کد خبر: 1062295
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۰
فرار یوونتوس از بحران با یک برد اروپایی
شروع فصل جدید لیگ قهرمانان تلخی‌ها و شیرینی‌های زیادی داشت، بایرن و ستاره اولش لواندوفسکی قدم نخست را محکم و قدرتمندانه برداشتند و برتری‌شان را به بارسلونا دیکته کردند، اما منچستریونایتد و کاتالان‌ها در همین ابتدای راه باختند تا کارشان گره بخورد. یوونتوس و چلسی دیگر مدعیان پیروز شب اول رقابت‌ها بودند.
شیوا نوروزی

شروع فصل جدید لیگ قهرمانان تلخی‌ها و شیرینی‌های زیادی داشت، بایرن و ستاره اولش لواندوفسکی قدم نخست را محکم و قدرتمندانه برداشتند و برتری‌شان را به بارسلونا دیکته کردند، اما منچستریونایتد و کاتالان‌ها در همین ابتدای راه باختند تا کارشان گره بخورد. یوونتوس و چلسی دیگر مدعیان پیروز شب اول رقابت‌ها بودند.

هواداران در نیوکمپ باز هم شاهد شکست تیم محبوب‌شان مقابل بایرن پرمدعا بودند. باخت ۳ بر صفر و بالا گرفتن خشم طرفداران بارسلونا، مدیران تیم از جمله رئیس باشگاه را وادار به برگزاری جلسه اضطراری شبانه کرد، ولی چه فایده؛ شاگردان کومان در میدان از همان ابتدا حرفی برای گفتن نداشتند و تازه خوش‌شانس بودند که باواریایی‌ها به زدن سه گل بسنده کردند، وگرنه کاتالان‌ها باز مستعد هشت تایی شدن هم بودند. در اولین بازی اروپایی بدون مسی تیم بی‌دفاع بارسا توسط مولر و لوا به توپ بسته شد تا اوضاع بحرانی‌تر از گذشته شود. این هشتمین باخت بارسا به بایرن در ۱۲ بازی گذشته بود! قطعاً اگر شرایط تا این اندازه بحرانی نبود، سرمربی اینگونه اظهار عجز و درماندگی نمی‌کرد: «داشته‌های ما همین است و باید چند هفته بگذرد تا دمبله، فاتی و آگوئرو با رهایی از مصدومیت بتوانند به جمع‌مان اضافه شوند و تیم را تقویت کنند. حریف هم درون زمین و هم روی نیمکت بر ما برتری داشت. ما در تیم‌مان بازیکنان جوان زیادی داریم که طی سه سال آینده تبدیل به بازیکنان بهتری می‌شوند. هواداران به خوبی تیم را حمایت کردند و درک می‌کنند که بارسا فعلاً همین است و نباید انتظار بیشتری داشت.»

شرایط برای غول آلمانی متفاوت است؛ تیم یکدست با ستاره‌های زیاد و سرمربی خوش‌فکر خیال هواداران را از بابت آینده بایرن راحت کرده است. ناگلزمان وارث تیمی شده که برای درخشش و گلباران حریفان چیزی کم ندارد. توماس مولر زننده گل اول بازی تاکنون در شش بازی آخرش برابر بارسا هفت گل به ثمر رسانده و لواندوفسکی هم با دبل در این بازی رکوردشکنی کرد. مهاجم مونیخی‌ها در ۱۸ بازی متوالی برای تیمش ۲۹ گل زده و طی ۳۳ بازی در لیگ قهرمانان، ۳۴ بار دروازه حریفان را گشوده است. یولیان ناگلزمان باید هم از داشتن این دو ستاره خوشحال باشد: «از اینکه لواندوفسکی و مولر را دارم بسیار خوشحال هستم. ثبت کلین‌شیت همیشه خوب است و وقتی با چنین کیفیت هجومی در تیم چنین کاری می‌کنید، یعنی شانس زیادی برای پیروزی دارید.»

باخت شیاطین سرخ در برن، آن هم در حضور رونالدو عجیب بود. من‌یونایتد در اولین دیدارش در لیگ قهرمانان به سوئیس رفت با این تصور که شکستن یانگ بویز با داشتن کریس سخت نیست. البته رونالدو بعد از ۱۲ سال اولین گل اروپایی‌اش را برای منچستر زد، ولی تیم سولسشر در وقت‌های اضافه و با اشتباه لینگارد دست خالی سوئیس را ترک کرد. کریس که بازگشتش به منچستر در لیگ قهرمانان برای این تیم خوش‌یمن نبوده با ۱۳۵ گل زده بهترین گلزن لیگ قهرمانان محسوب می‌شود و در نیمه دوم جایش را به لینگارد داد تا دیگر شانسی برای گلزنی بیشتر نداشته باشد.»

ستاره تازه‌وارد چلسی با اولین گل اروپایی‌اش پیروزی را به آبی‌ها هدیه داد. مدافع عنوان قهرمانی در استمفوردبریج مقابل زنیت‌سن‌پترزبورگی که سردار آزمون را از ابتدا در میدان داشت فقط به گل لوکاکوی بلژیکی نیاز داشت. البته توماس توخل سعی کرد از تیمش تعریف نکند: «از سبک بازی تیم راضی هستم. با این حال دلایل بسیاری وجود دارد که شاید در حال حاضر در بالاترین سطحی که باید باشیم قرار نداریم.» شکستن طلسم ناکامی بعد از سه بازی ابتدایی فصل برای یوونتوس از نان شب هم واجب‌تر بود. شاگردان آلگری با زدن سه گل به مالمو، یووه را از بحران خارج کردند تا سرمربی خیالش کمی راحت شود. آلگری پس از بازی به اسپرت مدیاست گفت: «فشار روی ما بیشتر بود، چون در سه بازی ابتدایی لیگ عملکرد خوبی نداشتیم. کسب این پیروزی مهم بود، وگرنه روند بدون پیروزی ما بیش از حد طولانی می‌شد.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار