن بین ادارات مختلف نیست. مجلس مصمم است تا رانت‌ها و امضا‌های طلایی را به‌رغم فشار صاحبان منافع از بین ببرد.
سیدمحمدرضا اصنافی:
طرح مجلس درباره مجوز‌های کسب‌وکار باعث ایجاد تحول می‌شود، اما مشکل کسب‌وکار و تولید مجوز‌ها نیست بلکه سنگ‌اندازی، رانت، رشوه و... در اعطای مجوز هاست. بهتر است بستری فراهم شود که اعطای مجوز‌ها شفاف و آنلاین باشد، نه در پیچ‌وخم بوروکراسی گم شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار