کد خبر: 1062223
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹
تهیه کننده سینما:
تهیه‌کننده و سرمایه‌گذار بین‌المللی سینمای ایران، گفت: انیماتورهای ایرانی حتی در خارج از کشور هم موفق عمل کرده‌اند اما در ایران به دلیل نبود ایده و شکل نگرفتن یک اتاق فکر هدف‌مند از این منظر ضعف داریم.
سرويس فرهنگ و هنر جوان آنلاين: پیمان مرادی که در زمینه سینمای مستقل و هنری، تهیه فیلم کوتاه و انیمیشن فعالیت دارد درباره فعالیت در عرصه بین‌المللی، به ایرنا گفت: سینما به عنوان صنعت تنها در هالیوود و بالیوود وجود دارد؛ در دیگر کشورها بیشتر دولت‌ها حامی سینما هستند. البته در کشورهایی مانند چین و کره آن شکلی از سینما به مفهوم صنعت در آثار تجاری شان دیده می‌شود.

وی با بیان اینکه ما می‌توانیم سرمایه‌های دولت‌ها و بخش خصوصی دیگر کشورها را به کار بگیریم، گفت: برای مثال وقتی در پروژه عنوان می‌شود که این اثر محصول ۵ کشور است یعنی از سرمایه‌های آن کشورها بهره‌مند شده است.

این تهیه کننده و سرمایه گذار سینما افزود: در سینمای ما هم در سال‌های اخیر به واسطه جشنواره جهانی فیلم فجر اتفاقات خوبی در این زمینه اتفاق افتاده است. سعی ما بر این است که با سرمایه شخصی که داریم با ارتباط با دیگر کشورها، بودجه و سرمایه‌های دولتی و بخش خصوصی آن ها را به کار بگیریم که همه برای گفت و گوی بین کشورها و تولید یک اثر هنری اتفاق مطلوبی است و هم از لحاظ بازدهی مالی و سوددهی شرایط خوبی رقم می‌خورد.

مرادی درباره اینکه آیا پلتفرم‌های داخلی هم می‌توانند در آینده به عنوان کمپانی در ایران فعالیت کنند، گفت: به آینده پلتفرم‌های داخلی امیدوارم و با توجه به مسیری که پیش گرفتند حتما می‌توانند به کمپانی‌های موثر و موفقی در عصر داخلی و خارجی تبدیل شوند، البته پلتفرم‌ها بیشتر مخاطب محور هستند و توجه‌شان به جذب مخاطب است بنابراین امیدوارم در زمینه سینمای مستقل و هنری نیز قدم‌هایی بردارند.
 
مشکل اصلی انیمیشن سازی در ایران نداشتن اتاق فکر مناسب است

این تهیه‌کننده درباره وضعیت تولید انیمیشن در ایران نیز توضیح داد: در ایران نیروهای جوان و توانمندی داریم که حتی در خارج از کشور نیز از آن‌ها استفاده می‌شود، ما در زمینه تکنیک و نیرو حرفی برای گفتن داریم. مهم‌ترین کمبودی که در زمینه انیمیشن سازی احساس می شود اول از همه نبود ایده و شکل نگرفتن یک اتاق فکر هدف‌مند و خلاقانه است و دوم فیلمنامه و کارگردانی. بنده در حال حاضر مشغول پیش تولید یک انیمیشن هستم که در مرحله تشکیل اتاق فکر قرار دارد.
وی با اشاره به نمایش فیلم‌های مستقل و بستر پخش آنلاین آن‌ها در داخل کشور، گفت: متاسفانه کرونا به سینمای جهان ضربه زد و بیشترین ضربه به سینمای ایران وارد شد. در این بین سینمای مستقل بیش از سینمای تجاری آسیب دید. با توجه به فضاهای رسانه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و بازی‌های کامپیوتری مردم دیگر مثل سابق حوصله فیلم های تاثیرگذار را ندارند. به نظر همان طور که در تلویزیون‌های دنیا و همچنین ایران شبکه‌ها لاین بندی هستند؛ پلتفرم‌ها هم باید لاین بندی شوند و فیلم‌های مستقل و هنری پلتفرم مخصوص خود را داشته باشد. البته این پلتفرم های مخصوص وجود دارند اما باید بیشتر به آنها بها داد و فضای نمایش آن ها را به مردم معرفی کرد.

مرادی درباره فعالیت در حوزه فیلم کوتاه نیز گفت: شخصا چون به استعدادهای فیلم کوتاه اعتقاد دارم بودجه‌ای خاص را برای نخبگان سینما و جوانان خلاق در نظر گرفته‌ام و هر سال دو تا سه فیلم کوتاه کار می کند.

این تهیه کننده و سرمایه گذار سینما خاطرنشان کرد: با توجه به موفقیت‌های فیلمسازان در جشنواره‌های خارجی و داخلی مثل جشنواره انجمن سینمای جوان، فیلمسازان را جذب می‌کنیم هم برای این که با حمایت از آن ها آثار بعدی آن ساخته شود و هم زمینه ساز شکوفایی این استعدادها در آینده و سینمای بلند باشد.
منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار