کد خبر: 1062207
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۰
رییس گروه مطالعات طرح‌های سد و شبکه شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی از اجرایی شدن مرحله نخست طرح انتقال آب از کوه‌های هزارمسجد به شهر مشهد خبر داد.

اکبر شهابی  اظهار داشت: بر اساس طرح مزبور قرار است آب از طریق سدهای قره تیکان و چهچهه با اجرای ۱۲۰ کیلومتر خط انتقال به مشهد منتقل شود.

وی با اشاره به برگزاری نشست مجازی بررسی ابعاد طرح انتقال آب از هزارمسجد گفت: سابقه مطالعات طرح انتقال آب از رشته کوه های هزارمسجد به مشهد به ۱۵ تا ۲۰ سال قبل بازمی‌گردد.

وی ادامه داد: مطالعات طرح در سال ۹۲ توسط شرکت مشاور «مهاب قدس» انجام و منجر به مصوباتی در سال ۹۶ شد و در سالهای ۹۸ و ۹۹ مطالعات بازنگری خط قبلی انجام و مسیر جدیدی برای خط انتقال با عوارض کمتر زیست محیطی، فنی و اقتصادی، استخراج شد.

شهابی گفت: شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی در اجرای خط انتقال آب از سد ابیورد تا سد قره تیکان ورود نکرده است و این اقدامات از طریق شرکت سرمایه گذاری مشترک بین شرکت های آب و فاضلاب مشهد و آب منطقه ای خراسان صورت می گیرد.

مشاور فنی شرکت مهار آب نیز در این خصوص گفت: خط انتقال آب از کوههای هزارمسجد به مشهد دارای ۲ بخش قره تیکان- چهچهه و ابیورد به کلات است که در خصوص بخش اول تخصیص اعتبار و مجوزها گرفته شده و اعتبارات و مجوزهای بخش دوم شامل ابیورد به کلات نیز در حال انجام است.

حامد مقدس با اشاره به اینکه با اجرای طرح انتقال آب شرب از قره تیکان - چهچهه به مشهد، پنج میلیون مترمکعب آن به بخش شرب تخصیص خواهد یافت، افزود: منطقه قره تیکان- چهچهه از نظر بافت و تراکم جمعیتی تفاوت زیادی با منطقه ابیورد - کلات دارد و طبیعتا مسائل زیست محیطی کمتری گریبانگیر پروژه است.

وی خاطرنشان کرد: حساسیت شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی در مورد مطالعات زیست محیطی پروژه انتقال آب از کوههای هزارمسجد بسیار بالا است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار